Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Krekelzanger.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Krekelzanger.

    @ Fabrice , één goede raad .. Het is een leuke hobby maar probeer niet alles op één dag te fotograferen.
    Probeer, zoals bij je waterral , het al eens zelf te doen dan is het misschien sneller dan je denkt sinterklaas ;-)


    Johan[/QUOTE]

    Maar dat doe ik hoor Johan! Tijdens mijn verloven in Bretagne ben ik er bijna dagelijks op uit getrokken, ‘s ochtend een uurtje of twee bij zonsopgang en soms nog een uurtje voor zonsondergang dit zowel op de stranden als in de duinen en rietkragen.

    Doe hetzelfde hier in de weekends wanneer het mogelijk is.

    Trek regelmatig naar Zeeland en de Ardennen.

    En ik geniet veel meer van een vogel(tje) te ontdekken dan het na te bewerken nadien.

    Als ik op een gans jaar vijf keer in een hut zit is het veel.
    Groeten,
    Fabrice,
    Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

    Comment


    • #17
      Re: Krekelzanger.

      @Fabrice



      Ik wist het wel.
      Jij bent goed bezig , uw beelden zijn ook mooi bewerkt !

      Niets mis met een hut hé , geloof me .

      Johan

      Comment


      • #18
        Re: Krekelzanger.

        Over fotohutten en “betaalhutten” ( de naam alleen al vind ik denigrerend..) zijn er in het verleden al enkele keren discussies geweest. Zelf heb ik me hierin altijd afzijdig gehouden, maar desalniettemin voel ik me ook aangesproken omdat ik ook wel eens een fotohut bezoek, al dan niet betalend. Ik heb het gevoel dat sommige leden hier neerkijken op diegene die wel een betaalhut bezoeken. Volgens hun ben je pas een natuurfotograaf ( of in dit geval een vogelfotograaf) als je eerst 4 uur in de modder hebt gelegen vooraleer je een foto kan nemen van het onderwerp, en diegene die in een betaalhut zitten genieten van de luxe en als ze nog geluk hebben is er ook nog verwarming aanwezig ook. Misschien al eens bij stil gestaan dat niet iedereen de mogelijkheid heeft om a) zelf op onderzoek te gaan om welke redenen dan ook of b) zelf een hutje te bouwen. Ik ken ondertussen al een pak beginnende vogelfotografen en je moet eens zien met welke glimlach dat ze naar huis gaan dat ze voor de eerste keer een roodborstje of zelfs een buizerd van dichtbij hebben kunnen fotograferen in een betaalhut. Hun dag kan niet meer stuk. Dit is toch geweldig. Uiteindelijk maakt toch iedereen voor zichzelf uit hoe hij zijn hobby invult, en op welke manier hij dit doet. Ik ken Johan persoonlijk, en ik vind zijn foto’s geweldig. En ik heb bewondering op welke manier hij het allemaal doet. Petje af, maar een foto is uiteindelijk maar een foto. Daar staat niet opgeschreven dat je daarvoor eerst 4 uur in de modder hebt gelegen. ( Bij wijze van spreken..) En zeggen dat je persoonlijk meer voldoening hebt door dit te doen dan in een betaalhut te zitten daar heb ik mijn twijfels over. Als ik even voor mezelf spreek ik ben helemaal geen soorten jager. Roofvogels fotografen en vluchtshots nemen vind ik de max. Pimpelmezen in de vlucht proberen vast te leggen vond ik geweldig. Alles wat vliegt is een uitdaging voor mij, welke soort het ook is. Een sperwer frontaal in de vlucht kunnen fotograferen, ik was zo blij als een klein kind als dat lukte. Daar haal ik mijn voldoening uit. Ik werk in hutten met verschillende achtergronden die ik plaats, ik plaats flitsers en paraplu’s om achtergronden te belichten. Of het lokaas zo te plaatsen om een Havik te laten bidden voor de hut. Telkens verander ik de setting helemaal en probeer nieuwe dingen uit.
        Zo haalt elke fotograaf wel zijn voldoening met zijn hobby, en het één is niet beter als het andere. Dat hoeft niemand anders niet te beslissen voor jou!
        Jaloezie en afgunst is onder vogelfotografen enorm groot. Als ik schrijf in mijn vorige post dat ik een koolmees fotografeer in de vlucht aan 30 frames per seconde hebben toch enkele de tijd gevonden om te schrijven dat dit geen fotografie meer is. De uitdaging is dan ver zoek.. precies of mijn toestel staat op automatische piloot en doet alles vanzelf…
        Man man, wat ne zever.. echt waar.
        Geniet van wat je doet, en probeer andere mensen niet je mening op te dringen. Zo doe ik het ook.
        Instagram

        Comment


        • #19
          Re: Krekelzanger.

          Oorspronkelijk geplaatst door Raf Raeymaekers Bekijk bericht
          Over fotohutten en “betaalhutten” ( de naam alleen al vind ik denigrerend..) zijn er in het verleden al enkele keren discussies geweest. Zelf heb ik me hierin altijd afzijdig gehouden, maar desalniettemin voel ik me ook aangesproken omdat ik ook wel eens een fotohut bezoek, al dan niet betalend. Ik heb het gevoel dat sommige leden hier neerkijken op diegene die wel een betaalhut bezoeken. Volgens hun ben je pas een natuurfotograaf ( of in dit geval een vogelfotograaf) als je eerst 4 uur in de modder hebt gelegen vooraleer je een foto kan nemen van het onderwerp, en diegene die in een betaalhut zitten genieten van de luxe en als ze nog geluk hebben is er ook nog verwarming aanwezig ook. Misschien al eens bij stil gestaan dat niet iedereen de mogelijkheid heeft om a) zelf op onderzoek te gaan om welke redenen dan ook of b) zelf een hutje te bouwen. Ik ken ondertussen al een pak beginnende vogelfotografen en je moet eens zien met welke glimlach dat ze naar huis gaan dat ze voor de eerste keer een roodborstje of zelfs een buizerd van dichtbij hebben kunnen fotograferen in een betaalhut. Hun dag kan niet meer stuk. Dit is toch geweldig. Uiteindelijk maakt toch iedereen voor zichzelf uit hoe hij zijn hobby invult, en op welke manier hij dit doet. Ik ken Johan persoonlijk, en ik vind zijn foto’s geweldig. En ik heb bewondering op welke manier hij het allemaal doet. Petje af, maar een foto is uiteindelijk maar een foto. Daar staat niet opgeschreven dat je daarvoor eerst 4 uur in de modder hebt gelegen. ( Bij wijze van spreken..) En zeggen dat je persoonlijk meer voldoening hebt door dit te doen dan in een betaalhut te zitten daar heb ik mijn twijfels over. Als ik even voor mezelf spreek ik ben helemaal geen soorten jager. Roofvogels fotografen en vluchtshots nemen vind ik de max. Pimpelmezen in de vlucht proberen vast te leggen vond ik geweldig. Alles wat vliegt is een uitdaging voor mij, welke soort het ook is. Een sperwer frontaal in de vlucht kunnen fotograferen, ik was zo blij als een klein kind als dat lukte. Daar haal ik mijn voldoening uit. Ik werk in hutten met verschillende achtergronden die ik plaats, ik plaats flitsers en paraplu’s om achtergronden te belichten. Of het lokaas zo te plaatsen om een Havik te laten bidden voor de hut. Telkens verander ik de setting helemaal en probeer nieuwe dingen uit.
          Zo haalt elke fotograaf wel zijn voldoening met zijn hobby, en het één is niet beter als het andere. Dat hoeft niemand anders niet te beslissen voor jou!
          Jaloezie en afgunst is onder vogelfotografen enorm groot. Als ik schrijf in mijn vorige post dat ik een koolmees fotografeer in de vlucht aan 30 frames per seconde hebben toch enkele de tijd gevonden om te schrijven dat dit geen fotografie meer is. De uitdaging is dan ver zoek.. precies of mijn toestel staat op automatische piloot en doet alles vanzelf…
          Man man, wat ne zever.. echt waar.
          Geniet van wat je doet, en probeer andere mensen niet je mening op te dringen. Zo doe ik het ook.
          het woord betaalhut is gewoon wat het is, niet denigrerend maar zo noemt het gewoon, niks verkeerd aan
          Een betaalde parking is ook een betaalde parking en geen gewone parking, mss een eigenaardige vergelijking maar je snapt wel wat ik bedoel.

          De discussie (wat eigenlijk nu maar een discussie aan het worden is) ging niet over wel of niet vanuit hutten fotograferen
          Maar wel over het feit van de mogelijkheid om zelf alles in handen te kunnen nemen bij een (betaal)hut, en volgens Fabrice kan je een wilde vogel niet op een bepaald takje krijgen en ik zei van wel.

          Met de ganse uitleg die je hier nu gegeven hebt Raf versterk je dus duidelijk wat ik bedoelde, dat je dus alles in handen kunt hebben bij een hut maar je moet er wel de moeite voor doen.
          Ergens toekomen bij een betaalde hut en zomaar gaan zitten geeft je geen aparte en unieke beelden, zoals jij het doet heb je dus wel unieke beelden en daar heb je voor gewerkt.

          Bij mij heeft fotografie niks te maken of deze vanuit een betaalde hut, gewone hut, of een aparte soort is
          Bij mij telt de foto op zich, zoals ik schreef vind ik bvb een foto van een vogel in een mooie pose beter dan een aparte soort in een gewone pose.
          Maar ik ben dan ook geen soortenjager en heb de grootste respect voor die mensen die daar hun tijd willen insteken, een groot voorbeeld daarvan is Francis Patyn en Johan hier

          Daarentegen kan ik wel vele uren op een bepaald vogeltje zitten wachten plat liggend in een akker, en liefst dan vastgelegd in een speciale pose

          Hoe mensen hun fotografie beleven moet ieder voor zich uitmaken, dat ik door mijn manier van werken minder "speciale" soorten voor de lens krijg maakt me niks uit
          Bij mij telt gewoon de weg ernaartoe, de beleving van het moment en dat ik helemaal alleen zonder hulp een mooie foto heb kunnen maken gewoon ergens in de polders.
          En ja dit heeft me al héél erg veel "verloren" tijd gekost, zo had ik enkele jaren geleden een foto in mijn gedachten van een Bruine Kiekendief
          Dat heeft me in totaal drie maanden, drie dagen per week van 's morgens tot 's avonds, gekost maar ik heb wel de foto kunnen maken die ik wilde hebben
          (Johan weet waarschijnlijk wel over welke foto ik het heb)

          En net dat geeft mij de beleving die ik wil hebben, en zoals je zegt moet ieder dat voor zich uitmaken

          Zo ben ik nu reeds iets meer dan een jaar bezig met een nieuw genre van fotografie, één enkele foto heeft ongeveer een 10 uur belichtingstijd (sommige zelfs tot 20 uur belichting), die ene foto wordt gemaakt over een grote tijdsspanne van soms verschillende weken en om dan tot de uiteindelijke foto te komen heb je nog vele uren nabewerking nodig.
          Dus ook dat soort van fotografie is niet voor iedereen weggelegd, maar ik heb nu eenmaal heel veel geduld op dat vlak
          Maar daarentegen, sluit me op voor enkele uren in een hut en ik loop de muren op ...
          Dus ja het zal wel aan mij liggen en mijn manier van fotograferen, denken en doen

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #20
            Re: Krekelzanger.

            Zo krijg ik toch veel reacties op mijn foto

            Ach het is maar een hobby.

            Johan

            P.S. Ik ga snel vertrekken om te gaan fotograferen want met dit allemaal te lezen zou ik nog te laat zijn om het mooie licht te hebben.

            Comment


            • #21
              Re: Krekelzanger.

              Hobby of niet toch proficiat met dit mooie beestje in den HOF!

              Groetjes
              Marc
              Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

              Comment


              • #22
                Re: Krekelzanger.

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                ...
                Maar wel over het feit van de mogelijkheid om zelf alles in handen te kunnen nemen bij een (betaal)hut, en volgens Fabrice kan je een wilde vogel niet op een bepaald takje krijgen en ik zei van wel.

                Dag Sieg,

                Voor de sport; ik had het niet over een (betaal)hut en al zeker niet over gelijk welke wilde vogel, maar over een wilde ZANGvogel
                Groeten,
                Fabrice,
                Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

                Comment


                • #23
                  Re: Krekelzanger.

                  Proficiat met je HOF. Welverdiend!
                  Groeten,
                  Fabrice,
                  Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

                  Comment


                  • #24
                    Re: Krekelzanger.

                    Vanuit een hut of niet (die discussies zullen blijven), een heel mooie foto. Proficiat!

                    Comment


                    • #25
                      Re: Krekelzanger.

                      Proficiat met je hof
                      Instagram

                      Comment


                      • #26
                        Re: Krekelzanger.

                        Proficiat met je HOF.

                        Groeten
                        http://www.wimbosch.be

                        Comment


                        • #27
                          Re: Krekelzanger.

                          Proficiat met je HoF-plaat(s)!
                          BD0681BE -
                          Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

                          Comment


                          • #28
                            Re: Krekelzanger.

                            Proficiat met jouw schiitterende HoF-plaat
                            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                            Comment


                            • #29
                              Re: Krekelzanger.

                              Proficiat

                              Comment


                              • #30
                                Re: Krekelzanger.

                                Hey juppekes.

                                Proficiat met je plaatsje in de HOF.
                                Bootjes

                                Comment

                                Working...
                                X