Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

..Landing ingezet..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] ..Landing ingezet..

    Instagram

  • #2
    Re: ..Landing ingezet..

    Knappe foto Raf .

    Ik had het paaltje laten staan ;-)


    Johan

    Comment


    • #3
      Re: ..Landing ingezet..

      Mooi vastgelegd Raf, knappe opname en op het juiste moment voor de landing
      Kweet niet of het met of zonder paaltje/tak beter was, dus voor mij prima zo
      Heb wel het gevoel dat er rechtsonder vanaf de poten tot in de hoek redelijk wat gecloned is, andere structuur, maar mss was het wel zo ?
      Ik had wel die donkere plekjes onderaan ook nog weggehaald zodat er geen afleiding in het beeld was

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: ..Landing ingezet..

        Een plezier om te zien, proficiat .

        De achtergrond leende zich in elk geval goed om te clonen.

        Comment


        • #5
          Re: ..Landing ingezet..

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Mooi vastgelegd Raf, knappe opname en op het juiste moment voor de landing
          Kweet niet of het met of zonder paaltje/tak beter was, dus voor mij prima zo
          Heb wel het gevoel dat er rechtsonder vanaf de poten tot in de hoek redelijk wat gecloned is, andere structuur, maar mss was het wel zo ?
          Ik had wel die donkere plekjes onderaan ook nog weggehaald zodat er geen afleiding in het beeld was

          grts
          Sieg
          Het mysterie van het paaltje..
          Het is niet de eerste keer dat ik een opmerking krijg over het paaltje...
          Deze foto is niet gecropt... het is zelfs zo dat het paaltje helemaal niet in beeld staat !
          Al mijn vluchtshots zijn op heel korte afstand gemaakt, met 600mm en zo goed als niet gecropt
          Rechtsonder is het begin van een haag ( struik ) dat is wat jullie zien. En die donkere plek is het eerste en voorste deel van die haag..
          Instagram

          Comment


          • #6
            Re: ..Landing ingezet..

            Bedankt voor de opheldering Raf, door die andere structuur van de haag krijg je inderdaad een ander idee
            Of een foto nu wel of niet gecropt is maakt weinig uit hé, enkel de omstandigheden waarin de foto is gemaakt bepalen dat

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: ..Landing ingezet..

              Prachtig beeld Raf...is me nog nooit gelukt (met een prime) om die zo mooi en scherp in beeld te brengen ...chapeau....

              Groetjes
              Freddy
              https://fredor2.wixsite.com/my-site

              Comment


              • #8
                Re: ..Landing ingezet..

                Heel knap Raf . Ik weet hoe moeilijk want ik was er bij . 😄😄
                http://www.wimbosch.be

                Comment


                • #9
                  Re: ..Landing ingezet..

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  ....Of een foto nu wel of niet gecropt is maakt weinig uit hé, enkel de omstandigheden waarin de foto is gemaakt bepalen dat

                  grts
                  Sieg
                  Ah toch wel hé Sieg, de opmerking ging ook over het paaltje te laten staan of niet..
                  Moest dit een crop zijn zou ik inderdaad iets minder croppen zodat het paaltje in beeld staat. Aangezien dit geen crop is kan ik onmogelijk het paaltje laten zien... tenzij ik het er achteraf met photoshop erin plak..
                  Instagram

                  Comment


                  • #10
                    Re: ..Landing ingezet..

                    Prachtige foto

                    Comment


                    • #11
                      Re: ..Landing ingezet..

                      ik zou wel niet graag op de landingsplaats staan; die klauwen lijken me overal doorheen te gaan
                      knap beeld, mooi scherp; geconcentreerde blik van de vogel.
                      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
                      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
                      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

                      Comment


                      • #12
                        Re: ..Landing ingezet..

                        Oorspronkelijk geplaatst door Raf Raeymaekers Bekijk bericht
                        Ah toch wel hé Sieg, de opmerking ging ook over het paaltje te laten staan of niet..
                        Moest dit een crop zijn zou ik inderdaad iets minder croppen zodat het paaltje in beeld staat. Aangezien dit geen crop is kan ik onmogelijk het paaltje laten zien... tenzij ik het er achteraf met photoshop erin plak..
                        Aja, op die manier heb je gelijk Raf
                        Ik bedoelde eigenlijk met hetgeen ik schreef dat er een verschil is in welke omstandigheden de opname is gemaakt bij kwestie van wel of niet moeten croppen.
                        Zo ben ik vorig jaar bij een vriend uitgenodigd geweest om in zijn hut foto's te maken van Goudvinken, bijna geen enkele opname daarvan is een crop of toch zeker geen grote crop.
                        Als ik daarentegen de vrije natuur intrek met de wagen en ik het geluk heb om een roofvogel op een paaltje te treffen dan weet ik zeker dat ik naderhand de foto zal moeten croppen.
                        Gewoon om het feit dat je in de natuur zo dicht niet kunt komen t.o.v. in een hut, of je moet uiteraard te werk gaan zoals een (bekende) Nederlands fotograaf deed en prooien op de palen aanbieden
                        Dat was eigenlijk hetgeen ik bedoelde met hetgeen ik schreef Raf

                        grts
                        Sieg
                        Last edited by Sieg; 28 november 2019, 22:14.
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: ..Landing ingezet..

                          Prachtige plaat!
                          Zie ook flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: ..Landing ingezet..

                            Prachtig shot met gepaste scherpte, of die nu uit een hut genomen is of niet. Zelf ben ik nog nooit in zo een hut geweest, laat staan er foto's genomen. Maar ik weet dat je dan heel veel onderweg moet zijn, veel geduld en vooral veel geluk moet hebben. Een kwestie van keuze natuurlijk, ofwel ben je uren op stap in de natuur en kun je uiterst zelden dergelijke foto's maken, ofwel zit je in zo een hut te wachten tot die vogel naar de prooi komt. Ik kies voor het eerste. Meestal kom je dan zonder spectaculaire beelden terug maar meestal wel met andere onverwachte shots (landschappen of dieren). Maar nog eens, vanuit een hut en gelokt met een prooi of niet het is een schitterende foto.

                            Comment


                            • #15
                              Re: ..Landing ingezet..

                              Knap en lekker scherp!

                              Comment

                              Working...
                              X