Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Papilio machaon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Papilio Machaon

    Prachtige fotos maar is het nu niet nog te koud voor die beestjes?

    PS : volgens het binomiaal systeem = genus naam + soortsepitheton moet de soort met kleine letter geschreven worden, niet met hoofdletter.

    Comment


    • #17
      Re: Papilio Machaon

      Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
      Prachtige fotos maar is het nu niet nog te koud voor die beestjes?

      PS : volgens het binomiaal systeem = genus naam + soortsepitheton moet de soort met kleine letter geschreven worden, niet met hoofdletter.

      bedankt Hans, heb dit even aangepast !

      koud..mja....zou het beter zijn hem weer binnen te halen ? hij blijft wat rondzwerven in de tuin...
      zo ja, moet ik dan zijn waardeplant in huis halen (wortelloof), want budleja en zo bloeit nu nog niet..

      Stef

      Comment


      • #18
        Re: Papilio Machaon

        Oorspronkelijk geplaatst door Stef
        koud..mja....zou het beter zijn hem weer binnen te halen ? hij blijft wat rondzwerven in de tuin...
        zo ja, moet ik dan zijn waardeplant in huis halen (wortelloof), want budleja en zo bloeit nu nog niet..

        Stef
        Ik vrees dat er nu nog geen voedsel is voor de vlinder. Wortelloof en venkel zijn trouwens waardplanten voor de rups, niet voor de vlinder zelf, die heeft nectar nodig maar zal er nu nog niet veel vinden denk ik.
        Misschien eens de vraag stellen aan de vlindertuin in Knokke?

        Comment


        • #19
          Re: Papilio machaon

          thanks voor de tip Hans !

          Stef

          Comment


          • #20
            Re: Papilio machaon

            Klik klak

            Zulk engelengeduld kan alleen maar komen van iemand die veel in Zaventem zit

            Petje af voor deze inspanning en kwaliteit, Stef!
            Website: http://www.d-eye.be

            Comment


            • #21
              Re: Papilio machaon

              Prachtige opnames Stef.
              Groeten Omega.

              www.digiwaart.nl

              Comment


              • #22
                Re: Papilio machaon

                Schitterende reeks Stef.

                Groeten, Jan.
                Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                Comment


                • #23
                  Re: Papilio Machaon

                  Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
                  Prachtige fotos maar is het nu niet nog te koud voor die beestjes?.
                  ik had net hetzelfde gedacht. Mooie foto, maar de vlinder is verloren .

                  1° is er nog geen nectar genoeg voor die gasten, 2° vind zij toch geen partner, 3° moest zij er één vinden dan zijn er toch nog geen waardplanten om eitjes op te leggen. Eindconclusie ...

                  waarom is die vlinder dan zo vroeg uitgekomen ?? omdat de pop te warm gestaan heeft. Je moet zo'n poppen echt gewoon buiten laten. Dus ook niet in een onverwarmd schuurtje ofzo.

                  Ik zeg dit een beetje als waarschuwing naar diegenen die nu ook willen proberen een rupsje uit te kweken. Meestal beginnen ze dan met de mooiste (machaon bvb) terwijl het verstandiger is met koolwitjes ofzo te beginnen, dan verknoei je iig toch geen 'gevoelige' vlinder.

                  maar op de foto's ben ik iig jaloers
                  --
                  Play Drakensang - a free online mmorpg

                  Comment


                  • #24
                    Re: Papilio machaon

                    prachtig

                    Comment


                    • #25
                      Re: Papilio machaon

                      Deze foto's zijn gewoon AF!
                      Canon 300D
                      Canon 18-55mm
                      Canon 70-300mm

                      Comment


                      • #26
                        Re: Papilio machaon

                        Ik hoop dat het de vlinders goed gaat.
                        Je plaatjes zijn in elk geval SUPER!

                        Comment


                        • #27
                          Re: Papilio machaon

                          't is om er vlinders van in de buik te krijgen. Formidabel.
                          Met de groeten van Gerd Mich
                          NIKON Coolpix 8700

                          Comment


                          • #28
                            Re: Papilio machaon

                            Wat kan ik nog toevoegen?
                            Meer foto's op mijn website

                            Comment


                            • #29
                              Re: Papilio Machaon

                              Oorspronkelijk geplaatst door Perrush
                              ik had net hetzelfde gedacht. Mooie foto, maar de vlinder is verloren .

                              1° is er nog geen nectar genoeg voor die gasten, 2° vind zij toch geen partner, 3° moest zij er één vinden dan zijn er toch nog geen waardplanten om eitjes op te leggen. Eindconclusie ...

                              waarom is die vlinder dan zo vroeg uitgekomen ?? omdat de pop te warm gestaan heeft. Je moet zo'n poppen echt gewoon buiten laten. Dus ook niet in een onverwarmd schuurtje ofzo.

                              Ik zeg dit een beetje als waarschuwing naar diegenen die nu ook willen proberen een rupsje uit te kweken. Meestal beginnen ze dan met de mooiste (machaon bvb) terwijl het verstandiger is met koolwitjes ofzo te beginnen, dan verknoei je iig toch geen 'gevoelige' vlinder.

                              maar op de foto's ben ik iig jaloers
                              mja, je moet het zo zien : toen ik vorige zomer de laatste wortelen uit mijn heel bescheiden moestuintje trok zaten die rupsen daarop... ik kon ze al even goed mee op de mesthoop hebben gesmeten hee..

                              de kids hebben er een ganse winter plezier aan beleefd en nu zijn ze zeker de koning te rijk...

                              aan allen de hier zijn en zullen wezen : bedankt voor de comments !

                              Stef

                              Comment


                              • #30
                                Re: Papilio machaon

                                Die achtergrond past prachtig bij de kleuren van de vlinder zelf... Heel mooi!!!

                                Comment

                                Working...
                                X