Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opgepast voor de Hond !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opgepast voor de Hond !




    MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

  • #2
    Re: Opgepast voor de Hond !

    leuk maar jammer van de achtegrond.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Opgepast voor de Hond !

      Ik sluit me aan bij Bouk. Hond staat er mooi en leuk op. Enkel spijtig van de achtergrond.

      Comment


      • #4
        Re: Opgepast voor de Hond !

        achtergrond kan zo geen kwaad, zijn waarschijnlijk zelfs de baasjes.

        hebben toch een foto gekregen?
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: Opgepast voor de Hond !

          jammer dat ie scherpte mist en er nog weinig detail in het wit zit...

          leuk kiekje
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

          Comment


          • #6
            Re: Opgepast voor de Hond !

            Een leuk effect met die groothoek. 't Is net of hij dadelijk men scherm gaat likken.
            Maar het ziet er nen brave uit.
            Vriendelijke groeten,Raf

            www.rafvandenbogaert.be

            Comment


            • #7
              Re: Opgepast voor de Hond !

              En was jouw lens nog intact na de opname?
              vriendelijke groeten, Helen
              Updated WWW.HELENICA.NL
              ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

              Comment


              • #8
                Re: Opgepast voor de Hond !

                Even een kort dankwoordje aan de posters,

                " Mijn welgemeende dank voor jullie reactie op dit beeld."

                En ja de baasjes hebben uiteraard alle beelden ontvangen, qua de opmerkingen over de achtergrond, moet ik hier toch duidelijk stellen dat het een candid sessie was, zonder afspraken of wat dan ook. Ik kwam aan, zag het prachtige beestje, en zette spontaan de camera tegen de grond, en zonder te zien drukte ik enkele malen op de ontspanknop, ik vertrouwde op het vast ingestelde diafragma van F5,6, de 17mm groothoek, en de scherpstelling. Uiteraard kunnen we gaan vitten "waar had de scherpte moeten liggen" want ik wou een erg laag standpunt in combinatie met een groothoek en een dier dat toch vrij snel zijn groeten kwam overbrengen. Dus... zien was der niet meer bij, het was afdrukken, en hopen op een bruikbaar beeld.

                Ik ben het eens dat het detail in het wit beter kon, maar de algemene sfeer van het beeld en de gewenste vertekening door de 17 mm geven IMHO een bepaalde meerwaarde aan het beeld, dat voor enige verschooning zorgt inzake het gemis aan detail.

                En na de opname was alles nog intact: lens, camera, fotograaf, en ook mijn lief.
                We hebben samen, met de baasjes der ene gedronken op de gezondheid van "Jake"

                MVG, Jeff
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment


                • #9
                  Re: Opgepast voor de Hond !

                  Mooi gebruik gemaakt van de groothoek.
                  De achtergrond hoort erbij vind ik.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Opgepast voor de Hond !

                    Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                    Ik ben het eens dat het detail in het wit beter kon, maar de algemene sfeer van het beeld en de gewenste vertekening door de 17 mm geven IMHO een bepaalde meerwaarde aan het beeld, dat voor enige verschooning zorgt inzake het gemis aan detail.

                    Je eigen commentaar op een foto als deze, IMHO niet echt slecht maar zeker niet echt showcasewaardig, zou waarschijnlijk zijn : 'ééntje voor de vuilbak...'

                    Comment


                    • #11
                      Re: Opgepast voor de Hond !

                      - Scherpte? ligt op de ogen van de hond, kan niet beter
                      - Achtergrond? deze had zeker 'anders' gekund, maar dan had je een andere foto gehad, deze foto straalt idd uit "opgepast voor de hond", kan ook niet veel beter in mijn ogen

                      Wel een opmerking (aangezien er nog niemand anders over gemekkerd heeft hoop ik dat dit niet aan mijn scherm ligt): ik vind hem een beetje overbelicht, probeer eens een halve stop donkerder...

                      Persoonlijk vind ik het een geweldige foto
                      Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
                      Foto-Alex

                      Comment


                      • #12
                        Re: Opgepast voor de Hond !

                        Oorspronkelijk geplaatst door vyruz Bekijk bericht
                        - Scherpte? ligt op de ogen van de hond, kan niet beter
                        - Achtergrond? deze had zeker 'anders' gekund, maar dan had je een andere foto gehad, deze foto straalt idd uit "opgepast voor de hond", kan ook niet veel beter in mijn ogen

                        Wel een opmerking (aangezien er nog niemand anders over gemekkerd heeft hoop ik dat dit niet aan mijn scherm ligt): ik vind hem een beetje overbelicht, probeer eens een halve stop donkerder...

                        Persoonlijk vind ik het een geweldige foto

                        Mijn dank voor je reactie, het is geen probleem om het beeld een halve stop donkerder te maken, waarschijnlijk werk jij met een TFT scherm en ik werk met een CRT scherm, en TFT geeft meer backlight, ik merk ook het verschil als ik het beeld op de laptop bekijk.

                        MVG, Jeff
                        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                        Comment

                        Working...
                        X