Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Klein geaderd witje, frontaalshot. + update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Klein geaderd witje, frontaalshot. + update

    Soms kun je om onverklaarbare redenen een insect makkelijk benaderen, mijn ervaring met het klein geaderd witje is (ik ben nooit echt heel goed geweest met benaming van vlinders), dat ze niet makkelijk te benaderen zijn, ze zijn vrij druk en vliegen van de ene naar de andere bloem in rap tempo.. Maar deze kon ik vrij makkelijk benaderen ik kon er zelf meerdere foto's van maken. Ik heb er toen 6 foto's van gemaakt, 5 zijaanzichten en 1 frontaal.. Hier het resultaat van het vooraanzicht.. Gemaakt met de MP-E 65mm en is overigens geen crop.









    2 updates van de zijaanzichten...
















    Rob,
    Last edited by natuurfreak; 25 januari 2021, 15:42.

  • #2
    Re: Klein geaderd witje, frontaalshot.

    Knap smoeleke en het vlindersnorreke staat eer zeer goed op ! tikkeltje meer onderaan was nog beter geweest ...
    Welk diafragma gebruik jij dan ?

    Deze wou misschien persé een goede pasfoto
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

    Comment


    • #3
      Re: Klein geaderd witje, frontaalshot.

      Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
      Knap smoeleke en het vlindersnorreke staat eer zeer goed op ! tikkeltje meer onderaan was nog beter geweest ...
      Welk diafragma gebruik jij dan ?

      Deze wou misschien persé een goede pasfoto
      Ik heb hier F13 gebruikt.... maar het luistert echt zeer nauw qua positie van je camera.. 1 verkeerde ademhaling (bij wijze van spreken) levert een totaal mislukt beeld op... ja, meer pootjes had idd gekund maar op dat moment koos ik voor meer detail in de oogjes dan moet je wat concessies doen qua optimale compo.. het is of het een of het ander... en zo vaak krijg je deze kans niet en dan vind ik pootjes iets minder interessant, dat was de achterliggende gedachten, maar ik snap je wel..
      Ik heb overigens nog 2 updates geplaatst.


      Rob,

      Comment


      • #4
        Re: Klein geaderd witje, frontaalshot. + update

        Voor mij nr1 al zijn de anderen ook ferm genomen.
        grtn
        WvMM

        Comment


        • #5
          Re: Klein geaderd witje, frontaalshot.

          Zeer mooi trio met een lichte voorkeur voor 3, ik heb zelf een tijdje (getracht) te werken met een MP-E 65.....niet simpel ....na het zien van dit resultaat kan je wel stellen dat jij er prima mee aan de slag kan..

          Comment


          • #6
            Re: Klein geaderd witje, frontaalshot.

            Dat frontaal zicht is subliem!
            Ze zijn meestal niet te benaderen als ze al rondvliegen, de uitzondering bevestigt de regel!
            BD0681BE -
            Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

            Comment


            • #7
              Re: Klein geaderd witje, frontaalshot.

              Die 2 extra's zijn ook wel knap maar de eerste is vioor mij toch de leukere !
              Met die f13 heb je nog meer Dof dan ik zou gedacht hebben, je moet je materiaal toch goed onder de knie hebben.
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment


              • #8
                Re: Klein geaderd witje, frontaalshot.

                Wat een detail, heel mooi hoor met prachtige kleuren zo kunnen we hier allemaal de schoonheid van de natuur eens echt goed zien.
                Ook voorkeur voor de eerste Rob
                Zo veel mensen, zoveel meningen
                Groetjes Francine

                Comment

                Working...
                X