Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dressed like a Wasp - De Eikenwespvlinder

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Dressed like a Wasp - De Eikenwespvlinder

    Onder het motto, doe eens iets anders dan een Koolwitje of Dambordje. Blijkbaar is deze Eikenwespvlinder bedreigd en eerder zeldzaam in België?
    Wel, hij zat gewoon in de tuin op mij te wachten. Niet de meest sexy foto maar ik wou jullie deze rariteit toch niet onthouden.


    Bedankt voor het kijken en de eventuele reacties.
    Pholie.

  • #2
    Re: Dressed like a Wasp - De Eikenwespvlinder

    Nog nooit gezien, een vrouwtje als ik Wikipedia mag geloven. Weer wat bijgeleerd
    Misschien die witte vlek in de hoek wegretoucheren want verder is het best een interessante foto.
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

    Comment


    • #3
      Re: Dressed like a Wasp - De Eikenwespvlinder

      Merkwaardige vlinder. En ook al vind jij de foto niet sexy, als je de kans krijgt om zo een zeldzaamheid te fotograferen, dan mag je niet te veel eisen stellen aan het model en de achtergrond.
      Het zou pas spijtig geweest zijn als je de foto niet had genomen. Bovendien staat hij, of zij [bedankt voor de info, Laurens] er heel mooi scherp en gedetailleerd op.
      Je moet een vlindervriendelijke tuin hebben.
      Luc

      Comment


      • #4
        Re: Dressed like a Wasp - De Eikenwespvlinder

        Oorspronkelijk geplaatst door LucFT Bekijk bericht
        Merkwaardige vlinder. En ook al vind jij de foto niet sexy, als je de kans krijgt om zo een zeldzaamheid te fotograferen, dan mag je niet te veel eisen stellen aan het model en de achtergrond.
        Het zou pas spijtig geweest zijn als je de foto niet had genomen. Bovendien staat hij, of zij [bedankt voor de info, Laurens] er heel mooi scherp en gedetailleerd op.
        Je moet een vlindervriendelijke tuin hebben.
        Luc
        Inderdaad Luc, het is een vrouwtje, de staartkwast bevat meer geel dan zwart. Bij de mannetjes is de kwast meer zwart dan geel.
        Ik vond het alleszinds een leuke vondst. Vreemd is wel dat ik helemaal geen eiken heb tenzij wat scheutjes van vogels die eikels droppen in mijn tuin :-)
        Zij zat op de bloemenweide die ik dit jaar gezaaid heb. Ik probeer mijn tuin inderdaad zoveel mogelijk insectenvriendelijk te maken.

        Comment


        • #5
          Re: Dressed like a Wasp - De Eikenwespvlinder

          Bijzonder en leerzaam! Mooie en erg gedetailleerde foto.
          http://www.smuttynose.nl

          Comment


          • #6
            Re: Dressed like a Wasp - De Eikenwespvlinder

            Merkwaardige vlinder.
            BD0681BE -
            Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

            Comment


            • #7
              Re: Dressed like a Wasp - De Eikenwespvlinder

              Knap beeld van een vlinder die ik ook alleen ken uit afbeeldingen .
              Sexy of niet, toch fijn dat je die hier toont en slecht is dat beeld zeker niet hé wel integendeel
              Aan de sprieten te zien ook weer een dagactieve nachtvlinder precies ...
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment


              • #8
                Re: Dressed like a Wasp - De Eikenwespvlinder

                Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                Knap beeld van een vlinder die ik ook alleen ken uit afbeeldingen .
                Sexy of niet, toch fijn dat je die hier toont en slecht is dat beeld zeker niet hé wel integendeel
                Aan de sprieten te zien ook weer een dagactieve nachtvlinder precies ...
                is inderdaad een dagactieve nachtvlinder. Weer iets bijgeleerd dat je dit kan zien aan de voelsprieten.

                Comment


                • #9
                  Re: Dressed like a Wasp - De Eikenwespvlinder

                  Mooie en zeldzaam te zien deze soort maar heel goed kunnen vastleggen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dressed like a Wasp - De Eikenwespvlinder

                    mooi vast gelegd
                    heb het geluk gehad deze ook een tegen te komen lang geleden in het begin van mijn macro fotografie
                    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dressed like a Wasp - De Eikenwespvlinder

                      Tof hoeveel je hier nog opsteekt uit de commentaren. Op Facebook waren er 100 likes geweest en daarmee was de kous af.
                      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                      Comment

                      Working...
                      X