Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eindelijk!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Eindelijk!

    Eindelijk! De eerste libel(len). En wat voor één. Al weken liep ik na de eerste vuurjuffer de sloten af te speuren in het reservaat om de hoek. De eerste keer in jaren dat ik die luxe heb na een verhuis, anders was ik door de rugproblemen veelal gebonden rondom het huis. Een uitsluiper, die wou/wil ik per se eens zien, vastleggen. Maar telkens was het noppes, hoewel ik andere mooie beelden kon maken. En plots waren ze er, 2 Platbuiken, Forse, grote libellen. Uit het niks. Was dat genieten... Dit beeld nam ik nog met een klein telelensje op mijn back-up van op afstand (ik twijfelde die ochtend nog om de 100-400mm mee te doen), maar 's avonds ben ik terug gegaan en kon ik tot op 20 cm van meneer Platbuik komen met de macro. Speeltijd! Hier alvast mevrouw Platbuik ;-)
    Fuji XT-30 - XC55-230mm



    Veel groeten en een fijne zondagavond!
    Mattias
    ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
    Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

  • #2
    Re: Eindelijk!

    Knap werk !!!

    Comment


    • #3
      Re: Eindelijk!

      Proficiat met je mooie vondst. Libel staat er bijzonder mooi op.

      Comment


      • #4
        Re: Eindelijk!

        Mooi vastgelegd, wel jammer van de uitgebrande delen op het lichaam en de stok

        Groeten,
        Raf
        Instagram

        Comment


        • #5
          Re: Eindelijk!

          De Platbuik is net een paar dagen oud wellicht. Staat er mooi op.
          Helaas is de zon hier niet je vriend, wel die van de libel :-/ . Geen idee of de details in het raw beeld nog terug te halen zijn?

          Comment


          • #6
            Re: Eindelijk!

            Oorspronkelijk geplaatst door Eddyg Bekijk bericht
            Knap werk !!!
            Dank je Eddy!
            ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
            Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

            Comment


            • #7
              Re: Eindelijk!

              Oorspronkelijk geplaatst door chrisvdv Bekijk bericht
              Proficiat met je mooie vondst. Libel staat er bijzonder mooi op.
              Bedankt Chris!
              ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
              Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

              Comment


              • #8
                Re: Eindelijk!

                Oorspronkelijk geplaatst door Raf Raeymaekers Bekijk bericht
                Mooi vastgelegd, wel jammer van de uitgebrande delen op het lichaam en de stok

                Groeten,
                Raf
                Dank je Raf, ja, ze hing vlak in de felle zon... Heb nog enkele foto's waar ik een stop onderbelicht heb, kon die eventueel samengevoegd hebben.
                ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
                Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

                Comment


                • #9
                  Re: Eindelijk!

                  Oorspronkelijk geplaatst door pholie Bekijk bericht
                  De Platbuik is net een paar dagen oud wellicht. Staat er mooi op.
                  Helaas is de zon hier niet je vriend, wel die van de libel :-/ . Geen idee of de details in het raw beeld nog terug te halen zijn?
                  Hey Pholie, is inderdaad nog maar enkele dagen oud, zag je ook duidelijk aan het mannetje (die volgt nog). Hooglichten zijn hier volledig teruggeschroefd. Heb enkele beelden 1 stop onderbelicht, ik zal eens bekijken of ik daar genoeg kan uithalen of ze eventueel kan samenvoegen. In alle eerlijkheid is deze gewoon wat gecropt, basics in LR en erop gezwierd. Heb de voorbije weken zoveel in de natuur gespendeerd dat het dringend eens een week moet water gieten, zodat ik al mijn foto's kan bekijken
                  Maar ik probeer eens de onderbelichte erbij te halen en post hier eventueel een update!

                  Veel groeten,
                  Mattias
                  ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
                  Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eindelijk!

                    Oorspronkelijk geplaatst door Mattias Furniere Bekijk bericht
                    Hey Pholie, is inderdaad nog maar enkele dagen oud, zag je ook duidelijk aan het mannetje (die volgt nog). Hooglichten zijn hier volledig teruggeschroefd. Heb enkele beelden 1 stop onderbelicht, ik zal eens bekijken of ik daar genoeg kan uithalen of ze eventueel kan samenvoegen. In alle eerlijkheid is deze gewoon wat gecropt, basics in LR en erop gezwierd. Heb de voorbije weken zoveel in de natuur gespendeerd dat het dringend eens een week moet water gieten, zodat ik al mijn foto's kan bekijken
                    Maar ik probeer eens de onderbelichte erbij te halen en post hier eventueel een update!

                    Veel groeten,
                    Mattias
                    Spot metering helpt soms (met de nadruk op soms) ook in deze situaties maar dan is het afwegen waar je de belichting neemt en om die vast te houden ... Zo heb ik het ook moeten doen met die Pendelvlieg, anders was dit completely Burned out . De zwarte achtergrond krijg je dan soms gratis er bij :-)

                    Just my 2 cents,
                    P.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eindelijk!

                      Zeer mooie vangst ! Ik vind de dametjes platbuik eigenlijk mooier dan de mannetjes al zal ik hier niet veel navolging in krijgen.
                      Knappe ruimtelijke compo
                      Dat stokje trekt veel aandacht, dat zou ik proberen iets onopvallender te maken
                      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Eindelijk!

                        Oorspronkelijk geplaatst door pholie Bekijk bericht
                        Spot metering helpt soms (met de nadruk op soms) ook in deze situaties maar dan is het afwegen waar je de belichting neemt en om die vast te houden ... Zo heb ik het ook moeten doen met die Pendelvlieg, anders was dit completely Burned out . De zwarte achtergrond krijg je dan soms gratis er bij :-)

                        Just my 2 cents,
                        P.
                        Mja, gebruik ik ook vaak. Maar zoals je aangeeft, moet je dan vrij nauwkeurig kunnen schieten (geen wind of beweging) anders kom je met rare zaken thuis ;-) Voordeel (en nadeel) van de systeemcamera's is dat je al ziet hoe je foto eruit gaat zien, dus kan je niet echt meer falen. Maar ik fotografeer nog even graag of zelfs liever zonder dat 'voordeel'. Maar dit was echt een kwestie, ik had de macro op de XT-3 (112mm), ik zie nu pas dat de beelden toch kwalitatief genoeg zijn ondanks de afstand, en heb in een haast de XT-30 uit de tas gehaald en beginnen schieten. Pas als ik 's avonds ben terug gegaan, enkel met de macro, heb ik me heel rustig tot op 20 cm van meneer Platbuik neergezet en beginnen fotograferen. Voelde ik me weeral helemaal in mijn element, dichtbij mijn vrienden Dit was een rush-shot om het een naam te geven ;-) Maar, ik ga het wel meer gebruiken/testen, behalve 's ochtends vroeg zitten ze steeds in de felle zon dus...Kan van pas komen Thnx!
                        ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
                        Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

                        Comment


                        • #13
                          Re: Eindelijk!

                          Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                          Zeer mooie vangst ! Ik vind de dametjes platbuik eigenlijk mooier dan de mannetjes al zal ik hier niet veel navolging in krijgen.
                          Knappe ruimtelijke compo
                          Dat stokje trekt veel aandacht, dat zou ik proberen iets onopvallender te maken
                          Oh Frans, dan heb je aan mij een vriend, de dames zijn inderdaad mooier! En fotogenieker, ik heb gedetailleerde macro's van meneers kop maar als ik die toon, loopt iedereen deze zomer weg van zodra ze nog maar een azuurjuffertje zien Yep, heb net even de foto's met een stop onderbelichting bekeken en die zijn een stuk beter. Enfin, een blend ware ideaal geweest Maar...Dit is meteen ook mijn eerste Platbuik, als dat de aftrap van het seizoen is...Dan komt er nog heel wat moois!
                          ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
                          Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

                          Comment


                          • #14
                            Re: Eindelijk!

                            Die staat er heel goed op.
                            Blij dat het seizoen terug op gang komt.
                            Zie ook flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: Eindelijk!

                              Spijtig van het uitbranden, maar je weet nu waar ze zitten, dus lekker vroeg gaan of eventueel 's avonds, maar dan blijven ze niet zo graag stil zitten als je dichtbij komt :-) - geniet ervan!
                              Verder heel mooie foto, van kleur, compo en scherpte.
                              Grt, Ingrid.
                              Ingrid Vekemans Photography
                              Kleinschalige Fotografieworkshops, Fotosafari's en Privé Coaching
                              http://www.ingridvekemans.com

                              Comment

                              Working...
                              X