Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bumblebee

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Bumblebee

    Het mag dan voorlopig een heel zwak vlinderjaar zijn, de hommels genieten met volle teugen van mijn kuiflavendel. Eerste flitswerk met mijn reportageflitser.
    Fuji XT-3 - XF 80mm 2.8 macro + 1,4x



    Veel groeten,
    Mattias
    ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
    Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

  • #2
    Re: Bumblebee

    Mooi, wel jammer van die witte streek door het beeld,
    Waarom altijd die vierkante uitsnede vraag ik me af?
    Soms is een andere uitsnede veel beter... 3:2
    (... en je foto centraal plaatsen... )

    Groeten,
    Raf
    Instagram

    Comment


    • #3
      Re: Bumblebee

      Oorspronkelijk geplaatst door Raf Raeymaekers Bekijk bericht
      Mooi, wel jammer van die witte streek door het beeld,
      Waarom altijd die vierkante uitsnede vraag ik me af?
      Soms is een andere uitsnede veel beter... 3:2
      (... en je foto centraal plaatsen... )

      Groeten,
      Raf
      Dank je Raf! Ja, dat was de inox-railing van het balkon. Ik dacht dat ik ze ging kunnen wegflitsen maar dat was dus niet het geval
      Die vierkante uitsnedes...Dat is een gewoonte. Of mijn stempel. Ik kijk wel steeds of andere uitsnedes beter zijn en ik heb ook bakken foto's op 3:2 of 4:3, vooral bij libellen en/of vlinders dan, maar de 1:1 geeft soms wat extra.

      Veel groeten,
      Mattias
      ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
      Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

      Comment


      • #4
        Re: Bumblebee

        Mooi resultaat! En als je het op voorhand geweten had, dan had je iets over die railing kunnen hangen, maar je weet nooit op voorhand op welk bloemetje die beestjes willen poseren en dan vind in dit toch wel heel knap.
        Luc

        Comment


        • #5
          Re: Bumblebee

          De hommel zelf staat er mooi op en daar zijn de reflecties van het flitslicht binnen de normen maar die witte streep in de BG is een streep door de rekening.
          Door het flltslicht worden ook al die harige deeltjes op de bloemaar witter dan wit en dat contrast dat er daar met de donkere delen ontstaat vind ik niet zo mooi.
          Mijn idee over flitsen bij macro: doe het alleen als het echt moet
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

          Comment


          • #6
            Re: Bumblebee

            Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
            De hommel zelf staat er mooi op en daar zijn de reflecties van het flitslicht binnen de normen maar die witte streep in de BG is een streep door de rekening.
            Door het flltslicht worden ook al die harige deeltjes op de bloemaar witter dan wit en dat contrast dat er daar met de donkere delen ontstaat vind ik niet zo mooi.
            Mijn idee over flitsen bij macro: doe het alleen als het echt moet
            ik volg frans zijn woorden
            ik zelf flits bijna nooit een heel enkele keer
            Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
            Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

            Comment


            • #7
              Re: Bumblebee

              Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
              De hommel zelf staat er mooi op en daar zijn de reflecties van het flitslicht binnen de normen maar die witte streep in de BG is een streep door de rekening.
              Door het flltslicht worden ook al die harige deeltjes op de bloemaar witter dan wit en dat contrast dat er daar met de donkere delen ontstaat vind ik niet zo mooi.
              Mijn idee over flitsen bij macro: doe het alleen als het echt moet
              Inderdaad Frans, ik flits eigenlijk nooit. Maar ik had heel grote contrastverschillen, vooral heel donkere schaduwen en was al even aan het leren flitsen. Deze zat natuurlijk niet in de donkerste delen. Ik flitste nooit vroeger, de reportageflitser lag al veel te lang in de kast en ben ermee aan de slag gegaan. Ik heb er reeds enkele succesvolle beelden mee kunnen maken, maar deze was inderdaad... niet zo best gelukt achteraf bekeken. Maar bij 'leren' horen nu éénmaal fouten, dit was er eentje van. Al vond ik de colorgrade wel geslaagd. Maar je hebt zeker een punt, zelfs de hommel is op het randje. Een invulflits kan wel eens handig zijn, maar verder...Laat ik die beter in de kast liggen
              Bedankt voor jouw reactie!
              Groeten,
              Mattias
              ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
              Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

              Comment


              • #8
                Re: Bumblebee

                Oorspronkelijk geplaatst door lilybie Bekijk bericht
                ik volg frans zijn woorden
                ik zelf flits bijna nooit een heel enkele keer
                Mea culpa, zie reactie op Frans zijn comment, ik was aan het leren flitsen, eigenlijk vooral om tot creatievere beelden te komen in bepaalde scènes. Maar, ik fotograaf nu 2 jaar macro en ik heb nooit of te nimmer geflitst, behalve bij deze ene keer Al heb ik enkele beelden die wel geslaagd zijn.Ik had ook voor het eerst een color grade toegepast, iets wat ik normaal gezien ook nooit doe 'shoppen' en vond het wel iets hebben, maar nu ik er weer naar kijk....Not
                ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
                Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

                Comment

                Working...
                X