Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waterfall...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waterfall...

    People may come

    People may go

    Just as long as the waters slow

    But watch out when you’re

    Headed for the waterfall

    © Wendy & Lisa

    Enjoy!





    Vriendelijke groeten,

  • #2
    Re: Waterfall...

    Prachtig!!! 3X
    Kan je wat meer uitleg geven hoe je dat deed en met welke instellingen? Zou dat ook graag eens proberen
    Canon EOS-1D Mark III, D 20 en Canon lenzen van 17 tot 500mm.
    Altijd welkom:http://martine.launoy.be

    Comment


    • #3
      Re: Waterfall...

      Oorspronkelijk geplaatst door Martine Launoy
      Prachtig!!! 3X
      Kan je wat meer uitleg geven hoe je dat deed en met welke instellingen? Zou dat ook graag eens proberen
      Van het zelfde hier

      Comment


      • #4
        Re: Waterfall...

        Oorspronkelijk geplaatst door koeks
        Van het zelfde hier
        En ook hieeeer Zou heel graag eens zoiets doen
        Groetjes,
        Lady Of The Flowers


        - - - - - - - - - cut here - - - - - - - - -
        Pandemonium(Mijn website)
        ladyoftheflowers.fotopic.net (Foto's)

        Comment


        • #5
          Re: Waterfall...

          Ik kan niet kiezen. Alledrie hebben ze iets. De lage positie van de camera is heel goed gekozen. Heel mooi
          Mijn fotowebsite : www.filover.be

          Comment


          • #6
            Re: Waterfall...

            Oorspronkelijk geplaatst door Martine Launoy
            Prachtig!!! 3X
            Kan je wat meer uitleg geven hoe je dat deed en met welke instellingen? Zou dat ook graag eens proberen
            Dank U

            Wel, ik ging als volgt te werk:

            Op de spoelbak in m'n keuken legde ik een plank kwestie dat ik de bodem van m'n pot water op gelijke hoogte met de hoogte van het aanrecht kreeg. Daarachter aan de muur hangde ik een groot vel stevig wit papier en dat vel legde ik in een boog op de plank, net zoals de achtergrond in een fotostudio. Daarop zette ik een glazen doorzichtige pot die ik vulde met water tot op de rand.
            M'n fototoestel plaatste ik op statief 'geladen' met m'n 105mm macro mét ringflits. Met deze opstelling kon ik beginnen.

            De kraan zette ik voorzichtjes open zodat hij druppelsgewijs water in de pot liet vallen. Dan is het gewoon een kwestie van op 't juiste moment de ontspanner in de drukken. Zelf deed ik dat door mee te tellen met de vallende druppels: 1....2....3....knip.
            Zelf begon ik met een diafragmavoorkeuze waarbij ik het diafragma instelde op 11. Dan is het een kwestie van experimenteren. Sluitersnelheid verhogen en verlagen, diafragma kleiner en groter. Je zal merken dat je verschillende effecten bekomt.

            En de afwerking... dat is wat photoshopwerk dat ik hier nu even niet uit de doeken zal doen. Experimenteer er zelf mee en creëer wat je zelf mooi vindt!

            Waarop wacht je nog...? Enjoy!

            @ iedereen: bedankt voor de complimenten.

            Op m'n site staat de volledige reeks van 11 foto's. Ik zou graag een reeks van drie uitkiezen om te vergroten, doch kom ik er totaal niet uit welke te kiezen. Iemand die zich geroepen voelt om een suggestie te geven, laat maar komen.

            Vriendelijke groeten,

            Frederic

            Comment


            • #7
              Re: Waterfall...

              Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet
              Op m'n site staat de volledige reeks van 11 foto's. Ik zou graag een reeks van drie uitkiezen om te vergroten, doch kom ik er totaal niet uit welke te kiezen. Iemand die zich geroepen voelt om een suggestie te geven, laat maar komen.
              Allereerst wil ik eventjes zeggen dat je dit prachtig vastgelegd hebt.

              En wat betreft die reeks om te vergroten, persoonlijk zou ik er 4 nemen,nl.

              1. foto 3 (rechtse foto, 1e rij)
              2. foto 6 (rechtse foto, 2e rij)
              3. foto 1 (linkse foto, 1e rij)
              4. foto 4 (linkse foto, 2e rij)

              Dan heb je een volledige sequentie van vallende druppel(s) tot het water dat terug omhoog gestuwd wordt.
              Want het lijkt zelfs een beetje als deze foto's echt achter elkaar genomen zijn.
              How a terrible thing is knowledge, when it brings no profit to the wise?

              Portfolio Website

              Comment


              • #8
                Re: Waterfall...

                7 en 8 uit de reeks moeten er zeker bij dan , daar zie je echt het effect van de dikke druppel die wateroppervlak naar beneden duwt

                3 als starter misschien dus voor mij 3 - 7 - 8. laat jouw uiteindelijke keuze weten aub

                Comment


                • #9
                  Re: Waterfall...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet
                  Dank U

                  Wel, ik ging als volgt te werk:

                  Op de spoelbak in m'n keuken legde ik een plank kwestie dat ik de bodem van m'n pot water op gelijke hoogte met de hoogte van het aanrecht kreeg. Daarachter aan de muur hangde ik een groot vel stevig wit papier en dat vel legde ik in een boog op de plank, net zoals de achtergrond in een fotostudio. Daarop zette ik een glazen doorzichtige pot die ik vulde met water tot op de rand.
                  M'n fototoestel plaatste ik op statief 'geladen' met m'n 105mm macro mét ringflits. Met deze opstelling kon ik beginnen.

                  De kraan zette ik voorzichtjes open zodat hij druppelsgewijs water in de pot liet vallen. Dan is het gewoon een kwestie van op 't juiste moment de ontspanner in de drukken. Zelf deed ik dat door mee te tellen met de vallende druppels: 1....2....3....knip.
                  Zelf begon ik met een diafragmavoorkeuze waarbij ik het diafragma instelde op 11. Dan is het een kwestie van experimenteren. Sluitersnelheid verhogen en verlagen, diafragma kleiner en groter. Je zal merken dat je verschillende effecten bekomt.

                  En de afwerking... dat is wat photoshopwerk dat ik hier nu even niet uit de doeken zal doen. Experimenteer er zelf mee en creëer wat je zelf mooi vindt!

                  Waarop wacht je nog...? Enjoy!

                  @ iedereen: bedankt voor de complimenten.

                  Op m'n site staat de volledige reeks van 11 foto's. Ik zou graag een reeks van drie uitkiezen om te vergroten, doch kom ik er totaal niet uit welke te kiezen. Iemand die zich geroepen voelt om een suggestie te geven, laat maar komen.

                  Vriendelijke groeten,

                  Frederic
                  bedankt morgen probeer ik het!!!
                  Canon EOS-1D Mark III, D 20 en Canon lenzen van 17 tot 500mm.
                  Altijd welkom:http://martine.launoy.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Waterfall...

                    Mooie foto's.

                    Maar ik zou willen suggereren dat je de hoek waarin je schiet verandert, zodat je de ringen in het water beter ziet.
                    Nu schiet je als het ware 'over' het water. Ik zou eens proberen om eerder boven het water te hangen vb hoek van 45 graden.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Waterfall...

                      Oorspronkelijk geplaatst door stefken
                      Mooie foto's.

                      Maar ik zou willen suggereren dat je de hoek waarin je schiet verandert, zodat je de ringen in het water beter ziet.
                      Nu schiet je als het ware 'over' het water. Ik zou eens proberen om eerder boven het water te hangen vb hoek van 45 graden.
                      Om eerlijk te zijn: ik had eerst een 512 Mb CF-kaart vol geschoten (51 RAW's) met m'n statief iets hoger en de kom water iets minder gevuld. Ik bekwam aldus foto's met -zoals U zei- meer ringen en beweging op 't water, maar ook meer impact van de vallende druppels terwijl die kom misschien 2 cm minder water bevatte. Ik was aanvankelijk tevreden met de foto's. Die tevredenheid was van korte duur daar ik me mateloos begon te ergeren aan uitgebrande vlekken op iedere foto door de ringflits die in een hoek op het wateroppervlak flitste. CTRL+A en Shift + Del was het gevolg.
                      Heb toen m'n opstelling veranderd: statief lager, kom vullen tot op de rand en shooten maar. Resultaat: geen uitgebrande delen meer en 11 IMHO goed geslaagde foto's. Ruim voldoende om de rest van de geschoten opnames niet eens af te maken maar ze hetzelfde lot te laten ondergaan als die van m'n eerste poging (R.I.P. )

                      Bedankt voor de reactie!

                      Vriendelijke groeten,

                      Frederic

                      Comment


                      • #12
                        Re: Waterfall...

                        voor mij foto 6 en 9
                        heel knap gedaan trouwens, zuivere, perfecte kleuren enzo
                        Canon Eos 350D, grip, 50mm f1.8 II, 18-55kit, 55-200, en een verlanglijst dat eerder een waslijst is

                        Comment


                        • #13
                          Re: Waterfall...

                          Mooie reeks.
                          Gecombineerd met een lichte achtergrond zal het aan weerskanten plaatsen van zwart karton de randen beter doen uitkomen. De omgekeerde combinatie gaat natuurlijk ook. Een andere optie is om de flits ergens tussen druppel en achtergrond te plaatsen, gericht op de achtergrond.
                          http://users.telenet.be/videthere/vide.htm

                          Comment


                          • #14
                            Re: Waterfall...

                            Heel knap gedaan
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Waterfall...

                              reeds beproefd, maar nog steeds zeer mooi.

                              3 is zeer mooi, de vorm van de druppel en de licht inval !
                              Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
                              Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

                              Comment

                              Working...
                              X