Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groene kikker

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Groene kikker

    150-450 mm zoom in combinatie met 1,7x converter. Dus 750mm f8 lens.
    vrije hand met steun op de grond. F8, 1/800 en iso 800
    onverscherpt, sensorvuil weggepoetst lichte crop

    Best tevreden met de kwaliteit!



    Geyst

  • #2
    Re: Groene kikker

    Mooi beeld en komt goed uit met dat groene water, leuke spiegeling ook trouwens
    Doch had je beter wel wat meer verscherpt; indien deze in RAW is genomen moet je sowieso naverscherpen
    Indien deze in jpeg is gemaakt dan wordt er automatisch verscherpt in de camera, ook al staat deze op 0

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Groene kikker

      Meestal sla ik zowel RAW als JPG op. Zo kan ik teruggrijpen op Raw als dat nodig is en anders gewoon in jpg starten.
      Vroeger werkte ik met Photoshop RAW converter en die startte met de instellingen die je in je camera voor jpg ingesteld had (scherpte, witbalans, ....)
      Nu werk ik met Affinity Photo en krijg je na het openen het naakte raw beeld te zien. En eerlijk is eerlijk soms heb ik moeite om de in camera "jpg conversie" te evenaren.
      Ik verscherp zelden. Als ik al verscherp wil het meestal zeggen dat ik een steekje heb laten vallen.
      Vroeger wel toen er een moiré filter in zat.
      Geyst

      Comment


      • #4
        Re: Groene kikker

        Oorspronkelijk geplaatst door Geyst Bekijk bericht
        Meestal sla ik zowel RAW als JPG op. Zo kan ik teruggrijpen op Raw als dat nodig is en anders gewoon in jpg starten.
        Vroeger werkte ik met Photoshop RAW converter en die startte met de instellingen die je in je camera voor jpg ingesteld had (scherpte, witbalans, ....)
        Nu werk ik met Affinity Photo en krijg je na het openen het naakte raw beeld te zien. En eerlijk is eerlijk soms heb ik moeite om de in camera "jpg conversie" te evenaren.
        Ik verscherp zelden. Als ik al verscherp wil het meestal zeggen dat ik een steekje heb laten vallen.
        Vroeger wel toen er een moiré filter in zat.
        In ACR kan je ook bepalen om het beeld te openen met de instellingen van de camera maar ook met geen enkele instellingen over te nemen, dus alles op 0
        Je schrijft dat je zelden verscherpt en als je dan wel verscherp dat het een teken is dat je een steekje hebt laten vallen, dus dan ga ik er vanuit dat je de opname in jpeg gebruikt
        Want een RAW moet je sowieso verscherpen, die AA filter is maar een minimaal verschil
        Maar uiteraard doet ieder wat hij wil, ook met de tips, het is immers jouw opname ,-)

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Groene kikker

          Uiteraard kan je het beeld echt van het scherm laten knallen, zeker op dit kleine formaat.

          Hier de licht verscherpte foto.

          Geyst

          Comment

          Working...
          X