Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stripes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Stripes

    Een gehakkelde aurelia in een andere setup. Geen idee of het iets is of niet, ik vond het persoonlijk eens een andere kijk op het verhaal ...

    of
    Pholie

  • #2
    Re: Stripes

    Mooi en wat een kleuren...
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Stripes

      als ik een dergelijk beeld plaats, krijg ik bakken negatieve kritiek ik ben eens benieuwd. Voor mij moet zo een beeld kunnen

      Comment


      • #4
        Re: Stripes

        dit is inderdaad niet aantrekkelijk voor de vlinderdocumuntaristen, maar wel verfrissend als werkwijze; zowel landigsplant als vlinder staan er haarscherp op terwijl de rest van de achtergrond het beeld helemaal niet stoort. Ook de lichtinval maakt dit aangenaam om kijken : de witte randen met de heldere kleuren van de vleugels, terwijl de stengels toch nog voldoende belicht zijn om de structuur te herkennen. Dit beeld vind ik wel aangenaam, wie ook achter de camera stond hoor. (;>)
        mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
        nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
        https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

        Comment


        • #5
          Re: Stripes

          Je zou inderdaad kunnen zeggen dat de plant storend is, en je zowat alle 'regeltjes' aan je laars lapt, maar zoals CMM aangeeft : haarscherp beeld en een verfrissende inkijk/compositie. Het kan een foto zijn waar je bakken kritiek op krijgt, maar ik vind hem best wel ok, ook een knappe achtergrond en kleuren. Samengevat :
          ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
          Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

          Comment


          • #6
            Re: Stripes

            " je zowat alle 'regeltjes' aan je laars lapt", regeltjes door wie gemaakt en waar kan ik die vinden? ik wist niet dat die bestonden in de fotografie

            Comment


            • #7
              Re: Stripes

              Ik vind hem gewoon mooi zo ! De bladeren storen niet echt al gaf minder storend element waarschijnlijk kans op een beter beeld !
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment


              • #8
                Re: Stripes

                Qua standpunt zeker heel goed. Mooie lichtinval door de vleugels hierdoor.
                Over het linkerblad kan je eventueel iets zeggen, maar het is niet zo breed dat het echt stoort. Mooi 'doorkijkje' nu

                Comment


                • #9
                  Re: Stripes

                  Voor mij kan dit ook, mooi hoe het oog van de vlinder de kijker in de gaten houd.
                  Persoonlijk zou ik de opname wat oplichten om een frisser beeld te krijgen.

                  Groeten,
                  Eric

                  Comment


                  • #10
                    Re: Stripes

                    Ik vind het mooi, het is eens iets anders qua compositie.
                    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                    Comment


                    • #11
                      Re: Stripes

                      Oorspronkelijk geplaatst door extrazone Bekijk bericht
                      Voor mij kan dit ook, mooi hoe het oog van de vlinder de kijker in de gaten houd.
                      Persoonlijk zou ik de opname wat oplichten om een frisser beeld te krijgen.

                      Groeten,
                      Eric
                      Bedankt voor de reacties allen. Ik heb wat gespeeld met verschillende PP opties en heb gekozen voor hard contrast in deze.
                      Had niet zoveel reacties verwacht eigenlijk en ik ben blij dat het toch een leuke discussie oplevert. Toen ik de vlinder zowat een meter boven mij zag landen dacht ik, hmmm waarom niet. Het licht door de vleugels was mij direct opgevallen maar ook de drukke elementen. Ik ga in het vervolg nog meer "out of the box" denken.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Stripes

                        Originele compo die me zeker aanspreekt. Knap!
                        Zie ook flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: Stripes

                          Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                          Ik vind hem gewoon mooi zo ! De bladeren storen niet echt al gaf minder storend element waarschijnlijk kans op een beter beeld !
                          bij mijn gelijkaardig beeld" maar die storende spriet verknoeit hier al je plaatje samen met de drukke vrij scherpe en storende BG ..." zo zie je hoe men een beeld bekijkt
                          het hangt af wie het plaatst aan mij stoort het niet hoor

                          Comment


                          • #14
                            Re: Stripes

                            Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
                            bij mijn gelijkaardig beeld" maar die storende spriet verknoeit hier al je plaatje samen met de drukke vrij scherpe en storende BG ..." zo zie je hoe men een beeld bekijkt
                            het hangt af wie het plaatst aan mij stoort het niet hoor
                            Probeer je hier de man te spelen terwijl je andermans draadje verziekt ? Meer dan een beetje zelfingenomen hoor !
                            Sorry Pholie, ik kon het even niet laten !
                            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Stripes

                              geen citaat

                              Comment

                              Working...
                              X