Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Icarus in het avondlicht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Icarus in het avondlicht

    Niks, nada, zero, nul... Wat ontgoocheld liep ik langs de anders zo dik bevolkte Verbena naar het reeds ingedommelde reservaat. Het was nochtans steeds 30 graden maar ik moet nog even wennen aan de septemberzon die sneller zakt. Terwijl de laatste zonnestralen het hooiland in stukken verdeelde, zag ik plots van ver een Icarusje dartelen over het struweel. Nog 3 strohalmen lagen in de zon, het vleide zich neer exact waar ik het wou hebben. Spotmeting en een fel verlichte achtergrond die het licht van de zon weerkaatste zorgden voor een pikzwarte achtergrond. Het Icarusje kreeg enkele mooie stralen licht mee. Recht uit de camera.
    Nikon Z6 - Sigma 150mm F2.8



    Veel groeten,
    Mattias
    ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
    Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

  • #2
    Re: Icarus in het avondlicht

    Staat mooi in beeld maar het kopje loopt wat verloren in die zwarte bg waar ik in de meeste gevallen zoals hier nu ook geen fan van ben ...

    dat "fel verlicht" zal eer der "erg onderbelicht" zijn wat de achtergrond betreft
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

    Comment


    • #3
      Re: Icarus in het avondlicht

      Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
      Staat mooi in beeld maar het kopje loopt wat verloren in die zwarte bg waar ik in de meeste gevallen zoals hier nu ook geen fan van ben ...

      dat "fel verlicht" zal eer der "erg onderbelicht" zijn wat de achtergrond betreft
      Daar heb je een punt, als ik hem zie op 100% niet maar hier in de zoom wel, ik mocht daar plaatselijk wat geretoucheerd hebben of de schaduwen wat optrekken zonder dat deze de achtergrond beïnvloedt. Maar geen drama, we hebben hem op alle mogelijke manieren vastgelegd, waar ik blij om ben want na een retourke Pellenberg kan ik zelfs mijn camera niet meer opheffen.
      Neen e, als je met spotmeting op een 'fel' (er was toch nog veel zonlicht dat reflecteerde) verlichtte achtergrond meet, trek je toch de belichting naar beneden? Ik had een ss van 1/1000s...
      ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
      Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

      Comment


      • #4
        Re: Icarus in het avondlicht

        Oorspronkelijk geplaatst door Mattias Furniere Bekijk bericht
        Neen e, als je met spotmeting op een 'fel' (er was toch nog veel zonlicht dat reflecteerde) verlichtte achtergrond meet, trek je toch de belichting naar beneden? Ik had een ss van 1/1000s...

        dat klinkt toch wel erg onlogisch hoor ! Als je een fel verlichte achtergrond had dan was die toch duidelijk zichtbaar geweest in het beeld ... !
        Spotmeting op de vlinder die in het licht zat terwijl de achtergrond in de schaduw lag zal het dan wel geweest zijn ...
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

        Comment


        • #5
          Re: Icarus in het avondlicht

          Steekt bijzonder mooi af tegen die zwarte achtergrond!
          BD0681BE -
          Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

          Comment


          • #6
            Re: Icarus in het avondlicht

            Mooi contrast maar een beetje onnatuurlijk op die manier. Wel een geslaagde plaat, precies een studio opname. In het vlak was nog beter geweest maar dat weet je zelf ook wel. Je hebt niet altijd de keuze hé

            Comment


            • #7
              Re: Icarus in het avondlicht

              Oorspronkelijk geplaatst door Jumpingjacquesflash Bekijk bericht
              Steekt bijzonder mooi af tegen die zwarte achtergrond!
              Dank je Jacques!
              ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
              Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

              Comment


              • #8
                Re: Icarus in het avondlicht

                Oorspronkelijk geplaatst door pholie Bekijk bericht
                Mooi contrast maar een beetje onnatuurlijk op die manier. Wel een geslaagde plaat, precies een studio opname. In het vlak was nog beter geweest maar dat weet je zelf ook wel. Je hebt niet altijd de keuze hé
                Dank je Pholie! Neen, het is eens buiten mijn comfortzone, ik schiet anders zo natuurlijk mogelijk maar nu waren de condities optimaal om nog net dat laatste licht op de vlinder te laten vallen en dan de BBG te 'creëren' die je er bijna gratis bij krijgt. Maar hoe dan ook vind ik het een zeer geslaagde plaat, al mocht ik wel wat forser gecropt hebben
                ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
                Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

                Comment

                Working...
                X