Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ree in het wild

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ree in het wild



    ---- BD Essential Exif ----

    Camera Model: Canon 10D
    Lens Focal Length: 400 mm EF 400 f5.6 L afstand 60 meter
    Shutter Speed: 1.750 sec.
    F-Number: 5.6
    ISO: 400
    Compensation: -0,5

    mvg, drh
    Last edited by drh; 21 augustus 2005, 19:42. Reden: Foto te flats
    Mvg, drh

    "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

  • #2
    Re: Ree in het wild

    Prachtige foto, maar ik vind om eerlijk te zijn de kleuren nogal flets. in deze tijd van het jaar hebben reeën een prachtig rosse vacht, maar op je foto lijkt ze al meer op de wintervacht. Met wat photoshoppen zonder probleem bij te werken natuurlijk.

    Ik heb de laatste weken ook een aantal reeën getrokken (helaas nooit in zulke mooie setting als deze, maar vorige woensdag heb ik er nog een paar betrapt in een "genante" positie, dat is toch ook een speciaaltje dan.). Helaas hing er nogal wat nevel en is mijn lens eigenlijk te zwak voor dit werk - op toevalstreffers na natuurlijk.

    De exif geeft geen enkele informatie meer over hoe je deze foto hebt genomen. Kun je wat uitleg geven over lens, diafragma, sluitertijd en ISO? Ik kan er waarschijnlijk nog wat van leren.
    Beauty need only be a whisper
    Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST

    Comment


    • #3
      Re: Ree in het wild

      Oorspronkelijk geplaatst door tmh
      Prachtige foto, maar ik vind om eerlijk te zijn de kleuren nogal flets. in deze tijd van het jaar hebben reeën een prachtig rosse vacht, maar op je foto lijkt ze al meer op de wintervacht. Met wat photoshoppen zonder probleem bij te werken natuurlijk.

      Ik heb de laatste weken ook een aantal reeën getrokken (helaas nooit in zulke mooie setting als deze, maar vorige woensdag heb ik er nog een paar betrapt in een "genante" positie, dat is toch ook een speciaaltje dan.). Helaas hing er nogal wat nevel en is mijn lens eigenlijk te zwak voor dit werk - op toevalstreffers na natuurlijk.

      De exif geeft geen enkele informatie meer over hoe je deze foto hebt genomen. Kun je wat uitleg geven over lens, diafragma, sluitertijd en ISO? Ik kan er waarschijnlijk nog wat van leren.
      Bij deze foto en exif aangepast. Ik zag hem op een afstand van een paar honderd meter, en toen tegen de wind opgelopen richting de ree.
      Ik kon niet dichter bij komen omdat er water tussen zat, de ree deed zich tegoed aan de bloemen die er waren, en het smaakte hem waarschijnlijk goed.



      mvg, drh
      Last edited by drh; 21 augustus 2005, 19:41.
      Mvg, drh

      "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

      Comment


      • #4
        Re: Ree in het wild

        Knap
        Meer foto's op mijn website

        Comment


        • #5
          Re: Ree in het wild

          Mooi, dat reetje tussen die hoge, kleurrijke beplanting!

          Grtz, Fabienne
          De vlinder maakt zich niet druk om de fouten die de rups ooit heeft begaan.
          BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
          The name of the game is to fill the frame!
          http://Fabke.fotopic.net

          Comment


          • #6
            Re: Ree in het wild

            schoon
            [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

            Comment


            • #7
              Re: Ree in het wild

              Lijkt me bijzonder spannend om dit te kunnen schieten
              Leuke foto, vooral door de vele bloemen en de waterkant. De ree had je wel al in de gaten...

              Knap gedaan !
              Greetz, Kariboe
              * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
              Euh... deze quotering is zeer subjectief !

              Comment


              • #8
                Re: Ree in het wild

                leuke kleurrijke plaat, en mooi dat hij in het water staat...

                mvg, CanonChris
                Beter 1 Lens op mijn camera, dan 10 in de winkel !

                Comment


                • #9
                  Re: Ree in het wild

                  Bedankt voor uw reactie.

                  mvg, drh
                  Mvg, drh

                  "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

                  Comment

                  Working...
                  X