Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

3 x Witpuntoeverlibel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] 3 x Witpuntoeverlibel

    Een reeks van 3 x Witpuntoeverlibellen vanuit Zuid-Frankrijk. Welke verdient de voorkeur en waarom?






    Bedankt voor de eventuele reacties.
    Pholie

  • #2
    Re: 3 x Witpuntoeverlibel

    ik vind de groene achtergrond het mooiste/natuurlijkste.
    Ik zie dat je dit doet met een 90mm macro - kan je ze genoeg benaderen dan - welke afstand - of zijn dit crops ?
    Goed scherp wel te zien aan de haakjes op de poten en het detail in de vleugels
    Peter
    mijn website : klik

    Comment


    • #3
      Re: 3 x Witpuntoeverlibel

      Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
      ik vind de groene achtergrond het mooiste/natuurlijkste.
      Ik zie dat je dit doet met een 90mm macro - kan je ze genoeg benaderen dan - welke afstand - of zijn dit crops ?
      Goed scherp wel te zien aan de haakjes op de poten en het detail in de vleugels
      Peter
      Sommige zijn wat gecropped maar niet zo veel. 90mm op APS-C geeft ongeveer 135mm equivalent wat meer dan voldoende is. Deze zijn zelfs tijdens de middag geschoten wanneer ze het actiefst zijn.
      Benaderen hangt van libel tot libel af heb ik al gemerkt. Die met de groene achtergrond was aan het eten zoals je kan zien en ze liet zich met niks afleiden. Ik kan soms tot op 30cm naderen als ik me klein maak. Meestal zit ik op 1 à 2 m. Hangt wat van de situatie af. En met libellen kan je soms beter blijven zitten als je weet waar hun uitkijkposten zijn want meestal komen ze daar terug.

      Comment


      • #4
        Re: 3 x Witpuntoeverlibel

        mooie reeks

        Comment


        • #5
          Re: 3 x Witpuntoeverlibel

          Ook ik vind de groene het mooist om naar te kijken, alhoewel de twee andere ook technisch zeer goed zijn en zeer scherp.
          Met de egaal grijze achtergrond vind ik ze wat clean. Als je ze apart getoond had, zou ik zeggen 3 mooie foto's, maar nu kies ik naar mijn smaak...

          grts
          Gerrit

          Comment


          • #6
            Re: 3 x Witpuntoeverlibel

            Alle drie zeer goede opnamen, zeker met een 90mm (ik gebruik het dubbele).

            Voor mij de derde: de witte streep accentueert de kop, bovendien heeft het achterlijf iets meer detail (eerst 2 zijn daar wat overbelicht).

            Veel plezier daar.

            Comment


            • #7
              Re: 3 x Witpuntoeverlibel

              En 3 x mooi, ik vertikes de 1e omwille van het totaalbeeld door de fraaie achtergrond
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment


              • #8
                Re: 3 x Witpuntoeverlibel

                3 fraaie beelden doch met voorkeur voor F1 omwille van de groene BG, geeft wat meer pit i.p.v. de grijze achtergrond.
                Groeten Andre

                Comment


                • #9
                  Re: 3 x Witpuntoeverlibel

                  Bedankt voor alle opbouwende reacties! De grijze achtergrond is het water by the way, de groene is in het riet geschoten.
                  Pholie

                  Comment

                  Working...
                  X