Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Drosophila suzukii

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Drosophila suzukii

    Drosophila suzukii





    Grote plaag in kleinfruit maar mooi om te fotograferen.

    Gr

    Ward

  • #2
    Re: Drosophila suzukii

    Het beestje staat er groot op met veel detail, om de soort te tonen is dat prima maar als foto is het niet meteen iets dat ik bv in mijn woonkamer zou hangen
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

    Comment


    • #3
      Re: Drosophila suzukii

      Intrigerend. Welke setup heb je hiervoor gebruikt? Stack?... Mooi resultaat!

      Comment


      • #4
        Re: Drosophila suzukii

        Dit is inderdaad geen foto om flink vergroot in je living te hangen

        Ik neem deze foto's van plagen en natuurlijke vijanden voor educatieve doeleinden (herkennen van) en voor promotiemateriaal. In dit geval wou ik aantonen dat het mannetje van Drosophila suzukii (Aziatische fruitvlieg) zwarte vlekken heeft op de tippen van de vleugels wat het gemakkelijk maakt om het onderscheid te zien met de gewone fruitvlieg (Drosophila melanogaster).

        Ik heb deze foto genomen met een 60mm macrolens en een paar tussenringen en heb geen stacking toegepast.

        Gr

        Ward

        Comment


        • #5
          Re: Drosophila suzukii

          Als ik het goed begrijp dan worden mijn aardbeien en frambozen serieus bedreigd ... hopelijk bestaan er natuurlijke vijanden ?
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

          Comment


          • #6
            Re: Drosophila suzukii

            De Aziatische fruitvlieg is inderdaad al ongeveer 10 jaar in Europa aanwezig. Het grote verschil met de gewone fruitvlieg is dat de Aziatische ook rijpend fruit aantast waar de gewone pas in actie schiet bij overrijp fruit. Hoe later op de zomer hoe meer kans dat je er last van krijgt. Ik kon vanaf de 2de helft van september niks meer oogsten van mijn frambozen en braambessen door de fruitvlieg (ik woon wel in Oostenrijk). Ik teel daarom ook geen doordragende aardbeien maar enkel juni-dragers. Het beste dat je kan doen is heel regelmatig oogsten en geen vruchten laten hangen of op de grond laten liggen. In de natuur zijn er verschillende soorten sluipwespen die deze fruitvlieg parasiteren. Wij (Biobest) hebben trouwens een sluipwesp in ontwikkeling voor de professionele markt. Er zijn ook vallen beschikbaar om ze weg te vangen.

            Naast zijn slechte kant vind ik het toch een fotogeniek beestje

            Gr

            Ward

            Comment


            • #7
              Re: Drosophila suzukii

              Mooi scherp.

              Comment

              Working...
              X