Weergegeven resultaten: 1 t/m 24 van 24

Discussie: Indringende blik...

Standaard Indringende blik...

Wespje.

Bedankt voor het kijken.
    Canon EOS750D + Sigma 150mm Macro of MPe65 + 65mm ext.tubes + raynox 250 + sunwayPhoto manuele stackrail MFR-150 + DIY diffusers + DIY flashholders.

Standaard Re: Indringende blik...

Knappe kleuren, zwart, geel en oranje.
    En veel details te zien.
    Over hoeveel opnames hebben we het hier?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vonkske Bekijk bericht
    Knappe kleuren, zwart, geel en oranje.
    En veel details te zien.
    Over hoeveel opnames hebben we het hier?
    Dank je wel.
    Het zijn 125 frames. Genomen met iso100, f5.6 st:1/200sec. Ik gebruik een ringflash met een doe-het-zelf diffuser erop. Hierbij nog drie goedkope ledlampjes gediffused met keukenpapier. Alles wordt manueel gedaan. Gewoon op statief en manueel draaien aan de lens. Geen stackrail of automatische toestanden. Ik hou ervan om effectief alles met de hand te doen. Het geeft me het gevoel het zelf te doen , voelt "echter" aan. Wel tijdrovend. Ook omdat ik eerst de spiegel laat opklappen en dan nog 10 seconden wacht om af te drukken. Dit om trillingsbeweging te voorkomen. En dan wachten op het eindresultaat nadat de pc alles berekend en samengesteld heeft. Soms tevreden , soms totaal niet. Back to the drawingboard.... :-)
    Canon EOS750D + Sigma 150mm Macro of MPe65 + 65mm ext.tubes + raynox 250 + sunwayPhoto manuele stackrail MFR-150 + DIY diffusers + DIY flashholders.

Knap gedaan ook weer !
    10 en 11 november - fotosalon Camera Libra Lubbeek Click hier voor info , groeten, frans

Heel mooie detailopname.

Bedankt voor je info.

Laad jij dan al die 125 frames ineens in,of laad je een aantal en dan nog eens,en dan de gemaakte samengestelde frames nog eens ??
    In welk programma doe je dat ??

Knap gedaan, veel werk ingestoken
    Beestje ziet er wel niet meer zo gezond uit ...

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
    Laad jij dan al die 125 frames ineens in,of laad je een aantal en dan nog eens,en dan de gemaakte samengestelde frames nog eens ??
    In welk programma doe je dat ??
    Alle foto's worden ineens ingeladen. Ik doe het met CombineZP Een gratis programma. Er zijn uiteraard betere en betaalde programma's zoals ZereneStacker maar ik hou het graag economisch voorlopig. En CZP doet echt wel goed werk. Het vraagt wel even tijd eer je het resultaat ziet. Om en bij 100 foto's duurt ongeveer een uurtje. Of het sneller gaat bij andere programma's weet ik niet. En je hardware zal ook meespelen hè.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Knap gedaan, veel werk ingestoken
    Beestje ziet er wel niet meer zo gezond uit ...

grts
    Sieg
    Dank je. Ja , het is veel werk. Vanaf het prepareren van de wesp tot het uiteindelijk resultaat mag je tellen op een vijf á zes uren. En dan moet het van de eerste keer lukken, wat vaak niet het geval is. En de wesp .... ja ....ik vind dat ze weinig beharing heeft. Bedoel je dat?

Knap gedaan. Proficiat met je HOF !
    Mvg Philip

Proficiat met deze knappe retescherpte HOF foto..

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vjem71 Bekijk bericht
    Dank je. Ja , het is veel werk. Vanaf het prepareren van de wesp tot het uiteindelijk resultaat mag je tellen op een vijf á zes uren.
    Wat moet ik me eigen voorstellen bij het prepareren van zo'n wesp??
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

Prachtig resultaat, proficiat !

Proficiat met deze HOF, persoonlijk zie ik liever levende beestjes

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Zoiets zien we niet vaak in de Hof, de foto springt er dan ook uit!
    Ik heb veel bewondering voor deze tak van de fotografie.
    Knap werk, proficiat met de Hof!
    mvg Christophe

Iedereen een hele dikke merci voor de fijne comments. De HOF doet me veel plezier weer. Temeer omdat extreme macro met focus stacking techniek vaak niet als een echte tak in de fotografie wordt aanzien. Terwijl er vaak uren en uren werk in kruipt om één foto te realiseren. En daar ik alles volledig handmatig doe ben ik nog meer tevreden met deze HOF. Een beloning voor het vele geduld. Nogmaals , dikke merci.

Werner

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
    Proficiat met deze knappe retescherpte HOF foto..

Wat moet ik me eigen voorstellen bij het prepareren van zo'n wesp??
    Met prepareren bedoel ik : 1: het dode (vaak gedroogde) dier terug laten vocht opnemen. Twaalf uren , in een afgesloten doosje met een natte tissue, op een warme plaats, laten rusten. Nadien , indien de ogen niet mooi zijn, met een ammoniakoplossing de oogjes een kwartiertje nat maken. Soms herhalen. 2: Daarna opnieuw laten rusten en de pootjes , de antennes ..... in een mooie positie plaatsen. Loep en pincetjes zijn een must. 3: Het diertje in een mooie positie vastzetten op een speld of naaldje. In deze positie enkele uurtjes laten staan. Door de zwaartekracht gaan de uitstekende delen toch nog enigszins bewegen. Begin je te vroeg aan de stacking frames zal je deze beweging zien per fame en dus geen scherp eindresultaat maken. Vaak moet ik het diertje in een ondersteboven positie zetten, enkele uurtjes, om bepaalde delen niet te laten inzakken. Antennes zijn vaak onderwerp van ergernis :-) Kortom , er zit al veel tijd in alvorens je de eerste foto kan nemen. En dan begint het nog maar pas....

respect voor al het werk dat je er insteekt, met een zeer knap resultaat.

Dikke proficiat met je HOF en heel veel bewondering voor je manier van werken!!!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door April Bekijk bericht
    Dikke proficiat met je HOF en heel veel bewondering voor je manier van werken!!!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
    respect voor al het werk dat je er insteekt, met een zeer knap resultaat.
    Hartelijk dank voor jullie comments.

Top macrofotografie, proficiat met je HOF

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vjem71 Bekijk bericht
    Met prepareren bedoel ik : 1: het dode (vaak gedroogde) dier terug laten vocht opnemen. Twaalf uren , in een afgesloten doosje met een natte tissue, op een warme plaats, laten rusten. Nadien , indien de ogen niet mooi zijn, met een ammoniakoplossing de oogjes een kwartiertje nat maken. Soms herhalen. 2: Daarna opnieuw laten rusten en de pootjes , de antennes ..... in een mooie positie plaatsen. Loep en pincetjes zijn een must. 3: Het diertje in een mooie positie vastzetten op een speld of naaldje. In deze positie enkele uurtjes laten staan. Door de zwaartekracht gaan de uitstekende delen toch nog enigszins bewegen. Begin je te vroeg aan de stacking frames zal je deze beweging zien per fame en dus geen scherp eindresultaat maken. Vaak moet ik het diertje in een ondersteboven positie zetten, enkele uurtjes, om bepaalde delen niet te laten inzakken. Antennes zijn vaak onderwerp van ergernis :-) Kortom , er zit al veel tijd in alvorens je de eerste foto kan nemen. En dan begint het nog maar pas....
    Thanks voor de duidelijke uitleg!!
    Had geen idee dat dit zoveel werk was hoor.
    Was wel even bang dat hier levende dieren voor gedood werden, dat is dus gelukkig niet het geval.
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

hele mooie gedetailleerde opname

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
    Thanks voor de duidelijke uitleg!!
    Had geen idee dat dit zoveel werk was hoor.
    Was wel even bang dat hier levende dieren voor gedood werden, dat is dus gelukkig niet het geval.
    De eerlijkheid gebied mij je teleur te stellen. Dode mieren , muggen of ander erg klein grut vind ik uiteraard niet dood. Vaak wel op sterven na dood achter het vensterglas waar ze door het zonlicht gewoon doodvallen. Ze verdwijnen meestal al meer dood dan levend in een potje. Mieren.... tja , die moet je af en toe opsluiten. Daar ik ze niet altijd meteen kan gebruiken worden ze, en andere diertjes, wel nog een hele tijd in leven gehouden. Meikevertjes, en dat was hier een plaag, heb ik zelfs als paartje in een mooie grote afgesloten (gaatjes voor lucht) doos gehouden met laagje grond en eikenblaadjes. Ze hebben zelf eieren gelegd waarvan ook foto's zijn genomen uiteraard. Tja, en dan sterven ze zowiezo enige tijd later. Ze zijn nu netjes gedroogd en kunnen zo nog een hele tijd liggen tot ik ze weer eens opfris en voor de lens zet. Uiteraard ga ik geen vlindertjes, libellen, juffertjes of bijtjes of hommeltjes en andere mooie nutigge diertjes opsluiten tot ter dood maar een daas of mug , tja, als ze steekt krijgt ze een tik.... soms nemen ze risico's en soms verliezen ze .... en spinnen ..... die verdwijnen vaak in de stofzuiger of in een potje. :-)

Op die manier zijn ze tot educatief materiaal herleid. Voor mij, voor anderen....en ik moet zeggen, ik krijg er minder schrik van naarmate ik ze beter leer kennen. Nu zet ik al eens een spin terug buiten of raap ik ze van de grond als de honden ermee spelen en zet ze in een grote plant of bloem. Laten we zo stellen: Door mijn macrofotografie en hun details te leren kennen en waarderen heb ik de laatste drie jaar veel meer ongedierte gered dan gedood. Maar weet, elke stap die je zet buiten....maakt een kerkhof onder je voeten.

Toch bedankt voor de fijne comments iedereen.

Groetjes,

Werner

Soortgelijke discussies

1. Indringende blik
    Door stiffmijster in forum Mensen
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 8 februari 2015, 13:21
  2. Indringende blik
    Door Ella-marie in forum Fotobeoordeling Model, Studio & Glamour
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 14 december 2010, 09:10
  3. Indringende blik
    Door dionys62123 in forum Fotobeoordeling Model, Studio & Glamour
    Reacties: 5