Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

LHB, waarschijnlijk de laatste

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • LHB, waarschijnlijk de laatste

    Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy ;)
    https://500px.com/marnix_photography

  • #2
    Re: LHB, waarschijnlijk de laatste

    Ik mis wat scherpte, voor de rest een mooie combo en kleurtjes

    Grts S.

    Comment


    • #3
      Re: LHB, waarschijnlijk de laatste

      Voor mij oogt hij scherp, vind het een mooie in ieder geval, knappe compo en BG.
      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
      MIJN WEBSITE

      Comment


      • #4
        Re: LHB, waarschijnlijk de laatste

        staat er mooi op

        Comment


        • #5
          Re: LHB, waarschijnlijk de laatste

          leuke opname, al moet het beestje wel opnieuw in de was worden gezet.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: LHB, waarschijnlijk de laatste

            De scherpte is vrij goed vind ik en de kleurcombinatie werkt ook.
            Er wringt wel iets bij de kleuren: het zwart heeft wat last van blauwzweem en de schildkleur lijkt ook getemperd (reflecties proberen te verminderen?)

            Grtz,
            Kurt

            Comment


            • #7
              Re: LHB, waarschijnlijk de laatste

              scherpte zit volgens mij nog goed , maar volgens mij zijn de kleuren overgesatureerd ,er hangt ook een lichte halo juist boven het zwart van het kopje ,miss door daar plaatselijk wet helderder te maken ? ik denk door gewoon de kleuren wat naar beneden te halen ,dat je hier een sterke plaat zou tonen ,want mooi is hij wel

              Comment


              • #8
                Re: LHB, waarschijnlijk de laatste

                Bedankt voor de reacties.

                @Animalshot: Wat de blauwzweem betreft klopt dat, het was zelfs veel meer maar heb het kunnen herleiden tot wat het nu is. Heb geen reflecties proberen te temperen dit komt dus om te blauwzweem te verminderen.

                @bopatje: De foto is zeker niet plaatselijk helderder gemaakt.

                Wie deze foto nog kan verbeteren mag dit zeker doen maar dat wel met de nodige uitleg hoe en welke instellingen zijn veranderd.

                Alvast bedankt
                Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy ;)
                https://500px.com/marnix_photography

                Comment


                • #9
                  Re: LHB, waarschijnlijk de laatste

                  hey Dextro;

                  ik heb je foto eens getracht wat bij te werken ,het is natuurlijk niet zo gemakkelijk daar ik niet van de originele ben gestart ,maar heb toch een poging gedaan ,alleen zou het kunnen dat de kleuren wat verschillen met het origineel ,daar ik de saturatie terug naar beneden heb gehaald
                  hetgeen ik heb gedaan ,is het geel ,rood ,blauw en cyaan elk apart verminderd ,ook die halo weggewerkt ,eventjes" slim verscherpen" ,en de de ruis verminderd in de BG ,

                  als je niet graag hebt dat de foto hier staat ,zeg het gerust dan haal ik hem weg ,maar ik heb het gedaan daar je het zelf hebt gevraagd

                  Comment


                  • #10
                    Re: LHB, waarschijnlijk de laatste

                    Bopatje ik heb zelf gevraagd achter een bewerking hé dus alvast mijn dank maar naar mijn mening zit er nu geen pit meer in het gele van de bloem en is de blauwzweem verergerd op de schild.

                    Groetjes
                    Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy ;)
                    https://500px.com/marnix_photography

                    Comment


                    • #11
                      Re: LHB, waarschijnlijk de laatste

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dextro Bekijk bericht
                      Bopatje ik heb zelf gevraagd achter een bewerking hé dus alvast mijn dank maar naar mijn mening zit er nu geen pit meer in het gele van de bloem en is de blauwzweem verergerd op de schild.

                      Groetjes
                      ja dat weet ik ,maar het is ook daarom dat ik heb gezegd dat de kleuren verschillen ,ik kan niet meer terug naar het mooie frisse geel en de originele kleuren ,daar deze foto al is bewerkt ,ik weet zeker moest ik van het origineel kunnen starten dat het geel er helemaal anders zou uitzien en die blauwzweem die ik eigenlijk op mijn scherm niet zie, zou kunnen vermijden ,ik heb alleen gedaan wat ik nog kon ,
                      Last edited by bopatje; 10 oktober 2011, 19:44.

                      Comment

                      Working...
                      X