Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Straat.fotografie...kermis.fotografie...NO RULES

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Straat.fotografie...kermis.fotografie...NO RULES

    Leuk om te doen....voor de deur....in mijn straat.
    Wat vinden jullie hiervan?
    Gemaakt met Casio EX-Z750 ....

    Je kind zal hier maar inzitten...is dit wel veilig? (7500 rpm)


    Kinderen zijn altijd blij als de fotograaf langskomt...


    Als jij uit deze kindermolen komt....ja dan hebben mama en papa een paar dagen geen last van de kinderen meer....wat een gedraai zeg....
    Last edited by PhotoNews; 21 juli 2005, 01:28.
    D70 enz... Casio EX-Z750 ...www.PhotoNews.tk
    "Photography has no rules. It is not a sport. It is the result which counts, no matter how it is achieved"

  • #2
    Re: Straat.fotografie...kermis.fotografie...NO RULES

    knappe fotos,helemaal mijn ding!
    mijn voorkeur gaat uit naar foto 3 maar 2 vind ik zeker ook niet mis, de drie heeft een schilderachtig effect, neem aan dat je hebt gechopped
    vind de vrouw links mooi in het oog springend,,mooie dynamiek
    staat die kermis er nog??
    mvg.sensor
    Groeten Sensor

    Comment


    • #3
      Re: Straat.fotografie...kermis.fotografie...NO RULES

      (7500 rpm) dat is héél rap zenne...

      Comment


      • #4
        Re: Straat.fotografie...kermis.fotografie...NO RULES

        Even verplaatst naar "Evenementen". Lees het sticky van "Beginners" maar door , dan weet je ook waarom
        Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
        Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

        Comment


        • #5
          Re: Straat.fotografie...kermis.fotografie...NO RULES

          Schoon schoon... maar ik voel mij nie goe
          Dat we ze nog lang mogen "trekken".
          Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

          Comment


          • #6
            Re: Straat.fotografie...kermis.fotografie...NO RULES

            Mijn voorkeur gaat meestal naar zwart-wit foto's, maar deze smeken naar kleur.
            http://www.torekefoto.be

            Comment


            • #7
              Re: Straat.fotografie...kermis.fotografie...NO RULES

              Voor mij is dit pas "ZW fotografie".
              Een hele goede omzetting naar retro ZW.
              Zo komt het in elk geval bij mij over .
              Prima foto, kon wel gemaakt zijn met een Canonet of een andere rangfinder.
              Dit is gewoon kunst....

              Een opmerking....een beetje te veel korrel vind ik...zou iets minder mogen.

              Waarom zien we hier zo weinig van deze foto's....

              Ben jij soms een liefhebber van Nitsa.

              Dit bewijst weer eens dat goede fotogarfie niets met dure toestellen te maken heeft.
              "Fotograferen zonder kleur is de kunst van het weglaten. Het is een medium dat eenvoud aanbrengt."

              Comment


              • #8
                Re: Straat.fotografie...kermis.fotografie...NO RULES

                Oorspronkelijk geplaatst door DigiJos
                Voor mij is dit pas "ZW fotografie".
                Een hele goede omzetting naar retro ZW.
                Zo komt het in elk geval bij mij over .
                Prima foto, kon wel gemaakt zijn met een Canonet of een andere rangfinder.
                Dit is gewoon kunst....

                Een opmerking....een beetje te veel korrel vind ik...zou iets minder mogen.

                Waarom zien we hier zo weinig van deze foto's....

                Ben jij soms een liefhebber van Nitsa.

                Dit bewijst weer eens dat goede fotogarfie niets met dure toestellen te maken heeft.
                Normaal gebruik ik minder korrel, maar bij deze vond ik de hoeveelheid korrel wel kunnen , het zijn sfeerbeelden hé.

                Glad , glans en scherp, en die dingen, dat is niets voor mij, plastieke foto's worden het dan, dat is voor anderen , daar hou ik mij niet mee bezig, die zie je hier al genoeg.

                Ik heb mijn eigen stijl.
                Dit is trouwens de eerste keer dat ik hier iets laat zien.
                Zal waarschijnlijk ook de laatste keer zijn.
                Mijn stijl is niets voor BD denk ik, want ik zie hier zelden of nooit foto's in deze stijl.

                Ja , Nitsa , daar zit iets in , haar foto's hebben iets, haar foto's hebben een verhaal, een ziel , haar foto's komen tot leven.

                Mvg
                PhotoNews
                D70 enz... Casio EX-Z750 ...www.PhotoNews.tk
                "Photography has no rules. It is not a sport. It is the result which counts, no matter how it is achieved"

                Comment


                • #9
                  Re: Straat.fotografie...kermis.fotografie...NO RULES

                  Oorspronkelijk geplaatst door PhotoNews
                  Mijn stijl is niets voor BD denk ik, want ik zie hier zelden of nooit foto's in deze stijl.
                  Het kan niet de bedoeling zijn dat iemand met een aparte stijl zich hier niet welkom voelt. Als je vindt dat het gros van de fotografen hier "plastieken" foto's post (en dat ga ik zelfs niet meteen ontkennen), dan is een beetje "tegengewicht" juist heel erg welkom. Hoe meer diversiteit, hoe meer we van elkaar kunnen opsteken!

                  seppuku.
                  Last edited by seppuku; 21 juli 2005, 17:31.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Straat.fotografie...kermis.fotografie...NO RULES

                    Oorspronkelijk geplaatst door PhotoNews
                    Ik heb mijn eigen stijl.
                    Dit is trouwens de eerste keer dat ik hier iets laat zien.
                    Zal waarschijnlijk ook de laatste keer zijn.
                    Mijn stijl is niets voor BD denk ik, want ik zie hier zelden of nooit foto's in deze stijl.
                    Als ik in de frituur om de hoek sta aan te schuiven, bestellen de zes klanten die mij voorafgaan frieten. Mag ik dan géén kroketten bestellen?

                    Iedereen doet hier zijn eigen ding, of is er naar op zoek. Voor de ene is dat macrofotografie, voor de andere modelfotografie. Een "BD-stijl" bestaat niet.
                    Doe verder op jou eigen manier, en laat het hier zeker zien. Misschien ben je wel de inspiratie voor andere fotografen om het ook eens "anders" te doen. Op BD ben je alvast welkom met deze foto's.
                    Hombre

                    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                    Comment


                    • #11
                      Re: Straat.fotografie...kermis.fotografie...NO RULES

                      Oorspronkelijk geplaatst door seppuku
                      Het kan niet de bedoeling zijn dat iemand met een aparte stijl zich hier niet welkom voelt. Als je vindt dat het gros van de fotografen hier "plastieken" foto's post (en dat ga ik zelfs niet meteen ontkennen), dan is een beetje "tegengewicht" juist heel erg welkom. Hoe meer diversiteit, hoe meer we van elkaar kunnen opsteken!

                      seppuku.
                      Groot gelijk
                      Langs de andere kant, ik begrijp Photonews wel hoor...met zijn stijl zal hij hier wel veel views krijgen en weinig reakties op een paar fans na van deze stijl...hij (Photonews) moet zelf zijn conclusies trekken, ik persoonlijk hoop dat hij verder aktief blijft posten op BD, mijn opinie.

                      PS als iedereen deze gedachtengang gaat hanteren wordt het hier een elitair boeltje dus aub, diversiteit in stijl is meer dan welkom
                      Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Straat.fotografie...kermis.fotografie...NO RULES

                        Oorspronkelijk geplaatst door NOD
                        Mijn voorkeur gaat meestal naar zwart-wit foto's, maar deze smeken naar kleur.
                        Voor mij zijn deze AF in zwart-wit
                        Ik hou van kermissen met bijhorend lichtspel en boenkeboenk van alle kanten maar dat is er nu net niet aan bij deze foto's. De sfeer lijkt op als in een film waar de beeld en klankband langzaam gestopt wordt en ... . Allez ja, het zijn gewoon goei foto's naar mijn mening.
                        Nog nog nog
                        ooit ... .

                        Comment


                        • #13
                          Re: Straat.fotografie...kermis.fotografie...NO RULES

                          Allemaal bedankt, en zeker diegene die mij een PM hebben gezonden.

                          Er zijn blijkbaar toch mensen die deze stijl waarderen, maar de meeste durven dat alleen te laten weten via PM.
                          Waarom eigenlijk niet gewoon in het forum laten weten hoe je denkt.

                          Er zijn reeds een 15 tal positieve Pm's binnen gekomen...jammer maar geen enkele was negatief.

                          enkele uitspraken uit de PM's:
                          - men spreekt over een nieuwe wind op BD
                          - nog meer van die stijl
                          - eindelijk eens iemand die durf te spreken
                          - jij durft...ik (wij) niet
                          - eens iets anders dan bloemen en diertjes
                          - jij kan schilderen met licht
                          - ik wou dat ik dat ook kon
                          - vreemd dat niemand zich vragen stelt bij het feit dat
                          deze gemaakt zijn met een Casio EX-Z750 en niet met een D70 of
                          D300 of iets dergelijks
                          - er komt weinig commentaar op je foto's om dat ze zijn gemaakt met een
                          pocket camera...dus altijd zeggen dat je met je D70 werkt
                          - jij hebt het oog
                          - een heel aparte stijl, geef een tentoostelling, daar kan jij geld mee verdienen
                          - eens iemand die weet wat fotografie inhoud
                          - jij bent goed op weg om bij de grote te horen
                          - laat ze jou dat maar eens nadoen...jij kan wat zij kunnen, maar zij kunnen
                          niet wat jij kan
                          - enz...

                          Als ik tijd heb zal ik nog wat foto's posten voor de liefhebbers...

                          Alvast bedankt voor de vele reakties al ware ze bijna allemaal via PM om de bekende reden.

                          Mvg
                          PhotoNews
                          Last edited by PhotoNews; 21 juli 2005, 20:37.
                          D70 enz... Casio EX-Z750 ...www.PhotoNews.tk
                          "Photography has no rules. It is not a sport. It is the result which counts, no matter how it is achieved"

                          Comment


                          • #14
                            Re: Straat.fotografie...kermis.fotografie...NO RULES

                            Da's nu eens goed nieuws én slecht nieuws

                            Goed nieuws => dat er velen reageren

                            Slecht nieuws => dat er blijkbaar angst heerst onder bepaalde BD'ers om openlijk z'n mening te geven, angst voor wat ? Angst voor reaktie, zolang dat die verbaal is en blijft moet dit toch kunnen, enkel via een gezonde discussie kun je iets bijleren...mensen toch...kom uit voor je mening

                            Ikzelf heb ook al dingen gepost die sommigen maar "niets" vonden...de eerste keer doet dat wat pijn maar het wordt al snel minder pijnlijk als je je open stelt voor (leerrijke) kritiek...er zijn zelfs leden die zich niet te beroerd voelen om je iets van naald tot draad uit te leggen (via pm of zelfs in de praktijk) zonder enige vergoeding te willen, gewoon omdat ze gepassioneerd zijn door hun hobby en met anderen hun kennis willen DELEN

                            En dat er af en toe wat snobisme of "vriendjespolitiek" te bespeuren valt, dat kan je weinig aan doen, da's steeds zo met mensen...hier op BD net zoals op het werk, net zoals onder vrienden etc
                            Zolang het niet de spuigaten uitloopt hou ik me kalm en surf lekker verder

                            Mijn gedacht
                            Last edited by Haai8; 21 juli 2005, 20:48. Reden: taal- en spelfouten :-)
                            Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Straat.fotografie...kermis.fotografie...NO RULES

                              Een beetje laat met een reaktie....

                              Mooie straatfotografie is dat.
                              Vooral de tweede is super : met al die gezichten .
                              De korrel mag wwel bij Z/W. Als dat niet overdreven is heeft dat zijn charme.
                              En hier is die korrel juist gepast.

                              PS: Nog meer van dat.


                              Groetjes
                              Skitch
                              Last edited by Skitch; 21 juli 2005, 21:00.
                              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                              Comment

                              Working...
                              X