Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vlieg,zweefvlieg,maarse vlieg.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vlieg,zweefvlieg,maarse vlieg.

    We blijven oefenen om ze zoveel mogelijk in alle mogelijke vliegende poses te hebben. De eerste is een doodgewone vlieg. Vliegen zijn heel moeilijk met scherpe vleugels te verkrijgen omdat ze deze heel snel bewegen. Merk de mooie haartjes op hun lijf



    Nu een gewone zweefvlieg. Deze zijn momenteel heel klassiek te vinden. Merk vooral op hoe ze hun pootjes houden tijdens het vliegen. Ook deze zweefvliegers hebben een heel mooie haardos.



    De derde is een maarse vlieg. Beginnen nu weer in aantal af te nemen maar als de zon een beetje uitzit hangen ze zweevend in de lucht. Deze zat te rusten en vloog haastig weg toe ik haar wou opnemen. Deze vliegstand is dus niet de klassieke hangende toestand maar hoe ze zich eerder snel verplaatsen. Merk vooral hun behaarde pootjes op en hun zwarte haardos.



    Alle opnames D200, AF105/2.8D,
    Flitsen: 1x SB800, 1x SB80,
    F20, manueel focus op vaste afstand, bulb mode camera,
    Externe compur1 shutter met 5 msec shutterdelay en 1/500 sec diafragma. Macro frame opname kader 60x40mm.

  • #2
    Re: Vlieg,zweefvlieg,maarse vlieg.

    mooie laatste.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Vlieg,zweefvlieg,maarse vlieg.

      wablief en dat noem je oefenen, ze zijn super

      Comment


      • #4
        Re: Vlieg,zweefvlieg,maarse vlieg.

        Knap werk
        Groetjes Hendrika

        Comment


        • #5
          Re: Vlieg,zweefvlieg,maarse vlieg.

          Bedankt iedereen!

          @linda16093,
          Toch is het blijvend oefenen. Soms denkt men dat met enkele hulpmiddelen alles automatisch gaat maar het is net zoals bij studio fotografie. Het is niet omdat je een volledige studio bezit dat je automatisch goede foto's kunt nemen.

          Beestjes kun je ook niet even vragen te poseren. Je moet zelf weten hoe ze reageren, hoe ze landen en wegvliegen. Vandaag is er mooi weer voorspeld. Straks ga ik een shooting van 3 uur maken. Als ik daaruit 3 foto's zou kunnen selecteren is het een enorm succes. 3 uur rondlopen met ruim 6 kg rond je nek zonder statief is erg vermoeiend. Als het nog een beetje gaat zou ik in de late namiddag nog eens een paar uur willen opnemen maar daarvoor moet ik mijn fysieke toestand afwachten.

          Maar het weer zou in iedergeval voldoende goed moeten zijn. Echter over de middag ( 12h00-15h00) is het eigenlijk al te warm en dat vliegen de beestjes veel te snel. Best is bij het verdampen van de dauw in de ochtend.

          Comment


          • #6
            Re: Vlieg,zweefvlieg,maarse vlieg.

            Oorspronkelijk geplaatst door frans_vdm Bekijk bericht
            Bedankt iedereen!

            @linda16093,
            Toch is het blijvend oefenen. Soms denkt men dat met enkele hulpmiddelen alles automatisch gaat maar het is net zoals bij studio fotografie. Het is niet omdat je een volledige studio bezit dat je automatisch goede foto's kunt nemen.

            Beestjes kun je ook niet even vragen te poseren. Je moet zelf weten hoe ze reageren, hoe ze landen en wegvliegen. Vandaag is er mooi weer voorspeld. Straks ga ik een shooting van 3 uur maken. Als ik daaruit 3 foto's zou kunnen selecteren is het een enorm succes. 3 uur rondlopen met ruim 6 kg rond je nek zonder statief is erg vermoeiend. Als het nog een beetje gaat zou ik in de late namiddag nog eens een paar uur willen opnemen maar daarvoor moet ik mijn fysieke toestand afwachten.

            Maar het weer zou in iedergeval voldoende goed moeten zijn. Echter over de middag ( 12h00-15h00) is het eigenlijk al te warm en dat vliegen de beestjes veel te snel. Best is bij het verdampen van de dauw in de ochtend.
            Frans,
            ik besef best dat je veel inspanningen moet doen om met zulke foto's af te komen hoor.
            Zelf snak ik er naar om weer met m'n kilo's te gaan rondlopen in de hoop om 1 goede foto te hebben

            Comment

            Working...
            X