Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

⚥ Ca3(x) Co6(x) A∞ G∞ - I

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] ⚥ Ca3(x) Co6(x) A∞ G∞ - I

    De Magnoliaceae (tulpenboomfamilie, beverboomfamilie of magnoliafamilie) is een familie van bomen en struiken die in Europa vooral bekend zijn als tuinbomen.
    De populariteit danken ze aan de bloemen die bij een aantal soorten en kruisingen tot wel 30 centimeter groot kunnen worden.
    De meeste soorten die uit Azië in West-Europa zijn ingevoerd bloeien vroeg in het voorjaar, nog voor het blad uitloopt, waardoor de grote bloemen nog extra opvallen.
    De uit het Zuidoosten van de Verenigde Staten ingevoerde soorten bloeien vanaf eind mei, na het uitlopen van het blad.


    ⚥ Ca3(x) Co6(x) A∞ G∞ - I
    by Jacques Willems, on Flickr

    Dank u voor het kijken en/of beoordelen.
    BD0681BE -
    Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

  • #2
    Re: ⚥ Ca3(x) Co6(x) A∞ G∞ - I

    Mooie interpretatie van een niet al te gemakkelijk te fotograferen bloem (alleszins niet als hij niet geknipt is).
    In tegenstelling met jouw andere titels, is deze keer jouw titel voor mij echt latijn. Ik krijg dus graag uitleg.
    Groetjes,
    Xavier
    Canon R6 + 60D en enkele stukken glas (Ook een GSM...)
    Sinds mijn pensioen, medewerker en sinds kort, bestuurslid.
    Laat de commentaren maar komen.

    Comment


    • #3
      Re: ⚥ Ca3(x) Co6(x) A∞ G∞ - I

      Oorspronkelijk geplaatst door xaviermortsel Bekijk bericht
      Mooie interpretatie van een niet al te gemakkelijk te fotograferen bloem (alleszins niet als hij niet geknipt is).
      In tegenstelling met jouw andere titels, is deze keer jouw titel voor mij echt latijn. Ik krijg dus graag uitleg.
      Groetjes,
      Xavier
      Dank u Xavier, deze hing wel degelijk aan de boom in Planckendael.
      Dit is de algemene bloemformule voor deze familie.
      Een bloemformule is een notatiemethode om de opbouw van een bloem weer te geven met behulp van letters, getallen en symbolen.
      In een kortschrift wordt de wezenlijke informatie gegeven over de bouw van een bloem.
      Een bloemdiagram is een schetsmatige tekening van de projectie van een bloem op een vlak loodrecht op de as van de bloem gericht.
      Het vormt een soort plattegrond, met het doel een overzicht te geven van de bouw van een bloem.
      Een bloemformule probeert de volgende zaken weer te geven: bloemsymmetrie, de aantallen onderdelen, hun onderlinge betrekkingen (zoals hun plaatsing en vergroeiing) en de situering van de vruchtbladen.
      Last edited by Jumpingjacquesflash; 9 april 2022, 12:31.
      BD0681BE -
      Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

      Comment


      • #4
        Re: ⚥ Ca3(x) Co6(x) A∞ G∞ - I

        Dank voor de uitleg...

        en voor mij is de foto TOP
        Mvg Philip

        Comment


        • #5
          Re: ⚥ Ca3(x) Co6(x) A∞ G∞ - I

          Goed gelukte foto. Achtergrond past bijzonder goed. Selectie van de bloem is bijna perfect deze keer. Enkel had ik het oranje in die vlekjes op dat ene blad wat terug gedrongen.
          Last edited by chrisvdv; 10 april 2022, 21:53.

          Comment


          • #6
            Re: ⚥ Ca3(x) Co6(x) A∞ G∞ - I

            Oorspronkelijk geplaatst door philitalia Bekijk bericht
            Dank voor de uitleg...
            en voor mij is de foto TOP
            Dank u Philip!

            Oorspronkelijk geplaatst door chrisvdv Bekijk bericht
            Goed gelukte foto. Achtergrond past bijzonder goed. Selectie van de boem is bijna perfect deze keer. Enkel had ik het oranje in die vlekjes op dat ene blad wat terug gedrongen.
            Dank u Chris!

            De onbewerkte versie staat hier.
            BD0681BE -
            Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

            Comment

            Working...
            X