Rob,
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Rode Bosmier, Zijaanzicht.
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: Rode Bosmier, Zijaanzicht.
Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk berichtMooi vastgelegd. Het is mij altijd een mysterie hoe je zoiets kunt vastleggen. Bosmieren krioelen meestel met duizenden door elkaar en zitten geen moment stil.BD0681BE -
Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown
Comment
-
@ muesli + Jacques....
Als ik met mijn MP-E 65mm op pad ga dan neem ik altijd een vuilniszak mee waar ik op kan liggen, maar dit doe ik niet voor de mieren maar omdat ik anders elke keer vies thuis kom..
Maar als ik mijn vuilniszak vergeet dan ga ik gewoon in de buurt van een mierenhoop liggen, ik ben na al die jaren nog nooit gestoken en ben daar ook niet bang voor...
Je moet sowieso zorgen dat je alle technische instellingen al goed heb staan o.a. qua vergroting en qua belichting... desnoods test je even van te voren wat voor soort beeld je wilt maken en met welke vergroting en controleer je de juiste belichting want als je een mier gaat volgen en hij staat een fractie van een seconde stil moet je zo snel mogelijk met je lens de juiste afstand bepalen, de compositie bepalen je camera qua DOF-sensor-vlak in de juist positie doen (voor de beste scherpte) en dan heb je geen tijd meer om andere technische dingen in te stellen, vandaar dat je alles van tevoren goed moet hebben staan. Is ook een kwestie van ervaring... Maar goed, bovenstaande is de theorie, maar in de praktijk gaat het ondanks dat je alles goed heb ingesteld toch vaker mis dan goed.
Overigens een MP-E65mm lens heeft geen autofocus dus je kan de scherpte alleen bepalen door naar voren of achteren te bewegen. En met een statief werken in combinatie met de MP-E 65mm is voor mij niet mogelijk dat is te onpraktisch want voordat je het statief heb opgesteld is het insect al in Africa, haha.. elk zandkorreltje dat onder de statief verzakt maakt het tot een onscherp beeld.. ik werk dus altijd zonder statief.
Sowieso werk ik, ook met mijn Tamron 180mm macrolens nooit met autofocus.. ik doe dit altijd door naar voren of achteren te bewegen..
Rob,
Comment
-
Bedankt voor je mooie uitleg Rob, je hebt fantastisch mooie macrobeelden, waaronder deze. Ik zou hier ook graag mee beginnen, heb veel zin om de uitdaging van deze lens aan te gaan maar ga er nog eens goed over nadenkenZo veel mensen, zoveel meningen
Groetjes Francine
Comment
-
-
prachtig gewoon.mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/
Comment
Comment