Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

In de hand gedragen, vanuit de hand geschoten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • In de hand gedragen, vanuit de hand geschoten

    Gistermiddag op de bank, was ik met de camera aan het stoeien en schoot wat plaatjes van een glas fris in de hand van mijn vriendin.
    Op deze heerlijke vrije dag ben ik in PS wat gaan stoeien met deze beelden.
    Ik had eerder op dit forum plaatjes gezien, waarbij delen zwart-wit gemaakt werden. Ik wilde dit ook gaan proberen. Ben met de twee plaatjes een uurtje bezig geweest. De laatste is een van de originelen, ter vergelijk.
    Ik hoop dat ik ze in het goede topick heb gepost.

    Hier heb ik de achtergrond "sephia"-achtig gemaakt.

    Bij deze alles behalve het glas zwart/wit. Ik kon niets met de hand achter het glas? Misschien iemand tips?

    Een van de originelen. (Misschien krijgen jullie ooit het hele gezicht )
    Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

  • #2
    Re: In de hand gedragen, vanuit de hand geschoten

    ga voor de tweede opname, vind dat gewoon de beste.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: In de hand gedragen, vanuit de hand geschoten

      goede oefening maar spijtig genoeg met foutjes, als je deels omzettingen naar ZW/W of dergelijke doet moet je opletten dat je geen delen vergeet zoals hier de hand en vingers aan de achterzijde van het glas of anders beter posten in fotobewerking waar je waarschijnlijk vlugger hulp zal krijgen.


      hoe: veel manieren hierbij een snelle.
      met lassotool de overblijvende kleuren selecteren, feather ==> hier 2 pixels ( op origineel nat meer) ==> laag copiëren ==> channelmixer==> monocroom et voila
      Last edited by Guest9; 17 mei 2005, 10:53.

      Comment


      • #4
        Re: In de hand gedragen, vanuit de hand geschoten

        Bedankt v.d. Bulcke. Ik wist niet hoe ik dit probleem moest gaan aanpakken. Dit had ik ook tussen foto 1 en twee gepost, en hoopte al stilletjes op tips!
        Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

        Comment

        Working...
        X