Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sporen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sporen

    Van een varen.


  • #2
    Re: sporen

    Dof is te doen maar belichting en scherpte kan toch beter!Blijven voortgaan.
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

    Comment


    • #3
      Re: sporen

      Kun je uitleggen wat je precies met belichting bedoeld? Wat zou ik daar aan kunnen wijzigen om de foto beter te maken?

      Comment


      • #4
        Re: sporen

        Zo'n mooie plant en jammer genoeg net niet scherp waar het moet zijn... op de voorgrond Bij gelegenheid nog een poging wagen
        Misschien de achtergrond meer DOF.
        'K vind de plant erg mooi.

        Grt,
        Hexagon
        Grt,
        Hexagon

        Comment


        • #5
          Re: sporen

          Oorspronkelijk geplaatst door antoinette
          Kun je uitleggen wat je precies met belichting bedoeld? Wat zou ik daar aan kunnen wijzigen om de foto beter te maken?
          even wat exif kan dan misschien helpen.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: sporen

            Exif:
            belichtingsbias: F/1,0
            helderheid: F3,2
            Belichtingstijd: 1/52 sec
            F-nummer: 2,6
            Brandpunt afstand: 5,7 mm
            geen flits
            spotmeting en iso 125

            Is dat voldeonde info?

            Comment


            • #7
              Re: sporen

              Sorry maar ik zie nergens scherpte je hbt ook maar 2.6 opening, dat is wat weinig vrees ik.

              Comment


              • #8
                Re: sporen

                Los van het technische...

                Terwijl je je camera voor het oog hebt staan en jij dus de foto reeds voor je ziet, vraag jezelf dan goed af wat de aandacht gaat trekken in die foto. In dit geval de middelste krul. Probeer dat stuk van de foto minimaal scherp te krijgen. Vraag je daarna af hoeveel van het achterliggende beeld je scherp wil hebben en ga dan spelen met je diafragma (F getal omhoog = meer scherpte, omlaag = minder). Zorg tenslotte altijd voor een goede sluitertijd om bewegingsonscherpte zoveel mogelijk te voorkomen (> 90). Red je het niet om je sluitertijd hoog genoeg te krijgen in combinatie met het door jou gewenste diafragma, dan kun je of je F-getal omlaag aanpassen (compromis dus) of bij moeten flitsen.

                Hopelijk heb je er wat aan.

                In de nabewerking, wees zuinig met de curves.

                Hert

                Comment


                • #9
                  Re: sporen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Havezet
                  Los van het technische...

                  Terwijl je je camera voor het oog hebt staan en jij dus de foto reeds voor je ziet, vraag jezelf dan goed af wat de aandacht gaat trekken in die foto. In dit geval de middelste krul. Probeer dat stuk van de foto minimaal scherp te krijgen. Vraag je daarna af hoeveel van het achterliggende beeld je scherp wil hebben en ga dan spelen met je diafragma (F getal omhoog = meer scherpte, omlaag = minder). Zorg tenslotte altijd voor een goede sluitertijd om bewegingsonscherpte zoveel mogelijk te voorkomen (> 90). Red je het niet om je sluitertijd hoog genoeg te krijgen in combinatie met het door jou gewenste diafragma, dan kun je of je F-getal omlaag aanpassen (compromis dus) of bij moeten flitsen.

                  Hopelijk heb je er wat aan.

                  In de nabewerking, wees zuinig met de curves.

                  Hert
                  Dank je voor de uitgebreide uitleg. Met dit (compact) toestelletje kan ik daar nog niks meer maar als ik straks m'n nieuwe camera heb zeker wel!
                  Ik heb inderdaad zitten twijfelen op welke van de 2 linkse delen van het varenblad ik scherp moest stellen (en verkeerd gegokt ) de onscherpte komt denk ik door de wind en mijn niet zo vaste hand.

                  Comment

                  Working...
                  X