Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Mooi gedaan hoor, ook qua afwerking zeer goed gekozen kleurtoning
Heel aparte DOF heb je hier, heb je daar zelf nog aan gesleuteld mss ?
In ieder geval als hondeneigenaar zou ik er heel tevreden mee zijn
Mooi gedaan hoor, ook qua afwerking zeer goed gekozen kleurtoning
Heel aparte DOF heb je hier, heb je daar zelf nog aan gesleuteld mss ?
In ieder geval als hondeneigenaar zou ik er heel tevreden mee zijn
grts
Sieg
Hoi Sieg,
Ik heb weinig nabewerkt. Enkel de kleurtoon heb ik ietsje veranderd gezien ik daar te gelig zat. Sowieso combineer ik altijd zwart/wit met een blauwige achtergrond.
Het diafragma was 1.6 met een Sigma 105mm F/1.4.
Daarnaast heb ik gekozen om met 1.3 stappen te onderbelichten.
Ik heb het wazige wat zachter gemaakt aan de hand van een brush en de hond zelf iets verscherpt.
Ik heb weinig nabewerkt. Enkel de kleurtoon heb ik ietsje veranderd gezien ik daar te gelig zat. Sowieso combineer ik altijd zwart/wit met een blauwige achtergrond.
Het diafragma was 1.6 met een Sigma 105mm F/1.4.
Daarnaast heb ik gekozen om met 1.3 stappen te onderbelichten.
Ik heb het wazige wat zachter gemaakt aan de hand van een brush en de hond zelf iets verscherpt.
^
Bedankt voor de uitleg, ik zag meteen dat je hier de omgeving nog verzacht had, daarmee mijn vraag, mooi gedaan want het geeft er iets speciaals aan.
Beetje onnatuurlijk maar dat mag dit beeld wel hebben
Zelf werk ik ook veel met koelere kleuren, zeker in de winter en zw-wt geven mooiere resultaten
Ben je ondertussen al overgestapt op FF ?
Bedankt voor de uitleg, ik zag meteen dat je hier de omgeving nog verzacht had, daarmee mijn vraag, mooi gedaan want het geeft er iets speciaals aan.
Beetje onnatuurlijk maar dat mag dit beeld wel hebben
Zelf werk ik ook veel met koelere kleuren, zeker in de winter en zw-wt geven mooiere resultaten
Ben je ondertussen al overgestapt op FF ?
grts
Sieg
Ja inderdaad Sieg, vorig jaar overgestapt op de D850 en eigenlijk nog geen enkel moment mij beklaagd.
Deze is gemaakt met de Sigma 105mm ^^.
Comment