Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanval van hoornaar op zweefvlieg

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aanval van hoornaar op zweefvlieg

    Ik heb van de zomer een aanval van een hoornaar op een zweefvlieg gezien en een paar foto's kunnen nemen .

    Dit gaat allemaal veel te snel en je bent zelf veel te verrast door wat er allemaal op dat moment gebeurt dat er van "goede" foto's nemen eigenlijk weinig in huis komt. Maar ik wil ze jullie toch tonen ook al zijn ze niet perfect.

    Om het een beetje te beschrijven:
    De hoornaar vliegt van bloem tot bloem en snuffelt op een rare manier aan de insecten die op de bloem zitten,zonder te landen. Deze vliegen direct weg.
    Opeens laat de hoornaar zich op een bloem met insect vallen en sleurt het slachtoffer mee tussen het gras.Ik denk dat hij alleen volgevreten insecten vangt voor de maaginhoud(nectar?).

    Hier heeft hij een zweefvlieg gevangen.



    Hij draait en keert het insect tot hij hem letterlijk en figuurlijk met de keel heeft.



    En binnen een paar seconden na de landing zag ik de kop van die zweefvlieg al in het gras vallen.

    Dan begint hij zijn slachtoffer leeg te zuigen en laat na een tijdje alleen een leeg karkas achter.



    Tegen het volgend jaar ga ik eerst het gras zééééééér kort maaien zodat ik wat fatsoenlijke foto's kan nemen.

    Groetjes

    JO
    Groetjes
    ----JO

  • #2
    Re: Aanval van hoornaar op zweefvlieg

    mooi hoor en je zat er met je neus boven op.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Aanval van hoornaar op zweefvlieg

      Knappe reportage over deze nuttige opruimers

      Comment


      • #4
        Re: Aanval van hoornaar op zweefvlieg

        vindt ze toch nog redelijk goed ,en ja, de drukke bg moet je er maar bij nemen!

        Comment


        • #5
          Re: Aanval van hoornaar op zweefvlieg

          Ongelooflijk knappe reeks!!!

          Normaal gesproken heb je wat meer tijd om dit soort prachtige opnamen te maken, dat in acht genomen is het echt ernstig goed!!
          Niet geschoten is altijd mis

          Comment


          • #6
            Re: Aanval van hoornaar op zweefvlieg

            prachtige reportage !
            Gunther
            Canon 7D
            Sigma APO Macro F/2.8 150mm
            Canon F/4 17-40mm

            Comment


            • #7
              Re: Aanval van hoornaar op zweefvlieg

              Alle omstandigheden in acht genomen mogen die foto's er toch zijn, meer dan behoorlijk
              BD....echt een leerrijk medium! Spelenderwijs leren....kan het nog eenvoudiger?
              D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
              BD0290BE

              Comment


              • #8
                Re: Aanval van hoornaar op zweefvlieg

                Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius
                Alle omstandigheden in acht genomen mogen die foto's er toch zijn, meer dan behoorlijk
                BD....echt een leerrijk medium! Spelenderwijs leren....kan het nog eenvoudiger?
                Hèhè, 'k wou net hetzelfde zeggen...
                Misschien nog dit - ik zou al een stuk van m'n ziel geven om dit 'live' te kunnen zien...
                Greetz, Kariboe
                * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                Comment

                Working...
                X