Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een Koolmeesje..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Een Koolmeesje..

    Dit weekend een firmware update gedaan voor de Canon R3.
    Je kan nu fotograferen aan een waanzinnige 195 fps... Ik moet je niet vertellen dat de geheugenkaartjes snel vol zitten
    Ik vraag me af waar gaat dit eindigen, hoewel de systeemcamera nog maar in zijn kinderschoenen staat.
    Deze foto is er eentje van de reeks, ben er nog niet helemaal tevreden over daar de ISO iets te hoog moest (12800) voor een snelle sluitertijd.

    Instagram

  • #2
    Re: Een Koolmeesje..

    Mooie pose van de Mees Raf
    Ja die belachelijke framerates zijn eigenlijk nutteloos als je hoge kwaliteit wilt behouden
    Ze kunnen deze framerates halen doordat het dynamisch bereik, bitdiepte, enz... naar beneden te trekken
    Voor kleine plaatjes op het internet is dat uiteraard wel te doen, doch als je de mogelijkheid zou hebben om hetzelfde moment naast elkaar te zien zou je schrikken hoe de kwaliteit erop achteruit gaat.
    Canon is uiteraard niet de eerste die dit doet, Sony, Nikon, Panasonic hebben het allemaal al voor gedaan, met wisselende resultaten maar uiteraard altijd minderwaardig

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Een Koolmeesje..

      Klopt niet Sieg wat jij zegt, de R3 doet het als enige in volledige resolutie. In RAW zelfs.
      De andere merken zitten rond de 120 fps in jpeg.

      Groeten,
      Raf
      Instagram

      Comment


      • #4
        Re: Een Koolmeesje..

        Waaow prachtige aktiefoto !
        mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
        nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
        https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

        Comment


        • #5
          Re: Een Koolmeesje..

          Heel knap Raf, maar naar mijn (bescheiden) mening mssn licht een beetje terughalen?
          Groet Theo
          http://500px.com/diethe

          Comment


          • #6
            Re: Een Koolmeesje..

            Oorspronkelijk geplaatst door Raf Raeymaekers Bekijk bericht
            Klopt niet Sieg wat jij zegt, de R3 doet het als enige in volledige resolutie. In RAW zelfs.
            De andere merken zitten rond de 120 fps in jpeg.

            Groeten,
            Raf
            Ik spreek niet over resolutie Raf, ik had het over dynamisch bereik en bitdiepte
            Uiteraard valt dan ook je autofocus weg en wordt de belichting gelocked om zulke framerates te halen, logisch en maakt ook niks uit want het duurt maar een fractie van een seconde.
            Men moet er uiteraard wel bijvertellen dat je aan 179fps "maar" tot max 50 frames kunt vastleggen, dus die 50frames vastleggen duurt ongeveer een 0,2seconden
            Het is wel imposant wat Canon nu al doet na nog maar net hun eerste jaartjes in het mirrorless pro systeem

            En zoals je zegt, waar gaat dit eindigen ...

            ps. wat ik vooral heel knap vind is de 240fps in video mode, daar moet je schitterende slowmotion beelden mee kunnen maken


            grts
            Sieg
            Last edited by Sieg; 15 augustus 2022, 22:20. Reden: ps
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Een Koolmeesje..

              Waanzinnig mooi!
              BD0681BE -
              Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

              Comment


              • #8
                Re: Een Koolmeesje..

                Knap resultaat.
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                Comment


                • #9
                  Re: Een Koolmeesje..

                  Niet tevreden?
                  Waanzinning mooi!
                  Groeten,
                  Fabrice,
                  Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Een Koolmeesje..

                    Knappe actiefoto.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Een Koolmeesje..

                      Oorspronkelijk geplaatst door Raf Raeymaekers Bekijk bericht
                      Klopt niet Sieg wat jij zegt, de R3 doet het als enige in volledige resolutie. In RAW zelfs.
                      De andere merken zitten rond de 120 fps in jpeg.

                      Groeten,
                      Raf
                      De andere hebben ook minimum het dubbele aan pixels.
                      Wat helemaal niet belangrijk is maar dit verklaard wel veel.
                      Dat is de grote blunder van Nikon.
                      De hoge Iso's is veel belangrijker in onze tak van fotografie !

                      Johan

                      Comment


                      • #12
                        Re: Een Koolmeesje..

                        Mooi beeld ! Maar waar ik 10 jaar terug 3 maal met mijn ogen knipperde sta ik met de huidige evolutie in cameraland lang niet meer zo versteld.
                        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Een Koolmeesje..

                          Hallo Raf, het beeld op zich (ik bedoel, een vluchtshot van een kleine vogel) boeit me steeds, maar deze foto
                          spreekt me niet echt aan, ligt aan de versappelde koolmees, de matte kleuren, de poten die niet eens geblend worden door de vleugel beweging...
                          ik weet het niet zo direct....en al die hoge frame rates gaan ook voor mij veel te ver...het moet spannend blijven zowel als hobby als voor mijn portefeuilelle...

                          Groeten
                          Freddy
                          https://fredor2.wixsite.com/my-site

                          Comment


                          • #14
                            Re: Een Koolmeesje..

                            Voor mij gaat dit ook wat te ver. Voor actiefoto's van dieren en insecten vind ik de klassieke middelen meer dan voldoende. Maar in slow motion video mode moet dat interessante filmpjes opleveren.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Een Koolmeesje..

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                              Ik spreek niet over resolutie Raf, ik had het over dynamisch bereik en bitdiepte....
                              Waar vind je die info Sieg? Al eens aan het rondkijken geweest maar voorlopig niks te vinden
                              Daar ben ik wel eens benieuwd naar

                              Groeten,
                              Raf
                              Instagram

                              Comment

                              Working...
                              X