Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Simpelweg een vliegje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Simpelweg een vliegje

    Beetje uitleg : Stacking focus van 502 frames met een manuele stackrail. Stepsize = ± 6 micron. Genomen met MPE65 op 2x. Nabewerking met PS CS2 en snapseed. Belichting : Ringflash met DIY diffuser.

    Bedankt voor het kijken.

    Werner
    Canon EOS750D + Sigma 150mm Macro of MPe65 + 65mm ext.tubes + raynox 250 + sunwayPhoto manuele stackrail MFR-150 + DIY diffusers + DIY flashholders.

  • #2
    Re: Simpelweg een vliegje

    Ik vind dit wel een heel aparte macro foto van een vlieg. Doordat hij zo extreem krap gekaderd is bekijk ik hem met iets andere ogen en vind hem eigenlijk wel leuk. Vooral ook erg mooi van kleur.
    http://jonggolde.nl

    Comment


    • #3
      Re: Simpelweg een vliegje

      Oorspronkelijk geplaatst door jonggolde Bekijk bericht
      Ik vind dit wel een heel aparte macro foto van een vlieg. Doordat hij zo extreem krap gekaderd is bekijk ik hem met iets andere ogen en vind hem eigenlijk wel leuk. Vooral ook erg mooi van kleur.
      Dank je wel. Soms moet/mag men afwijken van platgelopen paden hè.

      Grtjs,
      Werner
      Canon EOS750D + Sigma 150mm Macro of MPe65 + 65mm ext.tubes + raynox 250 + sunwayPhoto manuele stackrail MFR-150 + DIY diffusers + DIY flashholders.

      Comment


      • #4
        Re: Simpelweg een vliegje

        Zijn zoveel stappen/foto's nodig? (dit gewoon uit interesse, niet dat ik het beter weet wat ik ben er zelf niet in thuis)?

        Comment


        • #5
          Re: Simpelweg een vliegje

          Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
          Zijn zoveel stappen/foto's nodig? (dit gewoon uit interesse, niet dat ik het beter weet wat ik ben er zelf niet in thuis)?
          Laat me het zo stellen: beter teveel dan te weinig. Teveel kan eigenlijk niet. Het nadeel bij manueel stacken is dat je niet op voorhand kan bepalen hoeveel frames je gaat schieten. Je begint aan je eerste frame en je moet draaien tot je uiteindelijk de laatste foto hebt die je wilt hebben. Met automatische stackrails kan je de eerste en laatste bepalen en de software kan je instellen in stepsize en bijgevolg in aantal. Hoe groter de vergroting des te kleiner moet je stepsize zijn. Alles hangt ook mede af aan je stackingsoftware. Ondertussen heb ik ZereneStackerPro aangekocht. Dit kan makkelijk meer dan 1000 frames aan. Ik heb deze foto ook eens met Zerene laten verwerken ondertussen en het resultaat is nog een stuk beter. Vooral op gebied van afwerking van de iets of wat wazigere stukken. Ik redeneer als volgt: er steekt zowiezo een hoop tijd in het hele proces van het diertje prepareren tot de uiteindelijke afwerking van de foto dat het nemen van "teveel" foto's niet opweegt tegen het misschien "te weinig" foto's nemen. Als ik reken aan ongeveer 15 a 20 seconden per foto dan steekt het niet op 50 foto's extra. Voor deze foto mag je rekenen op ongeveer een 8-tal uren werk , zonder de preparering van het diertje. Dan mag je er nog eens een twaalf uren bijtellen. Dit is dan vooral tijd om het diertje te laten rusten, vocht opnemen, positioneren , terug drogen.... Sorry voor de uitgebreide uitleg maar een simpel antwoord zou niet erg volledig geweest zijn over het waarom van het aantal foto's.

          Grtjs ,

          Werner
          Canon EOS750D + Sigma 150mm Macro of MPe65 + 65mm ext.tubes + raynox 250 + sunwayPhoto manuele stackrail MFR-150 + DIY diffusers + DIY flashholders.

          Comment


          • #6
            Re: Simpelweg een vliegje

            Thanks voor de toelichting :-) Het vele geduld loont wel met zo een resultaat, fascinerende foto.

            Comment


            • #7
              Re: Simpelweg een vliegje

              Oorspronkelijk geplaatst door Vjem71 Bekijk bericht
              Laat me het zo stellen: beter teveel dan te weinig. Teveel kan eigenlijk niet. /...

              .... / Sorry voor de uitgebreide uitleg maar een simpel antwoord zou niet erg volledig geweest zijn over het waarom van het aantal foto's.

              Grtjs ,

              Werner
              De uitgebreide uitleg wordt echt gewaardeerd. Bedankt.

              Knappe foto.
              --
              map.
              T.T.

              Comment


              • #8
                Re: Simpelweg een vliegje

                Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
                Thanks voor de toelichting :-) Het vele geduld loont wel met zo een resultaat, fascinerende foto.
                Met plezier gedaan.
                Iedereen een welgemeende merci voor de fijne comments.

                Groeten,

                Werner
                Canon EOS750D + Sigma 150mm Macro of MPe65 + 65mm ext.tubes + raynox 250 + sunwayPhoto manuele stackrail MFR-150 + DIY diffusers + DIY flashholders.

                Comment

                Working...
                X