Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

~~Waterlelie~~

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] ~~Waterlelie~~

    Ik moest er wel voor tot mijn knieën in het water om deze foto te maken, maar dat had ik er zeker voor over!







    Rob,

  • #2
    Re: ~~Waterlelie~~

    Ofwel heb jij korte beentjes ofwel heb je toch nog diep moeten overbuigen om deze schitterende waterlelie te kunnen fotograferen.
    Bijzonder mooi.

    Comment


    • #3
      Re: ~~Waterlelie~~

      Oorspronkelijk geplaatst door chrisvdv Bekijk bericht
      Ofwel heb jij korte beentjes ofwel heb je toch nog diep moeten overbuigen om deze schitterende waterlelie te kunnen fotograferen.
      Bijzonder mooi.
      Thanks....

      Het is een klein meertje een paar km bij mij vandaan, ik ben daar vanmiddag naar toe gegaan met een korte broek en slippers, (zonder sokken) omdat ik wist dat ik het water in zou gaan. Ik dacht eigenlijk dat het veel minder diep was, maar toch nog een aantal cm onder de knie. Maar ik heb een statief meegenomen en live view gebruikt, omdat dat makkelijker kijkt met scherpstellen want door die kleine viewfinder had dat best lastig geweest dan moest ik nog meer buigen en ik voelde het al aan mijn rug.
      Ik stond dus met een behoorlijk gebogen rug, geen fijne positie. Ik ben overigens niet zo heel groot, 1.72m

      Exif zijn trouwens:
      Camera Model Canon EOS 5D Mark II
      Tv(Shutter Speed) 1/160
      Av(Aperture Value) 5.6
      ISO Speed 100
      Tamron 180mm macro


      Rob,

      Comment


      • #4
        Re: ~~Waterlelie~~

        Ah op die manier. Was mij daarbij al van alles aan 't voorstellen.

        Comment


        • #5
          Re: ~~Waterlelie~~

          Toch een mooi resultaat bekomen
          Groeten Andre

          Comment


          • #6
            Re: ~~Waterlelie~~

            Heel mooie plaat.
            groetjes, moniq (BD1321BE)

            A picture paints a thousand words

            Comment


            • #7
              Re: ~~Waterlelie~~

              Mooi standpunt!
              BD0681BE -
              Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

              Comment


              • #8
                Re: ~~Waterlelie~~

                Goed bezig, zeker als je uw kledij reeds aanpast aan je geplande shoot
                En die waterlelie was de moeite waard !
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                Comment


                • #9
                  Re: ~~Waterlelie~~

                  Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                  Goed bezig, zeker als je uw kledij reeds aanpast aan je geplande shoot
                  En die waterlelie was de moeite waard !
                  Thanks Frans.. Het gekke is dat ik door de smartphone het plezier een beetje terug krijg om te fotograferen... Hoewel deze niet gemaakt is met de smartphone is het vuurtje toch weer een beetje aan het ontbranden...

                  Rob,

                  Comment


                  • #10
                    Re: ~~Waterlelie~~

                    Prachtige waterlelie

                    Comment


                    • #11
                      Re: ~~Waterlelie~~

                      Geslaagd resultaat!
                      Zie ook flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: ~~Waterlelie~~

                        Fijn over nagedacht...en je voorzorgen goed genomen...met als resultaat een mooie waterlelie...
                        en vooral fijn te horen (euh lezen) dat je er terug zin in hebt gekregen...

                        Groeten
                        Freddy
                        https://fredor2.wixsite.com/my-site

                        Comment


                        • #13
                          Re: ~~Waterlelie~~

                          Heel mooi, rustig.
                          Spijtig van de spelbreker rechtsonder. Een boomblad.
                          Ik heb wel een vraagje over de rechtekant, de uiterste bloembladrand. Dit geeft een heel rare blik. Vooral die eigenaardige rimpels in het water. Een gevolg van softwarematig aanscherpen ?
                          https://www.fotospotter.be
                          Je suis content d’être heureux

                          Comment


                          • #14
                            Re: ~~Waterlelie~~

                            Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                            Heel mooi, rustig.
                            Spijtig van de spelbreker rechtsonder. Een boomblad.
                            Ik heb wel een vraagje over de rechtekant, de uiterste bloembladrand. Dit geeft een heel rare blik. Vooral die eigenaardige rimpels in het water. Een gevolg van softwarematig aanscherpen ?
                            ja, dat blaadje... ik heb er zelf geen last van, is ook een beetje de natuur.. die rimpel komt door de stroming van het water... het waaide best hard en op het moment dat de wind een fractie van een seconde ging liggen kon ik de foto maken.

                            Rob,

                            Comment


                            • #15
                              Re: ~~Waterlelie~~

                              Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                              Heel mooi, rustig.
                              Spijtig van de spelbreker rechtsonder. Een boomblad.
                              Ha, ik had net een ander idee daarover. Dat berkenblaadje geeft het wat extra. Voegt de natuur erin toe. Niet ideaal als je voor de pure "waterlelie" gaat, maar wel als je hem in de omgeving kan plaatsen.

                              Comment

                              Working...
                              X