Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dauw

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dauw




    Pentax K5, Tamron 90mm macro, f/11 1/160s met flash, ISO 160


    Grtz,

    Jan
    PENTAX-IstD,IstDS,K100D,K10D, K5, K1 en 50 analoge Pentaxen en de nodige lenzen) BD0376BE

  • #2
    Re: Dauw

    Raar dat hier nog geen reactie op is gekomen... 't is nochtans een mooie.

    Groeten
    Jolien
    Canon EOS 70D, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4

    Comment


    • #3
      Re: Dauw

      Sorry maar mis hier heel wat scherpte.

      Comment


      • #4
        Re: Dauw

        Oorspronkelijk geplaatst door Logan Bekijk bericht
        Sorry maar mis hier heel wat scherpte.
        ...
        Waarom moet een foto altijd helemaal scherp zijn? Ik ben hier helemaal niet akkoord, hoor... vind de combinatie scherpte en onscherpte hier juist heel mooi.

        Groeten
        Jolien
        Canon EOS 70D, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4

        Comment


        • #5
          Re: Dauw

          Een bijzonder lastig onderwerp. In 'het echt' en door de lens ziet het er vaak fantastisch uit. Maar de foto's vallen meestal tegen. Dat geldt zeker voor mijn eigen pogingen, maar ook voor deze foto, vind ik. Het is duidelijk moeilijk om deze 'schoonheid' te vangen. Zelfs als nagenoeg alle druppeltjes scherp zijn, valt het resultaat niet mee. Denk dat het makkelijker is als je inzoomt op slechts één of enkele druppels. Maar dan verlies je weer het mooie totaalbeeld van zo'n kamerbreed dauwdruppeltapijt.

          Groet,

          Gabriël
          Surf ook eens naar Heuvelstraat 37, mijn site over de biodiversiteit in de tuin.

          Comment


          • #6
            Re: Dauw

            Oorspronkelijk geplaatst door Niwrad Bekijk bericht
            Een bijzonder lastig onderwerp. In 'het echt' en door de lens ziet het er vaak fantastisch uit. Maar de foto's vallen meestal tegen. Dat geldt zeker voor mijn eigen pogingen, maar ook voor deze foto, vind ik. Het is duidelijk moeilijk om deze 'schoonheid' te vangen. Zelfs als nagenoeg alle druppeltjes scherp zijn, valt het resultaat niet mee. Denk dat het makkelijker is als je inzoomt op slechts één of enkele druppels. Maar dan verlies je weer het mooie totaalbeeld van zo'n kamerbreed dauwdruppeltapijt.

            Groet,

            Gabriël
            is idd niet zo gemakkelijk ,ik ben vooral voorstander om dauw te fotograferen met natuurlijk licht ,de flits is hier de boosdoener volgens mij,en neemt een groot deel van de sfeer weg en krijg je ook die donkere BG ,aan scherpte ontbreekt het zeker niet

            Comment

            Working...
            X