Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Berberapen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Berberapen

    Fotogenieke dieren deze apensoort.
    Ben benieuwd naar Uw mening.
    Bedankt voor het kijken.

    IMG_1707-2 by Lilian Hulscher, on Flickr

    IMG_1697 by Lilian Hulscher, on Flickr

    Mvg

  • #2
    Re: Berberapen

    Leuke portretjes, prima vastgelegd
    Spijtig dat er bij de tweede geen licht valt op het rechteroog (voor ons kijkers links)

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Berberapen

      Heel erg verdienstelijke poging maar ik vind ze niet haarscherp.
      Voor beide foto's is je brandpuntsafstand 600mm en je sluitertijd amper 1/200, terwijl ze zowel in diafragma als in ISO nog ruimte hebt.
      Vuistregel is dat je het omgekeerde van je brandpuntsafstand als minimale sluitertijd moet nemen, in dit geval dus 1/600. Met IS heb je natuurlijk wel wat meer speelruimte maar toch.... Ik denk dat het niet haarscherp bewegingsonscherpte is.
      De eerste zou in liever in portret zien denk ik.
      Bij de tweede foto sta je op slechts 4 en een halve meter, kon je die eerste (die je vanop 8 meter nam) dan niet hernemen met een kleinere brandpuntsafstand ?
      Het kan natuurlijk ook aan het verkleinen liggen dat ik de indruk heb dat dit niet vlijmscherp is...
      Ondanks je f8 (7.1 bij de eerste) is de dof redelijk klein, ook die zou ik zeker bij de eerste wat groter willen (maar dat is dan weer smaak).
      Denk wel dat de kleur goed zit (belichting ook trouwens).
      "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

      Comment


      • #4
        Re: Berberapen

        Dank voor je commentaar. Begrijp wat je bedoelt, de foto's zijn genomen met behulp van een statief vandaar toch deze sluitertijd, heb zelf ook moeite om de onscherpte te zien maar dat kan aan mijn ogen liggen. Wat betreft het brandpuntsafstand, helemaal gelijk. Ben zo blij met de 600 mm dat ik er teveel gebruik van maak wat meestal de foto niet te goede komt.
        Moet nog wat meer nadenken voordat ik afdruk.

        Comment


        • #5
          Re: Berberapen

          Verklein uw beelden voor je ze hier post.
          Je moet ze extra verscherpen bij het verkleinen maar dat is altijd beter dan deze methode.
          Nu verklein het forumprogramma zonder verscherpen en dat is tegen de regels van de kunst !

          Johan

          Comment


          • #6
            Re: Berberapen

            Heel mooi, vooral de eerste; ziet er een intelligent beestje uit + prima tip van Johan, hoewel ik de beelden ook wel scherp vind

            Comment


            • #7
              Re: Berberapen

              Dank voor de tip Johan!

              Comment

              Working...
              X