Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rups

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rups

    Wat vind je: de eerste of de tweede ?
    m.v.g.
    Last edited by derich; 15 december 2006, 14:19.

  • #2
    Re: Rups

    Voor mij nr1 maar hij/zij moet het haar wel uit de ogen doen
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

    Comment


    • #3
      Re: Rups

      tweede, maar denk toch dat het de zelfde rups is??.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Rups

        Qua scherpte de eerste.
        Qua compo de tweede.
        Mijn fotowebsite : www.filover.be

        Comment


        • #5
          Re: Rups

          Bedankt Macroshopper , bouk en filipo.
          Drie reacties. Zijn de foto's zo slecht of is de keuze zo moeilijk ?
          m.v.g.

          Comment


          • #6
            Re: Rups

            Oorspronkelijk geplaatst door derich Bekijk bericht
            Bedankt Macroshopper , bouk en filipo.
            Drie reacties. Zijn de foto's zo slecht of is de keuze zo moeilijk ?
            m.v.g.
            De foto's zijn niet echt slecht, maar meesterlijk is toch wat anders...

            Eerlijk is eerlijk - hierbij dus een poging tot opbouwende kritiek.
            De beelden zijn technisch voldoende (hoewel de scherpte wat beter kon), maar ze missen spanning en verrassing... Het is wat saai licht, het camerastandpunt is op zijn zachts gezegd onbestemd en de cadrage is behoorlijk krap en spanningloos...

            De kunst van het fotograferen kan je opsplitsen in 2 grote vaardigheden : de technische vaardigheden en de creatieve vaardigheden.
            De technische vaardigheden kan je op korte tijd leren, het zijn rekenmodellen, het is vakmanschap. Het is de technische kant van de zaak : belichting, sluitersnelheid, materiaalkennis, enz...
            De creatieve actoren echter maken het verschil tussen een technisch goede foto en een technisch goede foto die je bij de keel grijpt, waar je blijft naar kijken of die je je doet afvragen waarom jij dit of dat nog nooit zó gezien hebt.
            Enkele van die creatieve keuzen van de fotograaf zijn bv. het zoeken naar boeiend licht, verrassende camerastandpunten, ongewone en spannende beelduitsnedes, speciale en creatieve benadering van het onderwerp...

            Een goede raad : kijk veel naar beelden en vraag je af waarom sommige beelden je aanspreken en andere dan weer niet. Kijk naar het licht, de compo, het camerastandpunt. Leer uit die beelden en probeer ze na te maken...

            Greetz, Kariboe
            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

            Comment


            • #7
              Re: Rups

              Beste Kariboe,
              Zo lees ik het graag en zo is het.
              Hartelijk dank.
              derich

              Comment

              Working...
              X