Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Droge Oogjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Droge Oogjes

    De hoge temperaturen van de voorbije week hebben heel wat slachtoffers gemaakt onder sommige diersoorten.
    Alles wat als insect ergens achter glas terechtkwam, heeft geen schijn van kans gemaakt...

    Ook deze kleine Daas heeft het niet overleefd.
    Meestal verschijnt deze soort op een forum vanwege hun mooi gekleurde compound-ogen. Hier laat ik het tegenovergestelde zien.
    Ontdaan van hun kleur en de (normaal bolstaande) facetten zijn ingezakt.

    Genomen met de Laowa 25mm 2,5-5x lens op f2,8 en met 65mm aan tussenringen. Vergroting: 7,5x
    134 foto's genomen met een manuele macro-rail. Gestacked in Affinity Photo en afgewerkt in LR

    Zeker groot bekijken.



    Nog eentje extra dichterbij gecropt



    Grtz,
    Kurrrt
    Last edited by Kurrrt; 29 juli 2019, 12:57.

  • #2
    Re: Droge Oogjes

    Prachtig resultaat Kurt !
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

    Comment


    • #3
      Re: Droge Oogjes

      indrukwekkend hoor
      mijn website : klik

      Comment


      • #4
        Re: Droge Oogjes

        Buitengewoon resultaat!
        BD0681BE -
        Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

        Comment


        • #5
          Re: Droge Oogjes

          Knap Kurt! Ik ben ook aan het experimenteren met de Laowa 60mm 2:1 en had enkele 'proefdieren die in ons zwembadje beland waren leggen drogen, tot madam met de stofdoek passeerde
          Knappe stack!
          ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
          Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

          Comment


          • #6
            Re: Droge Oogjes

            Oorspronkelijk geplaatst door Mattias Furniere Bekijk bericht
            Knap Kurt! Ik ben ook aan het experimenteren met de Laowa 60mm 2:1 en had enkele 'proefdieren die in ons zwembadje beland waren leggen drogen, tot madam met de stofdoek passeerde
            Knappe stack!
            Het knapste aan deze foto vind ik het geduld dat ik opgebracht heb om manueel de 134 foto's te nemen en tussen 2 foto's telkens miniem aan het verstelwieltje te draaien. Dan wachten tot de trilling uit het statief en de camera verdwenen is om vervolgens op de draadloze afstandsbediening te drukken.
            Het stackresultaat via Affinity Photo valt beter mee dan verwacht, maar er is toch wat werk aan (chromatische abberatie en ghosting). Binnenkort eens de trial-versie van Helicon en Zerene stacking software binnenhalen en die 2 tegenover mekaar vergelijken.
            Dit was de eerste serieuzere test met zoveel foto's.

            De Laowa lenzen zijn zeker heel goed en scherp. Niet de makkelijkste vanwege het volledig manuele karakter, maar het resultaat maakt dat zeker goed.
            De 60mm 2:1 kan je wat breder en makkelijker inzetten dan de 25mm 2,5 - 5x. Heel leuk om de verborgen-wereld-voor-het-blote-oog te ontdekken met deze lenzen.
            Veel plezier ermee!

            Comment


            • #7
              Re: Droge Oogjes

              Fijne technische opname.

              (De regenboogkleuren verdwijnen al na enkele minuten nadat het beestje dood is)


              Groeten

              Comment


              • #8
                Re: Droge Oogjes

                Schitterende opname en een fijne toelichting
                Groeten Andre

                Comment


                • #9
                  Re: Droge Oogjes

                  Beiden schitterend detail!
                  Zie ook flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Droge Oogjes

                    Afschuwelijk monster maar een subliem fotograaf met uitleg en al !
                    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Droge Oogjes

                      Mooi resultaat.
                      Ik heb zelf een mp-e 65mm (die ik mogelijk ga verkopen) en ik geloof NOOIT dat je levende insecten kan focusstacken zoals sommige beweren.
                      Tenzij ze de insecten-fluisteraars zijn.

                      Een dode insect is al moeilijk genoeg

                      Ooh ik had nog Kenko ringen liggen. Nu heb ik 9x met de mp-e macro?
                      Wel een ronde vignette. Maar mijn god dit is close!!
                      Last edited by multipasser; 6 augustus 2019, 15:59.
                      Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Droge Oogjes

                        Oorspronkelijk geplaatst door multipasser Bekijk bericht
                        Mooi resultaat.
                        Ik heb zelf een mp-e 65mm (die ik mogelijk ga verkopen) en ik geloof NOOIT dat je levende insecten kan focusstacken zoals sommige beweren.
                        Tenzij ze de insecten-fluisteraars zijn.

                        Een dode insect is al moeilijk genoeg

                        Ooh ik had nog Kenko ringen liggen. Nu heb ik 9x met de mp-e macro?
                        Wel een ronde vignette. Maar mijn god dit is close!!

                        Tja, sommigen lijken er in te slagen om via burst-modus en een flash met extra battery-pack levende insecten te fotograferen met meerdere shots en deze te stacken.
                        Althans, dat beweren ze toch. Bij sommige springspinnen kan dit misschien wel lukken.
                        Maar ik heb al gelezen dat men soms tussen de 40 en 70 foto's zou gestacked hebben van een levende springspin. Ik beweer niet dat het niet mogelijk kan zijn, maar heb het zelf nog nooit geprobeerd.

                        Grtz,
                        Kurt

                        Comment


                        • #13
                          Re: Droge Oogjes

                          Oorspronkelijk geplaatst door Kurrrt Bekijk bericht
                          Het knapste aan deze foto vind ik het geduld dat ik opgebracht heb om manueel de 134 foto's te nemen en tussen 2 foto's telkens miniem aan het verstelwieltje te draaien. Dan wachten tot de trilling uit het statief en de camera verdwenen is om vervolgens op de draadloze afstandsbediening te drukken.
                          Het stackresultaat via Affinity Photo valt beter mee dan verwacht, maar er is toch wat werk aan (chromatische abberatie en ghosting). Binnenkort eens de trial-versie van Helicon en Zerene stacking software binnenhalen en die 2 tegenover mekaar vergelijken.
                          Dit was de eerste serieuzere test met zoveel foto's.

                          De Laowa lenzen zijn zeker heel goed en scherp. Niet de makkelijkste vanwege het volledig manuele karakter, maar het resultaat maakt dat zeker goed.
                          De 60mm 2:1 kan je wat breder en makkelijker inzetten dan de 25mm 2,5 - 5x. Heel leuk om de verborgen-wereld-voor-het-blote-oog te ontdekken met deze lenzen.
                          Veel plezier ermee!
                          Helicon blijkt ideaal te zijn, trial licentie downloaden zou ik zeggen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Droge Oogjes

                            Tja, ik heb de beestje ooit even in de vriezer gezet waardoor ze even een heel stuk trager worden. Dat werkt wel maar je moet nog snel zijn. 70 stacks gaat je niet lukken imo.
                            Tenzij je echt een gemotoriseerde rail hebt die op 1 minuut al je exposures kan maken.
                            Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Droge Oogjes

                              Oorspronkelijk geplaatst door multipasser Bekijk bericht
                              Tja, ik heb de beestje ooit even in de vriezer gezet waardoor ze even een heel stuk trager worden. Dat werkt wel maar je moet nog snel zijn. 70 stacks gaat je niet lukken imo.
                              Tenzij je echt een gemotoriseerde rail hebt die op 1 minuut al je exposures kan maken.
                              De voorbeelden die ik aanhaalde, gingen over 'warme' insecten waarbij men snel in burst-modus van voor naar achter beweegt met de camera (en dit een paar keer herhaalt).
                              De stacking software zoals Helicon en Zerene zouden dan de verschillen in standpunt corrigeren. Zal het ooit zelf wel eens proberen.

                              Comment

                              Working...
                              X