Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Steenuil

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Steenuil

    Hier in België deze soort wel al mogen aanschouwen, maar nog niet kunnen platen. Deze Spaanse steenuil wou wel meewerken.


    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

  • #2
    Re: Steenuil

    Sorry hoor maar deze zou het goed doen als schilderij, niet als foto. Ik herken het probleem dus volgens mij: onderbelicht, nadien opgelicht met als gevolg veel ruis, dan ruis weg werken en er blijft niks meer over van detail
    D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
    Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
    Flickr - JAlbum

    Comment


    • #3
      Re: Steenuil

      Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
      Sorry hoor maar deze zou het goed doen als schilderij, niet als foto. Ik herken het probleem dus volgens mij: onderbelicht, nadien opgelicht met als gevolg veel ruis, dan ruis weg werken en er blijft niks meer over van detail
      Je hoeft je niet te excuseren, Eric. Bedankt voor de eerlijke reactie. Vogeltje zat wat ver, licht niet optimaal en toch maar proberen alles er uit te halen wat mogelijk is met inderdaad het schilderij effect als gevolg.
      Mvg.
      Robert
      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

      Comment


      • #4
        Re: Steenuil

        Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
        Sorry hoor maar deze zou het goed doen als schilderij, niet als foto. Ik herken het probleem dus volgens mij: onderbelicht, nadien opgelicht met als gevolg veel ruis, dan ruis weg werken en er blijft niks meer over van detail
        als je naar de exif had gekeken, had je gezien dat deze op ISO 400 is gemaakt en +1/3e stop overbelicht dus daar heb je ongelijk

        Beestje staat er wel ok op maar jammer dat hij niet in een boom zit of zo. beetje punch nog toevoegen misschien via een lichte s-curve?
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

        Comment


        • #5
          Re: Steenuil

          Ja jammer van die witte lucht, staat er mooi op verder
          Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
          Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
          Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

          Comment


          • #6
            Re: Steenuil

            Dan kan de foto toch nóg onderbelicht zijn ? Wat is +1/3 bij zo'n felle witte lucht ?
            Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
            als je naar de exif had gekeken, had je gezien dat deze op ISO 400 is gemaakt en +1/3e stop overbelicht dus daar heb je ongelijk ...
            www.damafoto.be
            Facebook Damafoto

            Comment


            • #7
              Re: Steenuil

              Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
              Dan kan de foto toch nóg onderbelicht zijn ? Wat is +1/3 bij zo'n felle witte lucht ?
              Niet genoeg!?
              Maar ik ben toch blij met dit resultaat. Zeker als je weet dat je niet veel kansen krijgt om een steenuiltje te "schieten".
              Mvg.
              Robert
              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

              Comment


              • #8
                Re: Steenuil

                Toch een leuke plaat, en trouwens ze gaan ook niet zitten waar wij het graag zouden willen.

                Etienne

                Comment


                • #9
                  Re: Steenuil

                  Jammer van de lucht en gebrek aan detail maar verder wel mooi oogcontact.
                  Groetjes, Ingrid.
                  Ingrid Vekemans Photography
                  Kleinschalige Fotografieworkshops, Fotosafari's en Privé Coaching
                  http://www.ingridvekemans.com

                  Comment

                  Working...
                  X