Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bonte strandloper

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Bonte strandloper

    Oorspronkelijk geplaatst door luc.merckx Bekijk bericht
    Beste Ingrid,

    volstaat dit ? :
    afmetingen van de tiff in Lightroom : 3461*3461
    iso 1000
    1200 mm ( 800 mm lens maar naar DX ingecropt )
    54MB
    Afbeelding is automatisch verbeterd in Topaz photo AI en dan nog minimaal in Lightroom zelf.
    Is nadien wel op flickr gezet en van daaruit op belgium digital ( adres van de map : https://www.flickr.com/photos/502022...57632117465200 ).
    Bedankt voor je advies...

    Luc
    Dag Luc

    Aan de mate van het crop zal het dan dus niet liggen. 1000 ISO is ook niet onoverkomelijk. Ik vraag me af of je dan wel ruis moest verwijderen? Ik zou nooit Topaz DeNoise AI volledig op automatisch gebruiken. Je hebt schuifjes waar je een en ander mee kunt aanpassen. Best is 'behouden van detail' toch redelijk hoog te zetten, ongeacht de ruis. Was de vogel misschien niet helemaal scherp? Want dan kan ook Topaz de foto niet redden. Welke sluitertijd had je?

    Groetjes

    Ingrid.
    Ingrid Vekemans Photography
    Kleinschalige Fotografieworkshops, Fotosafari's en Privé Coaching
    http://www.ingridvekemans.com

    Comment


    • #17
      Re: Bonte strandloper

      Beste Ingrid,

      mijn sluitertijd was kort : 1/1000 , er was wel wat wind maar ik werkte met een statief dus bewegingsonscherpte zal het allicht ook niet geweest zijn.
      Automatische ruisreductie is wellicht de boosdoender zoals je aangaf . Ik let hier mee op vanaf nu .
      De les die ik hier vooral uit leer is dat ik mijn oorspronkelijk bestand ( nef onbewerkt ) had moeten bewaren. Ik heb nu enkel die bewerkte TIF maar ik kan niet meer terug naar mijn onbewerkt bestand.
      Sinds ik van Fuji naar FF Nikon ben overgeschakeld zijn de bestanden erg groot ( >50 MB ) en ik had het bronbestand gewist om plaats te besparen op mijn externe harde schijf maar dit is helemaal verkeerd . Volgende keer maak ik gewoon een virtuele copie en dan kan ik telkens weer 'from scratch' beginnen.
      Bedankt voor de hulp , hier ben ik echt wat mee en ik pas vanaf nu mijn workflow aan.

      Met vriendelijke groeten

      Luc
      A picture says more than a thousand words

      Comment


      • #18
        Re: Bonte strandloper

        Oorspronkelijk geplaatst door luc.merckx Bekijk bericht
        Beste Ingrid,

        mijn sluitertijd was kort : 1/1000 , er was wel wat wind maar ik werkte met een statief dus bewegingsonscherpte zal het allicht ook niet geweest zijn.
        Automatische ruisreductie is wellicht de boosdoender zoals je aangaf . Ik let hier mee op vanaf nu .
        De les die ik hier vooral uit leer is dat ik mijn oorspronkelijk bestand ( nef onbewerkt ) had moeten bewaren. Ik heb nu enkel die bewerkte TIF maar ik kan niet meer terug naar mijn onbewerkt bestand.
        Sinds ik van Fuji naar FF Nikon ben overgeschakeld zijn de bestanden erg groot ( >50 MB ) en ik had het bronbestand gewist om plaats te besparen op mijn externe harde schijf maar dit is helemaal verkeerd . Volgende keer maak ik gewoon een virtuele copie en dan kan ik telkens weer 'from scratch' beginnen.
        Bedankt voor de hulp , hier ben ik echt wat mee en ik pas vanaf nu mijn workflow aan.

        Met vriendelijke groeten

        Luc
        Goedemorgen Luc
        Dat klinkt als een goed plan!
        Blij te kunnen helpen.

        Fijn weekend

        Ingrid.
        Ingrid Vekemans Photography
        Kleinschalige Fotografieworkshops, Fotosafari's en Privé Coaching
        http://www.ingridvekemans.com

        Comment


        • #19
          Re: Bonte strandloper

          Proficiat met je prachtige HOF Luc.
          Groeten,
          Fabrice,
          Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

          Comment


          • #20
            Re: Bonte strandloper

            Proficiat Luc met je HoF.

            Comment


            • #21
              Re: Bonte strandloper

              Proficiat met je HoF

              Comment


              • #22
                Re: Bonte strandloper

                Proficiat

                Comment


                • #23
                  Re: Bonte strandloper

                  Proficiat met je HOF vermelding.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Bonte strandloper

                    Proficiat !
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                    Comment


                    • #25
                      Re: Bonte strandloper

                      Proficiat met de plaatsing in de HoF!

                      Comment


                      • #26
                        Re: Bonte strandloper

                        Proficiat met je HoF-plaat(s)!
                        BD0681BE -
                        Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

                        Comment


                        • #27
                          Re: Bonte strandloper

                          Proficiat met je Hof

                          Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk

                          Comment


                          • #28
                            Re: Bonte strandloper

                            Met interesse volg ik alle commentaren op deze (en andere) foto(s).
                            In dit geval is vooral de discussie rond detail en contrast iets wat ik met aandacht volg.
                            Ik had namelijk ook het probleem dat mijn beelden er thuis op de computer beter uit zien dan de geposte beelden op BD, vooral de kleuren die op BD minder levendig zijn.
                            Ik dacht dat het iets te maken had met de plaats waar ik mijn foto's deel, namelijk OneDrive. Maar toen ik ze op NikonImageSpace zette had ik hetzelfde probleem.

                            Ik heb uw foto eens opgeslagen op mijn pc en heb dat ook gedaan met Archi's Rode Wouw (wauw !).
                            Het blijkt dat uw strandloper geen informatie bevat ivm de kleurruimte en dat zou wel eens het probleem kunnen zijn.
                            Om de kleur/contrast van uw foto correct af te beelden kan je - voor de meeste, standaard browsers - best de kleurruimte sRGB gebruiken (wat Archi's Wouw dus wel doet).
                            Dus best opletten bij het exporteren vanuit LightRoom / Photoshop / Affinity / .... dat je de kleurruimte informatie mee geeft met de foto.

                            mvg,
                            Hans

                            ps : is wel een mooie foto hoor !

                            Comment


                            • #29
                              Re: Bonte strandloper

                              Ongewone maar heel knappe benadering.
                              Proficiat met je HoF!
                              Zie ook flickr

                              Comment


                              • #30
                                Re: Bonte strandloper

                                Hey,

                                heel erg bedankt allemaal. Ik krijg er rode kaken bij.
                                Ik ben er toevallig op uit gekomen dat mijn foto in de HoF zat.
                                Alvast bedankt , dit motiveert me alleszins om mijn hobby verder uit te diepen.
                                met vriendelijke groeten

                                Luc
                                A picture says more than a thousand words

                                Comment

                                Working...
                                X