Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Eerste keer

Standaard Eerste keer

Met een klein hartje hier m'n eerste keer dat ik een foto plaats , gisteren bij Corné mijn nieuwe 400 f5.6 gaan halen en natuurlijk deze middag vlug enkele kiekjes wezen maken , weer zat niet echt mee , verschrikkelijk veel wind en de zon was ook plots verdwenen , beter krijg ik er momenteel niet uit... Ik heb nog wel wat te leren als ik zie wat sommigen hier met deze lens al hebben laten zien , maar graag kritieken , zowel positief als negatief , ik hoop er uit te leren !

Eten genoeg voor iedereen , maar niks dan ruzie tussen die twee
    400mm 1/500 F5.6 ISO400

Wat ziet mijn lodderig oog daar beneden ?
    400mm 1/500 F5.6 ISO400

Opstijgen maar...
    400mm 1/1600 F7.1 ISO400

Laat jullie maar gaan ! Dank bij voorbaat voor de tips !

Standaard Re: Eerste keer

Dat kleine hartje is voor niets nodig!!!

Dat is meer dan fantastisch! Het belooft voor de toekomst

Absolute voorkeur voor de derde! Prachtig! En goed scherp, zeg!
    Bij de tweede vind ik de omgeving wat rommelig, maar waterhoentje staat er zeer fijn op!
    Bij de eerste is het dan weer dat je twee vogelsoorten op één foto hebt gekregen!

Nog, nog!!!

Groet, Nathalie

Die derde is toch goed?

Tweede is een beetje druk , maar dat leer je door het te doen. Effen wachten tot de vogel zich wat verplaatst heeft of zelf een beetje verdraaien kan al een heel ander uitzicht hebben. Scherpte is ok zo te zien.

Eerste ....

Je diafragma is f5,6 en je tijd is 1/500sec volgens je exif.

Met deze lens moet dat een pak scherper kunnen onder deze omstandigheden.

Maarja, aan de andere kant, f=5.6 , DOF op de keep is redelijk groot.

Dan denk ik dat je afstand ook behoorlijk was? Grote crop?
    Groetjes
    ----JO

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jo99841
    Die derde is toch goed?

Tweede is een beetje druk , maar dat leer je door het te doen. Effen wachten tot de vogel zich wat verplaatst heeft of zelf een beetje verdraaien kan al een heel ander uitzicht hebben. Scherpte is ok zo te zien.

Eerste ....

Je diafragma is f5,6 en je tijd is 1/500sec volgens je exif.

Met deze lens moet dat een pak scherper kunnen onder deze omstandigheden.

Maarja, aan de andere kant, f=5.6 , DOF op de keep is redelijk groot.

Dan denk ik dat je afstand ook behoorlijk was? Grote crop?
    De eerste is idd een serieuze crop , afstand was schat ik een meter of 7-8 , teveel om goed te zijn en door de felle wind was er continu beweging , moet eens op zoek gaan naar een beter belicht plaatsje in ieder geval !
    De tweede is idd wel scherp maar mss een beetje rommelig , alhoewel dit ook wel wat heeft vond ik , het is zijn natuurlijke omgeving .
    De derde is mss beste maar wel jammer dat niet beide vleugels te zien zijn.

Nu ik kan weer verder oefenen hé , bedankt voor de commentaren in ieder geval
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Piepauw
    Bij de eerste is het dan weer dat je twee vogelsoorten op één foto hebt gekregen!

Groet, Nathalie
    Nathalie , alvast bedankt , ik ga zeker en vast nog wel iets posten , eerst nog een beetje oefenen en hopen op beter weertje , geloof het of niet maar ik heb zelfs enkele foto's genomen van een ander voederplaatsje daar waar er tegelijk een pimpel , staart , kool , zwartkopmees , keep en vink te zien zijn , is wel met extender en vanop 12 a 15m dus veel moois is er niet aan...
    (plaats van gebeuren is de Gavers te Harelbeke , er zit zelfs vrij veel een roerdomp maar te ver af om er een deftige foto te kunnen van nemen )
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Proficiat met je nieuwe lens een echte topper zelfs op 5.6 rete scherp.
    Maar ook op die 5.6 heb je een kleine dov, dit kan je al gelijk zien in je eerste foto. De linker vogel is scherp en de rechter valt al buiten de dov, met wat meer licht had je naar F8 kunnen gaan en dan waren ze alle twee scherp.
    Foto 2: te druk, teveel riet verstrooid over de foto, de koet wel mooi scherp maar door die rommel knalt de foto er niet uit. Foto: 3 is echt mooi, zalige foto, mooie compo en goed scherp. Tip: Als je uit de hand wil schieten zonder bewegings onscherpte ga er dan van uit dat je brandpunt afstand incl.cropfactor je sluitersnelheid moet zijn als je op save gaat spelen, 400x1.6 = 640 Dus vertaald 1/640 sec. dan zit je redelijk goed.
    Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Eerste keer, hopelijk niet de laatste keer; derde foto vind ik prachtig
    Vooral geen schrik hebben om foto's te posten, je krijgt hier op dit forum heel veel nuttige tips waardoor je foto's beter gaan worden in de toekomst; ik ben ook een beginner en ik heb hier al heel veel bijgeleerd op dit forum

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Piepauw
    Dat kleine hartje is voor niets nodig!!!

Dat is meer dan fantastisch! Het belooft voor de toekomst

Absolute voorkeur voor de derde! Prachtig! En goed scherp, zeg!
    Bij de tweede vind ik de omgeving wat rommelig, maar waterhoentje staat er zeer fijn op!

Nog, nog!!!

Groet, Nathalie
    Deel zeker Uw mening
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Regels voor berichten