Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gorilla Thoughts

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Gorilla Thoughts

    GORILLA THOUGHTS

    Deze berggorilla lag te relaxen in de struiken en leek in gedachten verzonken...

    Bwindi Impenetrable Forest, Oeganda

    Ingrid Vekemans Photography
    Kleinschalige Fotografieworkshops, Fotosafari's en Privé Coaching
    http://www.ingridvekemans.com

  • #2
    Re: Gorilla Thoughts

    Heel knap en dromerig beeld
    Peter
    mijn website : klik

    Comment


    • #3
      Re: Gorilla Thoughts

      tja superplaat met de scherpte netjes op het oog.
      nikon coolpix s9100

      Comment


      • #4
        Re: Gorilla Thoughts

        Een mooie typische ingrid Vekemans foto.

        Johan

        Comment


        • #5
          Re: Gorilla Thoughts

          Dromerig beeld!
          BD0681BE -
          Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

          Comment


          • #6
            Re: Gorilla Thoughts

            Van wie zou een dergelijk vertederend Gorillabeeld anders kunnen komen dacht je ...
            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

            Comment


            • #7
              Re: Gorilla Thoughts

              Mooi vertederend beeld.
              Groeten Andre

              Comment


              • #8
                Re: Gorilla Thoughts

                Weerom prachtig Ingrid.
                Ik begrijp wel dat je wenst dat je beelden niet ongeoorloofd gebruikt worden, maar deze keer is het wel heel moeilijk om door deze beschermingslaag geen te kijken...

                PS aan ieder: bestaan er nog geen andere manieren om je werk te beschermen?
                Groeten,
                Fabrice,
                Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

                Comment


                • #9
                  Re: Gorilla Thoughts

                  Ja, alles is al gezegd zeker. Prachtig!
                  Zie ook flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gorilla Thoughts

                    Oorspronkelijk geplaatst door Fabrice Delahaye Bekijk bericht
                    Weerom prachtig Ingrid.
                    Ik begrijp wel dat je wenst dat je beelden niet ongeoorloofd gebruikt worden, maar deze keer is het wel heel moeilijk om door deze beschermingslaag geen te kijken...

                    PS aan ieder: bestaan er nog geen andere manieren om je werk te beschermen?
                    Ik vind ook zo'n groot watermerk superstorend en bovendien gemakkelijk verwijderbaar door iemand met slechte bedoelingen.



                    Dit heb ik eventjes vlug gedaan in Photoshop met de nieuwe tool AI verwijderen en intussen ook de foto wat verkleind om Ingrid niet helemaal boos te maken.
                    Een sluitende oplossing voor het voorkomen van foto diefstal is er niet maar er zijn toch enkele redelijk goedwerkende methoden zoals deze van Pixsy.
                    Maar ik kan hier niet verder op in gaan want dit is iets voor een totaal nieuw forum onderwerp.
                    Overigens Ingrid: Een bijzonder mooie foto van deze gorilla.
                    Last edited by chrisvdv; 26 mei 2023, 17:34.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gorilla Thoughts

                      Knappe opname Ingrid, een mooie dromerige sfeer

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gorilla Thoughts

                        Oorspronkelijk geplaatst door chrisvdv Bekijk bericht
                        Ik vind ook zo'n groot watermerk superstorend en bovendien gemakkelijk verwijderbaar door iemand met slechte bedoelingen.



                        Dit heb ik eventjes vlug gedaan in Photoshop met de nieuwe tool AI verwijderen en intussen ook de foto wat verkleind om Ingrid niet helemaal boos te maken.
                        Een sluitende oplossing voor het voorkomen van foto diefstal is er niet maar er zijn toch enkele redelijk goedwerkende methoden zoals deze van Pixsy.
                        Maar ik kan hier niet verder op in gaan want dit is iets voor een totaal nieuw forum onderwerp.
                        Overigens Ingrid: Een bijzonder mooie foto van deze gorilla.
                        Dank je wel Chris. Ik zal Pixsy even bekijken. Feit blijft natuurlijk dat als iemand een foto ergens afhaalt en er het watermerk van verwijdert, dit een zeer bewijsbare inbreuk is. Geen probleem, ik ga je hiervoor niet laten vervolgen, hoor ;-) - maar ik bekijk Pixsy zeker eerstdaags eens.

                        Dank ook aan iedereen voor de waardering!
                        Ingrid Vekemans Photography
                        Kleinschalige Fotografieworkshops, Fotosafari's en Privé Coaching
                        http://www.ingridvekemans.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gorilla Thoughts

                          Anders moet je eens de zeer interessante commentaar van "buurmanBert" lezen Ingrid in volgend forumbericht: https://forum.belgiumdigital.com/f6/...en-594606.html
                          Jammer dat wij als amateur/hobby fotografen zo weinig kunnen doen tegen het stelen van onze foto's. De situatie bij beroepsfotografen is gelukkig iets beter maar toch nog een hele lijdensweg als je hiertegen iets wilt doen of je gelijk wilt halen laatst staan de verloren winst wilt recuperen.
                          Jammer dat er hiervoor geen sluitende oplossing bestaat in de vorm van software die de foto versleutelt met de naam van de rechtmatige eigenaar en die op geen enkele wijze kan verandert worden. Een gat in de markt zou ik zeggen. Is er nergens een programmeur te vinden die dit kan oplossen?
                          Last edited by chrisvdv; 28 mei 2023, 18:22.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Gorilla Thoughts

                            Inderdaad een typische en zeer mooie Ingrid Vekemans prent. Je moet het maar kunnen.
                            Wat de copyright betreft denk ik dat het inderdaad heel moeilijk is om iets te ondernemen tegen illegaal kopiëren wanneer het niet jouw beroepsbezigheid is, laat staan bron van inkomsten.
                            Dit wil niet zeggen dat het niet vervelend is en dat we er niets moeten tegen ondernemen.
                            Een watermerk haalt niet veel uit zoals al meerdere keren bewezen. Maar misschien wel iets anders, zoals het sterk reduceren van de pixels wanneer je iets wil downloaden. Ik heb dat al op verschillende sites gezien en dat werkt. Bijvoorbeeld op een site van een verkoper van historische oude kaarten. Op de site kun je die kaarten prachtig scherp gedetailleerd bekijken maar als je probeert ze te downloaden lukt dat alleen in een erbarmelijk slechte kwaliteit. Misschien toch iets om over na te denken?
                            grts,
                            Raf.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Gorilla Thoughts

                              Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht
                              Een watermerk haalt niet veel uit zoals al meerdere keren bewezen. Maar misschien wel iets anders, zoals het sterk reduceren van de pixels wanneer je iets wil downloaden. Ik heb dat al op verschillende sites gezien en dat werkt. Bijvoorbeeld op een site van een verkoper van historische oude kaarten. Op de site kun je die kaarten prachtig scherp gedetailleerd bekijken maar als je probeert ze te downloaden lukt dat alleen in een erbarmelijk slechte kwaliteit. Misschien toch iets om over na te denken?
                              grts,
                              Raf.
                              Zelfs dat werkt niet optimaal want er bestaat software om hetgene dat je ziet op het scherm kan selecteren en dan opslaan als jpg. Daarna kun je de opgeslegen bestanden eventueel nog stitchen.

                              Comment

                              Working...
                              X