Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

geoorde fuut

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • geoorde fuut

    Er zijn maar weinig dagen dat het licht mooi meewerkt. Vandaag was zo'n mooie dag . Hierdoor krijgt het water en de rietkragen meteen de kleuren waarvan ik hou. Daar nog een geoorde fuut in en ik keer tevreden terug
    canon 1d3 500mm + 1.4 ISO 200 F8 1/640



    Gr David
    www.davidverdonck.be
    Gr David

  • #2
    Re: geoorde fuut

    Dit lijkt haast een magische benadering van het onderwerp : kleuren zijn duidelijk erover, maar dit geeft een magnifiek resultaat !

    Mvg.
    The bird is known by his note, a man by his word.

    Comment


    • #3
      Re: geoorde fuut

      Ik had het toch iets mooier gevonden indien dat ene oog niet zo had geleken als het vuur
      van een sigaret in de duisternis.

      Comment


      • #4
        Re: geoorde fuut

        Knappe plaat David
        Al mochten de kleuren ook wat minder voor mij.

        Johan

        Comment


        • #5
          Re: geoorde fuut

          Misschien nog goed om te weten, Aan de kleuren van deze foto is niets veranderd. Niet het water riet of het oogje. Zoals ikzelf al aangaf zijn er maar weinig dagen dat de weerspiegeling van de lucht zo te zien is in de kleur van het water. Gisterenavond was de eerste dag dit jaar dat ik deze kleuren zo op foto kreeg. En ja dat rode oogje , degene die de kans krijgen om deze soort eens van dichtbij te bekijken zullen wel weten dat dit eigen is aan de vogel. In 2008 heb ik deze soort ook eens in deze omstandigheden geshoot. Toen nog zonder dat mooie goudgele riet. http://www.davidverdonck.be/Maart%202008.html
          Hopelijk geeft dit meer info aan de foto.

          Foto is alleen verscherpt.
          Gr David

          Comment


          • #6
            Re: geoorde fuut

            Oorspronkelijk geplaatst door Ho-Merris Bekijk bericht
            Dit lijkt haast een magische benadering van het onderwerp : kleuren zijn duidelijk erover, maar dit geeft een magnifiek resultaat !

            Mvg.
            Prachtig

            En de kleuren waren gisteren gewoon zo

            Comment


            • #7
              Re: geoorde fuut

              Mij leken de kleuren ook er ver over, vooral het "duivels" oogje. Uit andere foto's die ik nu gezien heb weet ik inderdaad dat dit eigen is aan de soort. In ieder geval spetterende foto. Ik wou dat ik de kleuren gisteren ook gezien had helaas alleen maar TL-licht en betonnen muren
              D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
              Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
              Flickr - JAlbum

              Comment


              • #8
                Re: geoorde fuut

                vind het ook een beetje overdone hoor.
                dan toch liever:

                Forum voor het plaatsen van foto's waar fauna in de breedste zin centraal staat. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.

                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: geoorde fuut

                  Ik vind de kleurtjes wel mooi, als je iets minder verzadiging neemt... Ik heb eens geprobeerd, je mag gerust vragen om de foto weer weg te nemen, hoor.

                  Canon EOS 70D, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4

                  Comment


                  • #10
                    Re: geoorde fuut

                    vind de minder hard bewerkte ook beter. Het lijkt alsof het water naar links wegstroomd. grt Walter
                    ~ Canon + weinig glaswerk

                    WalterSoestbergen.nl website = vernieuwd

                    Comment


                    • #11
                      Re: geoorde fuut

                      Mooi laag standpunt wel
                      http://www.photogenique.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: geoorde fuut

                        heel mooi, en geef mij toch maar de oorspronkelijke verzadigde
                        pbase

                        Comment

                        Working...
                        X