Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schorpioenvlieg........

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Schorpioenvlieg........

    De mannetjes van de schorpioenvlieg zien er gevaarlijk uit met hun omhoog gekrulde staart. Zeker met het verdikte uiteinde lijkt die op de staart van een schorpioen. Ook hun puntige bek lijkt gemaakt om mee te steken. Ze zijn echter ongevaarlijk. Ze eten vooral dode insecten en honingdauw: de zoete uitscheiding van bladluizen.

    Zijn staart gebruikt het mannetje tijdens de paring. Hij grijpt met het tangvormige uiteinde het vrouwtje vast. Daarna spuugt hij als 'bruidsgeschenk' een bruine vloeistof op een blad die het vrouwtje opdrinkt.

    Het vrouwtje legt haar eieren in een kuiltje in de bodem. De larven lijken op donker gekleurde rupsen. Ze leven in gangen in de bodem waar ze dode insecten en ook plantaardige materiaal eten.

    Last edited by Superbamboe; 6 augustus 2011, 22:36.

  • #2
    Re: Schorpioenvlieg........

    Wow mooie foto van een voor mij onbekend beestje.
    Vind hem zeer geslaagd.
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

    Comment


    • #3
      Re: Schorpioenvlieg........

      Zeker niet slecht, maar aangezien je uitleg over z'n achterste had dit ook wel scherp mogen zijn. Niet altijd makkelijk.
      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

      Comment


      • #4
        Re: Schorpioenvlieg........

        Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
        Zeker niet slecht, maar aangezien je uitleg over z'n achterste had dit ook wel scherp mogen zijn. Niet altijd makkelijk.
        ook mijn gedacht niet altijd even makkelijk ze zitten niet echt stil hé
        Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
        Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

        Comment

        Working...
        X