Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Heideblauwtje + update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Heideblauwtje + update

    Gisteren deze tegen gekomen, vermoed dat dit een heideblauwtje is maar ben niet 100% zeker, fotograferen was zeer moeilijk althans low dof deze kerels zitten zeer graag te zonnen met de vleugels half of volledig open.
    In de Low dof reeks is dit het beste wat ik er uit heb kunnen halen, de shoots met dichtgeknepen diafragma zijn stukken scherper maar de BG stoort me nogal, deze vond ik te mooi om hem te onthouden, alhoewel ik ietsje scherpte mis op de vleugeltippen.
    Benieuwd wat jullie er van vinden.
    Groeten Luc.



    Update
    Last edited by Red Falcon; 1 augustus 2010, 17:24.
    BD0407BE * Canon EOS 40D -Canon Eos 5D mkIV Camouflage -Luc David Photography

  • #2
    Re: Heideblauwtje

    Vind deze wel heel mooi hoor, rustige compo en ja, heel mooie BG !!
    Was het maar mogelijk een combinatie van scherpe vlinder en zachte BG, nu moeten we kiezen ...
    grtjes, fabke
    Een expert is iemand die binnen een beperkt vakgebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt.

    Comment


    • #3
      Re: Heideblauwtje

      Compo en BG vind ik mooi
      Inderdaad jammer dat hij niet volledig scherp is.
      Ik zou er van boven een stukje afdoen.
      Grt
      Theike
      Mijn Site http://www.theovanvlierden.be

      Comment


      • #4
        Re: Heideblauwtje

        Oei, ik ga hier uit de boot vallen...
        Algehele scherpte valt toch wat tegen bij deze, ook het oogje is niet voldoende scherp. En de kleuren komen wat hard en rauw over...
        Greetz, Kariboe
        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

        Comment


        • #5
          Re: Heideblauwtje

          De opname is vrij klassiek en al vaak gezien. Verder:
          - Ik betwijfel of dit een heideblauwtje is (wortelvlek op voorvleugel, ontbreken van de zwarte zilverkleurig bestoven vlekken, ...).
          - De scherpte ligt imo een tikje te ver naar voor.
          - Ik begrijp niet zo best waarom er steeds maar weer naar die effen, steriele achtergonden gestreefd wordt. Dergelijke beelden doen me denken aan studio opnamen van opgezette vlinders. Een rustige achtergrond is uiteraard te verkiezen boven een drukke maar dat betekent nog niet dat je de natuurlijke leefwereld van het onderwerp moet gaan proberen te ontwijken of verdoezelen. Als deze leefwereld als niet storende achtergrond aanwezig is in het beeld, is dat imo vaak een pluspunt.
          Met alle respect voor andere meningen,
          mijn foto's: www.reneheylen.be

          Comment


          • #6
            Re: Heideblauwtje

            Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
            Oei, ik ga hier uit de boot vallen...
            Algehele scherpte valt toch wat tegen bij deze, ook het oogje is niet voldoende scherp. En de kleuren komen wat hard en rauw over...
            Greetz, Kariboe
            Neen totaal niet, bij het posten had ik ook zo een gevoel....... toch heb ik hem geplaatst ergens sprak hij me wel sterk aan.
            Sterk getwijfeld aan een tweede opname zelfde plaats, meer scherpte op het lichaam, maar iets minder op de vleugels.
            Ik weet wel niet als het nu kan maar zal deze als update mee geven.
            Misschien beter in beoordeling geplaatst maar, maar hij staat nu hier
            Dat heb je nu eenmaal als je post met een gevoel in de maag, te uniek om niet te posten, de kleuren hard en rauw misschien iets te veel contrast (scherpte benadrukken) daar om de update iets softer.
            Kortom ben er ook niet volledig aan uit, maar toch benieuwd naar de reacties, altijd iets van op te steken.
            groeten Luc.
            Last edited by Red Falcon; 1 augustus 2010, 17:23.
            BD0407BE * Canon EOS 40D -Canon Eos 5D mkIV Camouflage -Luc David Photography

            Comment


            • #7
              Re: Heideblauwtje

              Is t geen Icarusblauwtje ?
              Canon-man. Concerten en natuur.
              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

              Comment


              • #8
                Re: Heideblauwtje

                Oorspronkelijk geplaatst door camouflage Bekijk bericht
                Ik weet wel niet als het nu kan maar zal deze als update mee geven.
                Je update is op het vlak van de scherpte (en in mindere mate in de hardheid van de toonzetting) stukken beter.
                Je hebt gelijk, de vleugels vallen niet netjes binnen het scherpstelvlak, maar dat is (vind ik toch,) minder storend dan onscherpte op de ogen...
                De kleurzetting blijft wat somber, maar goed... dat is misschien een keuze !
                Ik ben al blij dat de kritiek goed is verteerd, want dat wordt de laatste tijd hier wel eens minder geapprecieerd en niet iedereen legt natuurlijk de lat even hoog...
                Greetz, Kariboe
                * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                Comment


                • #9
                  Re: Heideblauwtje

                  Ook voor mij is je update de beste.
                  Kariboe heeft het allemaal mooi gezegd, daar ben ik het mee eens.

                  groetjes

                  moniq
                  groetjes, moniq (BD1321BE)

                  A picture paints a thousand words

                  Comment


                  • #10
                    Re: Heideblauwtje + update

                    de update vind ik heel mooi van kleur, rustig...
                    voor mij mag deze zeker in SC hoor!
                    groetjes
                    hilde
                    groetjes
                    hilde

                    Comment


                    • #11
                      Re: Heideblauwtje + update

                      Hele mooie update.

                      Groetjes,
                      Jolien
                      Canon EOS 70D, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4

                      Comment


                      • #12
                        Re: Heideblauwtje + update

                        Aan allen bedankt om te kijken en reakties, ondertussen na veel opzoekwerk er achter gekomen dat dit de Bruine vuurvlinder is.
                        groeten Luc.
                        BD0407BE * Canon EOS 40D -Canon Eos 5D mkIV Camouflage -Luc David Photography

                        Comment


                        • #13
                          Re: Heideblauwtje + update

                          staat er mooi op hoor maar doe mij ook maar je tweede

                          Oorspronkelijk geplaatst door camouflage Bekijk bericht
                          ....ondertussen na veel opzoekwerk er achter gekomen dat dit de Bruine vuurvlinder is.
                          groeten Luc.
                          inderdaad ....had me al suf gezocht onder de patronen van de blauwtjes en kon het niet vinden
                          Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                          Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Heideblauwtje

                            Oorspronkelijk geplaatst door moniq Bekijk bericht
                            Ook voor mij is je update de beste.
                            Kariboe heeft het allemaal mooi gezegd, daar ben ik het mee eens.

                            groetjes

                            moniq
                            'k deel deze mening.
                            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                            Comment

                            Working...
                            X