Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Shadow on the wall.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Shadow on the wall.

    7:30, windstil en de zon geeft al wat warmte. Ideaal moment om nog wat bijen in de vlucht te schieten met open diafragma (f/2.8).
    De schaduw van het beestje op de blaadjes is een meevaller


    Doorklikken voor origineel beeld mag.
    Bedankt voor het kijken en de eventuele reacties.
    Pholie

  • #2
    Re: Shadow on the wall.

    De bij is goed scherp en die schaduw op het bloemblaadje is leuk meegenomen.

    Comment


    • #3
      Re: Shadow on the wall.

      Knap gedaan !
      Mvg Philip

      Comment


      • #4
        Re: Shadow on the wall.

        Mooi en op een zeer goed moment afgedrukt !
        Het beestje scherp en de schaduw is ook een mooie extra in dit beeld !
        Vermits je dit gewoonlijk op volle opening doet vraag ik mij af of jij zulke enorme reactiesnelheid hebt ...
        Bij mij zou dat resulteren in weinig treffers en erg veel vuilbak al is het moment inderdaad al zeer goed gekozen voor iets dergelijks
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

        Comment


        • #5
          Re: Shadow on the wall.

          Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
          Mooi en op een zeer goed moment afgedrukt !
          Het beestje scherp en de schaduw is ook een mooie extra in dit beeld !
          Vermits je dit gewoonlijk op volle opening doet vraag ik mij af of jij zulke enorme reactiesnelheid hebt ...
          Bij mij zou dat resulteren in weinig treffers en erg veel vuilbak al is het moment inderdaad al zeer goed gekozen voor iets dergelijks
          Wel hier viel het heel goed mee eigenlijk, ik denk zo'n 30% keepers.
          Het hangt niet alleen van de reactiesnelheid af hé, ik zoek eerst de perfecte spot. Een bloem met een gemakkelijke aanvliegroute die ook vaak bezocht wordt. Windstil dus ik kan mijn focus al vooruit instellen op het object, hier de stampers. Ik zie ook dat ze meestal in het vlak van de bloem aanvliegen dus dat verhoogt mijn kans. Ik stel focuspeaking in met een kleurtje (meestal rood wat niet ideaal is bij een rode bloem ). Wanneer ik de ogen zie rood worden vuur ik af, en dan hoop ik dat ze in hetzelfde vlak vliegt natuurlijk. Heb ik dan ook nog schaduw mee van het object doorheen de bloembladeren dan is dit een meevaller.
          Alles uit de hand natuurlijk en corrigeren doe ik door voor of achteruit iets te bewegen, dat is het zo ongeveer.

          Comment


          • #6
            Re: Shadow on the wall.

            knappe opname van deze zoemer
            Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
            Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

            Comment


            • #7
              Re: Shadow on the wall.

              Knap met die schaduw er bij!
              BD0681BE -
              Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

              Comment


              • #8
                Re: Shadow on the wall.

                Mooi in beeld gezet.
                groetjes, moniq (BD1321BE)

                A picture paints a thousand words

                Comment

                Working...
                X