Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 15

Standaard kamperfoelieschildwants

Er bestaan 25000 soorten wantsen maar de kamperfoelieschildwants bestaat niet .
    Hoe deze schildwants dan wel noemt weet ik niet maar er zitten een paar van deze bruine/koperkleurige rakkertjes (iets groter dan een centimeter) bij onze jonge kamperfoelie.

Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

Standaard Re: kamperfoelieschildwants

Welke soort wants het is zou ik echt niet weten. Maar het is wel een hele mooie. Die tekening op het schild is schitterend, bijna Egyptisch, en met een prachtig kleurverloop. Heel mooi vastgelegd
    Laatst gewijzigd door pendragon; 20 maart 2005 om 20:43

En met die maanzaadjes erop zijn ze ook nog best lekker

lijkt wel op de boomwants die't vorig jaar op de koeheide tegenkwam

embee ::: nikon stuff ::: http://www.embee.be

berkenwants of elasmucha grisea

lekker scherpe foto trouwens.

Alleen die kl*te reflectie op dat schild, das bij die gasten echt lastig. Ik ga zelf eens proberen een grote lichtbox te maken, dan zou dat probleem opgelost moeten zijn.

Wat het ook is, hij is wel mooi
    Groeten,

Albert Jan

Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Perrush
    berkenwants of elasmucha grisea

lekker scherpe foto trouwens.

Alleen die kl*te reflectie op dat schild, das bij die gasten echt lastig. Ik ga zelf eens proberen een grote lichtbox te maken, dan zou dat probleem opgelost moeten zijn.
    Aha, bedankt voor de determinatie.
    Tja die reflectie is een probleem, hier is het wel van de zon, heb niet ingeflitst.

De wants van kartix is een Raphigaster nebulosa, gekenmerkt door de geel-zwart gebandeerde sprieten (die de berkenwants niet heeft; berkenwants is ook heel wat kleiner dan 1 cm).
    De wants van embee is een Dolycoris baccarum. (kleur halsschild en typische bandering van de sprieten).

Roeland

http://www.zwvlkoepel.be/iwg

zeer merkwaardig dat Roeland hier de link in zijn onderschrift plaatst, die quasi direct toegang geeft tot de link naar het forum van de vogelwerkgroep, die mijn vriend Hombre hier moest verwijderen van de forumleiding n.a.v. een mailtje van.......Roeland zelf

begrijpe wie begrijpe kan...

Stef

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door libeerroeland
    De wants van kartix is een Raphigaster nebulosa, gekenmerkt door de geel-zwart gebandeerde sprieten (die de berkenwants niet heeft; berkenwants is ook heel wat kleiner dan 1 cm).
    mijn oprechte excuses

"beestige" foto !
    Gunther
    Canon 7D
    Sigma APO Macro F/2.8 150mm
    Canon F/4 17-40mm

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stef
    zeer merkwaardig dat Roeland hier de link in zijn onderschrift plaatst, die quasi direct toegang geeft tot de link naar het forum van de vogelwerkgroep, die mijn vriend Hombre hier moest verwijderen van de forumleiding n.a.v. een mailtje van.......Roeland zelf

begrijpe wie begrijpe kan...

Stef
    Begrijpe wie begrijpe kan waarom je hier in deze topic nog eens even off-topic wil natrappen. Ik zie niet direct het verband tussen technieken om een vlinderrups op te kweken en het bepalen van een wantsoort.

Enne, mijn vrienden kies ik zelf wel, dank u.

Willy
    Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
    Begrijpe wie begrijpe kan waarom je hier in deze topic nog eens even off-topic wil natrappen. Ik zie niet direct het verband tussen technieken om een vlinderrups op te kweken en het bepalen van een wantsoort.

Enne, mijn vrienden kies ik zelf wel, dank u.

Willy
    neen... jij ziet dat verband niet.... en je begrijpt nauwelijks wat ik wil zeggen.... maar da's niks nieuw....

een uiting van iets niet begrijpen, lees jij als natrappen.... zielig ventje toch.... ' t wordt tijd da'k nog eens naar een SD kom, zodat ik je eens een paar zaken duidelijk kan maken... en interpreteer dat ook maar zoals je zelf wil !

Stef

Ik had graag enkel en alleen commentaar op de foto en onderwerp gekregen, willen jullie aub persoonlijke vetes en/of misverstanden ergens anders uitpraten aub ? Als dat niet kan dan mag de mod hier van mij gerust een slotje plaatsen.
    Dank voor jullie begrip.

Een zeer mooie foto Kartix van zo'n klein beestje
    Nooit geweten dat wantsen zo mooi konden zijn

Groet Rowe
    Nikon kastje...en wat geperst zand in kokertjes

Regels voor berichten