Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Focus op de kop..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Focus op de kop..

    [IMG]

    Dropbox geeft problemen, dan maar proberen via flickr..
    Instagram

  • #2
    Re: Focus op de kop..

    Nu kan ik hem wel zien Raf ...
    Begin meer en meer van deze soort opnamen te genieten en te beseffen hoe moeilijk ze zijn....
    (Las ergens iets met dropbox dat er geen ondersteuning meer zou zijn, was het nu hier of elders ???)

    Groetjes
    Freddy
    https://fredor2.wixsite.com/my-site

    Comment


    • #3
      Re: Focus op de kop..

      Schitterend Raf,
      Doel bereikt blijkbaar.
      Groet Theo
      http://500px.com/diethe

      Comment


      • #4
        Re: Focus op de kop..

        Mooi Raf, is inderdaad niet makkelijk
        Daarentegen zijn dit soort opnames ook kwestie van smaak natuurlijk, ik zie persoonlijk liever iets minder beweging

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Focus op de kop..

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          ...Daarentegen zijn dit soort opnames ook kwestie van smaak natuurlijk, ik zie persoonlijk liever iets minder beweging

          Alles begint met kwestie van smaak... als je hier op dit forum eventjes buiten de lijntjes kleurt vinden ze al niks meer. Hier zien ze liever de "standaard" foto's. Zelfs bij het hof team is enige creativiteit uit den boze.. hier kan ik wel een voorbeeld van geven. Als je kijkt naar fotowedstrijden zoals bijvoorbeeld Lowland en de Groene Camera zie je dat de "standaard" foto's al lang verleden tijd zijn. En daar ben ik heel blij mee, want van zulke foto's kan ik genieten. Diegene die dit al eens geprobeerd hebben weten hoe moeilijk het is vluchtshots te nemen op 1/60ste sluitertijd. En 95% van de genomen foto's is vuilbak, maar als er dan toch enkele bij zitten waar het kopje van scherp is ben je gewoon blij. Jammer dat het hier op dit forum niet echt gesmaakt wordt. Maar uiteindelijk ik maak foto's voor mezelf en niet voor een ander..
          En om te eindigen, alles eindigt met kwestie van smaak..
          Instagram

          Comment


          • #6
            Re: Focus op de kop..

            Persoonlijk kan ik me inbeelden dat het niet simpel is om zo'n foto te maken en dat alleen al betekent 'chappeau'. Maar bovendien vind ik het wel iets hebben. Dynamiek, geconcentreerdheid en doelbewust zijn, vind ik er persoonlijk in terug. Mooi.

            Comment


            • #7
              Re: Focus op de kop..

              Dit wil ik al lang doen. Maar het is me nog niet gelukt.
              Proficiat,
              Xavier
              Canon R6 + 60D en enkele stukken glas (Ook een GSM...)
              Sinds mijn pensioen, medewerker en sinds kort, bestuurslid.
              Laat de commentaren maar komen.

              Comment


              • #8
                Re: Focus op de kop..

                Dit is toch waarom we fotograferen. Om beter te doen dan de "standaard" foto's.

                Comment


                • #9
                  Re: Focus op de kop..

                  Oorspronkelijk geplaatst door Raf Raeymaekers Bekijk bericht
                  Alles begint met kwestie van smaak... als je hier op dit forum eventjes buiten de lijntjes kleurt vinden ze al niks meer. Hier zien ze liever de "standaard" foto's. Zelfs bij het hof team is enige creativiteit uit den boze.. hier kan ik wel een voorbeeld van geven. Als je kijkt naar fotowedstrijden zoals bijvoorbeeld Lowland en de Groene Camera zie je dat de "standaard" foto's al lang verleden tijd zijn. En daar ben ik heel blij mee, want van zulke foto's kan ik genieten. Diegene die dit al eens geprobeerd hebben weten hoe moeilijk het is vluchtshots te nemen op 1/60ste sluitertijd. En 95% van de genomen foto's is vuilbak, maar als er dan toch enkele bij zitten waar het kopje van scherp is ben je gewoon blij. Jammer dat het hier op dit forum niet echt gesmaakt wordt. Maar uiteindelijk ik maak foto's voor mezelf en niet voor een ander..
                  En om te eindigen, alles eindigt met kwestie van smaak..
                  Ik vind beweging in opnames wel mooi Raf, maar ik schreef dat het voor mij iets minder mocht zijn.
                  Misschien komt dat bij deze opname ook wel doordat de gans zo groot in het frame staat en lijkt het alleen maar zo.
                  Maar het is kwestie van smaak, en omdat het niet mijn smaak is wel dit niet zeggen dat ik geen respect heb voor de moeite die je ervoor gedaan hebt.
                  Ik heb dit zelf ook al verschillende keren gedaan en weet dus dat dit zeker niet makkelijk is

                  Wat betreft die wedstrijden, tjah daar is deze opname niet goed voor hoor, normaal gezien is daar niks scherp in een opname te zien
                  Dus eigenlijk is deze opname daar te goed voor, bij deze opname ligt de moeilijkheidsgraad te hoog

                  En de HOF hier, daar zullen we nooit snappen hoe deze bepaald wordt, zijn praktisch steeds dezelfde die in de HOF staan.
                  Wie of wat die keuzes bepaald, daar ben ik al lang mee gestopt om over na te denken
                  Je wint er ook niks mee om in de HOF te staan hé Raf, dus wat maakt het eigenlijk uit
                  Maar wie weet wordt deze opname nu wel eens opgemerkt, al had ik je vorige opname eigenlijk ook wel in de HOF verwacht ...

                  grts
                  Sieg
                  Last edited by Sieg; 1 april 2017, 19:09. Reden: link bijgevoegd
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Focus op de kop..

                    Hahaha alweer de strijd van de kampioenen is alweer losgebartsen, om alweer toch maar de beste te kunnen zijn hier op het forum. Waarom dit en dat aan mijn foto's toch net iets beter zijn dan de jouwe.
                    Mooi en tegelijk zielig om te zien.Waarom zou er dan toch zoveel volk van vroeger hier zijn weg gebleven.........
                    De mod's gaan alweer werk hebben vrees ik om alweer mijn bericht te wissen of gaan ze nu eens de ballen hebben om het te laten staan benieuwd

                    Comment


                    • #11
                      Re: Focus op de kop..

                      Oorspronkelijk geplaatst door darkshooter1 Bekijk bericht
                      Hahaha alweer de strijd van de kampioenen is alweer losgebartsen, om alweer toch maar de beste te kunnen zijn hier op het forum. Waarom dit en dat aan mijn foto's toch net iets beter zijn dan de jouwe.
                      Mooi en tegelijk zielig om te zien.Waarom zou er dan toch zoveel volk van vroeger hier zijn weg gebleven.........
                      De mod's gaan alweer werk hebben vrees ik om alweer mijn bericht te wissen of gaan ze nu eens de ballen hebben om het te laten staan benieuwd
                      Ik weet niet waar je dit alweer vandaan haalt, maar er is hier nooit geen strijd geweest.
                      Als jij een discussie (je kan het zelfs geen discussie noemen maar meer een wisseling van ideeën) bekijkt als een strijd zegt dit meer over jou dan over iemand anders.
                      Er wordt hier zelfs redelijk wat info tussen elkaar gewisseld via pm, dus snap ik niet goed waar je die strijd vandaan haalt.
                      Jij was het die indertijd niet kon verdragen dat iemand anders een mening had over een foto die je geplaatst had, dat is eigenlijk spijtig
                      Want daarvoor dient een forum op de eerste plaats, gedachten uitwisselen en zeker je mening uiten, als je je mening steeds voor jezelf houdt is dat eigenlijk best spijtig toch.
                      De vrijheid van een forum is er om deze meningen te delen, maar wel op een beleefde manier (toen was jij uit de bocht gegaan en viel je de persoon zelf aan)

                      En wat betreft het vertrekken van vele fotografen hier is een totaal andere reden, eigenlijk zou je die reden best moeten weten.
                      Tevens is dit op het ogenblik op meerdere fora het geval, duidelijk bewijs is ook Birdpix waar er vele keigoeie fotografen zijn vertrokken.

                      En ik hoop samen met jouw dat deze comments mogen blijven staan !

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Focus op de kop..

                        Ik kan het zeker smaken..De beweging in de vleugels erg mooi...Dikke chapeau voor dit resultaat..
                        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                        MIJN WEBSITE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Focus op de kop..

                          Blijkbaar zijn er toch nog mensen die dit genre van fotografie kunnen smaken.
                          Proficiat met je dikverdiende HOF Raf.
                          Groet Theo
                          http://500px.com/diethe

                          Comment


                          • #14
                            Re: Focus op de kop..

                            Prachtige plaat - proficiat met de HOF
                            Peter
                            mijn website : klik

                            Comment


                            • #15
                              Re: Focus op de kop..

                              Zie je wel Raf; toch opgemerkt deze keer
                              Proficiat met je HOF

                              grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment

                              Working...
                              X