Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hole in one

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Hole in one

    Dit soort beelden fascineert mij enorm: het verborgene voor het blote oog in detail zichtbaar maken.

    Dit levert niet altijd de meest knappe, kleurrijke beelden op die we bij het gewone macro werk gewend zijn. Werken met zo'n hoge vergroting heeft nu eenmaal zijn beperkingen qua compo en belichting.
    Maar hopelijk zijn er hier nog mensen die graag mee een kijkje nemen in de kleine wereld die enkel zichtbaar wordt bij vergrotingen vanaf 5x

    Deze onfortuinlijke bladluis heeft een jager ontmoet die een serieus gat in zijn lijf geboord heeft om zijn sappen eruit te kunnen zuigen.
    Edit: Deze onfortuinlijke bladluis is waarschijnlijk het slachtoffer geworden van een parasitaire bewoner die zich nadien en weg uit zijn lijfje gebaand heeft. Dit 'lijk' heb ik per ongeluk ontdekt door de lens op de camera.

    Mijn MP E65mm lens heeft het momenteel begeven. Ben nu aan het experimenteren met de Laowa 2:1 en 2,5 - 5x lens. Belichting moet nog beter.
    Dit beeld is trouwens ook een crop en er is wel wat nabewerking aan te pas gekomen wat belichting betreft om alles duidelijker weer te geven
    Wel nog steeds maar 1 foto, uit de hand genomen.



    Grtz,
    Kurrrt
    Last edited by Kurrrt; 12 juli 2019, 18:56.

  • #2
    Re: Hole in one

    Meestal zijn het sluipwespen die dit veroorzaken, mooie waarneming

    Groeten,
    Eric

    Comment


    • #3
      Re: Hole in one

      Oorspronkelijk geplaatst door extrazone Bekijk bericht
      Meestal zijn het sluipwespen die dit veroorzaken, mooie waarneming

      Groeten,
      Eric
      Bedankt voor uw reactie Eric.
      Ben jij zelf nog veel bezig met extremere macro fotografie? Ik zag uw foto's van uiteenlopende onderwerpen graag passeren hier

      Grtz,
      Kurt

      Comment


      • #4
        Re: Hole in one

        Nooit gezien, knappe waarneming !
        en grappige titel
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

        Comment


        • #5
          Re: Hole in one

          Mooie waarneming zeg! Ik weet trouwens nog een MP-E65 te koop voor een leuke prijs

          Comment


          • #6
            Re: Hole in one

            indrukwekkend beeld hoor
            mijn website : klik

            Comment


            • #7
              Re: Hole in one

              Een Amerikaan heeft 2x hetzelfde probleem gehad met zijn MP E65 (telkens na ongeveer 4 jaar gebruik).
              Los contact door het veelvuldig in - en uitdraaien van de vergroting. Reparatie kostte hem 300 dollar de eerste keer en de 2de keer 400 dollar.

              Dat is al vrij veel geld voor een 2de hands lens (in mijn geval) te laten repareren. En in Euro's zal het hier zeker niet minder kosten vrees ik.
              Je mag me zeker een PM sturen. Wie weet

              Maar ik ben van de beeldkwaliteit en de scherpte van mijn Laowa lenzen heel tevreden. Voordeel van de MP E65 is een bereik van 1x to 5x in één lens. Nu heb ik er 2 nodig om dat bereik te dekken.

              Bedankt voor jullie reacties nog.

              Grtz,
              Kurt

              Comment

              Working...
              X