Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mantelmeeuw

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mantelmeeuw

    Beetje dubbel gevoel over de schitteringen op het water, ik kom er niet uit of ze eerder iets toevoegen aan de foto of gewoon storend zijn.
    Juveniele Mantelmeeuw dus, ik vermoed een juveniele Grote Mantelmeeuw, al ben ik daar niet helemaal zeker van.

    fotosite

  • #2
    Re: Mantelmeeuw

    Ik heb ook dat dubbel gevoel, vogel staat er weer mooi scherp op maar ik vind de vlekken wat té groot en daardoor storen ze de achtergrond waarop de meeuw is afgebeeld net wat teveel.
    BD0723BE

    Comment


    • #3
      Re: Mantelmeeuw

      Ik heb een afkeer van meeuwen, niet omdat ze teveel lawaai maken ofzo, maar gewoon omdat ze zo verdomde moeilijk te determineren zijn

      Nu zou ik hier toch kleine mantelmeeuw op durven plakken.**

      Foto vind ik een beetje vreemd. Met de bigma?
      Overgang van scherp naar onscherp is precies zo plots? Achteraf gedaan met PS ofzo?
      Duidelijk te hard licht voor een echt goede foto, maar toch nog goed onder controle op het onderwerp zelf. Glinstering helemaal niet erg imho.


      **Kenmerken waarop ik me baseer, enkel voor geïnteresseerden

      Geelpoot uit te sluiten door de helemaal donkere chocoladebruine indruk. Ook op de kop. Geelpoten worden niet zo donker.

      Blijft nog zilver, kleine mantel en grote mantel.

      1) Snavel is niet echt zwaar, geen duidelijke gonyshoek

      *zilver zou toch iets duidelijkere gonyshoek mogen hebben, maar ik ben al vaker bedrogen uitgekomen met dat kenmerk
      *grote mantel heeft véél zwaardere snavel met héél duidelijke gonyshoek

      2) Tertials zijn volledig donker op een dunne lichte rand na.

      *zilvermeeuw heeft gekartelde tertials
      *grote mantel heeft eigenlijk bleke tertials met grote witte toppen

      3) Binnenste grote dekveren als tertials (donker met lichte 'rechte' rand)

      *zilvermeeuw: alle grote dekveren zijn bleker, niet volledig donker zoals hier
      *grote mantel: alle grote dekveren bleker met donkere 'dwarsstrepen' erin
      Birdwatching ... it's a way of life!

      http://www.freewebs.com/woutersphotography/index.htm

      Comment


      • #4
        Re: Mantelmeeuw

        Hoi Wouter,
        Wat de foto betreft : met de Sigma 500 genomen, geen Bigma. De aflijning is rechtstreeks uit de camera, geen PS. Het licht was idd zeer hard, en nog rechtstreeks tegenlicht ook vandaar de felle schitteringen op het water, eigenlijk heel ondankbaar. De Sigma 500 op een relatief wijde opening (F5.6) en zonder directe objecten in de buurt van je onderwerp tekent zeer scherp tegen een zeer vage achtergrond.
        Over de vogel : de veronderstelling Grote is gebaseerd op de overwegend bruine kleur. D'r was iemand bij me die professioneel met ornithologie bezig is (bioloog) en raad eens wat die zei : "ik heb een hekel aan die jongen van de grote meeuwen, ge kent ze niet uit mekaar"
        BTW : ik ging eigenlijk voor de grote zilverreiger, maar noppes. Wel gans de namiddag jonge sperwers horen schreeuwen, ook noppes
        fotosite

        Comment


        • #5
          Re: Mantelmeeuw

          Hehe, zo gaat dat dan hé

          Nuja, juveniele grote is eigenlijk een pak bleker dan zilver of kleine mantel. Google images is where thou shall find the answer
          Birdwatching ... it's a way of life!

          http://www.freewebs.com/woutersphotography/index.htm

          Comment


          • #6
            Re: Mantelmeeuw

            een mooie ik hou van de scherp afgetekende schakering in de veren
            (de sterretjes in de bg lijken wel iets uit een microscoopbeeld,,,, of ik heb misschien een te rijke verbeelding)
            groeten johny
            nikon d200 // 28/70f2,8 // 150f2,8 macro// 70f2,8 macro// 50/500 f6,3

            Comment


            • #7
              Re: Mantelmeeuw

              Knap
              Met mijn NIKON in de hand kom ik door het hele land, en nog wat NIKKOR lenzen voor over de grenzen.

              Comment


              • #8
                Re: Mantelmeeuw

                Mooi getekende Mantelmeeuw, reflecties zijn soms onvermijdelijk maar voegen voor mij toch iets toe aan de sfeer

                Comment


                • #9
                  Re: Mantelmeeuw

                  mooie opname van een Meeuw, die een prachtige Mantel aan heeft.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mantelmeeuw

                    Mooi plaatje!

                    Grtz,Fabienne
                    Een lepel daad is beter dan een emmer raad.
                    BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
                    The name of the game is to fill the frame!
                    http://Fabke.fotopic.net

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mantelmeeuw

                      Inderdaad een mooi plaatje

                      Comment

                      Working...
                      X