Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zwangerschap anders, en hier ben ik echt op onbekend terrein.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zwangerschap anders, en hier ben ik echt op onbekend terrein.

    Ik doe zelden of nooit zwangerschap shoots, en toch moet je dit soms doen. Ik vind het enorm moeilijk , maar aan deze ben ik een beetje verknocht... misschien omdat het emoties zijn die ik ken met betrekking tot het model. In ieder geval heb ik de zwangerschap even anders willen invullen. Ben eens benieuwd als deze plaat overkomt, en ja het is in het zwart wat ook al niet makkelijk is....

    Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

  • #2
    Re: Zwangerschap anders, en hier ben ik echt op onbekend terrein.

    Is anders wel een mooie
    Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

    Comment


    • #3
      Re: Zwangerschap anders, en hier ben ik echt op onbekend terrein.

      mijn eerste indruk bij het bekijken was "die heeft pijn en probeert zich nu een beetje te verleggen". Tzal aan mij liggen. Hoop dat ik hier nu geen stempel op je beeld heb gedrukt.
      My Website : http://www.ineedair.org
      Music / Painting / Motion Graphics / Image
      Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

      Comment


      • #4
        Re: Zwangerschap anders, en hier ben ik echt op onbekend terrein.

        Oorspronkelijk geplaatst door ineedair Bekijk bericht
        mijn eerste indruk bij het bekijken was "die heeft pijn en probeert zich nu een beetje te verleggen". Tzal aan mij liggen. Hoop dat ik hier nu geen stempel op je beeld heb gedrukt.
        Nee hoor ineedair, je commentaar is zeker welkom...
        Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

        Comment


        • #5
          Re: Zwangerschap anders, en hier ben ik echt op onbekend terrein.

          Ik heb dit moeten laten bezinken, Flash.. ben meermaals komen kijken, maar het is me toch jedat niet.
          Ik snap en zie dat je er 'iets anders' van hebt willen maken, maar vind het niet geslaagd. De navel, de schaduwvlakken, ze vallen voor mij niet mooi voor een zwangere buik.
          Misschien ben ik 'te traditioneel', maar heb het toch geprobeerd om het vanuit een andere visie te bekijken...
          Al doende leert men...

          Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Zwangerschap anders, en hier ben ik echt op onbekend terrein.

            Het lmicht valt voor mij wel best mooi. Maar een aanstaande moeder moet haar kind omhelsen, warmte geven, maw vind ik dat 2 handen op de buik de foto beter gaan maken.

            Comment


            • #7
              Re: Zwangerschap anders, en hier ben ik echt op onbekend terrein.

              Ik vind dit wel mooi gedaan, alleen kon het bij wijze van spreken ieders buik zijn. Differentiatie op basis van dat lichaamsdeel is natuurlijk moeilijk! Daarom zou je er misschien meer van de persoon zelf kunnen bijdoen -bv. haar haar (als dat lang genoeg is), net genoeg om achteraf te kunnen zeggen: ja, dat was ik. Die ring helpt in dit geval ook al een beetje.
              Maar ik vind het dus zo ook mooi.

              Comment


              • #8
                Re: Zwangerschap anders, en hier ben ik echt op onbekend terrein.

                Iedereen bedankt voor de commentaar en het kijken.

                Ik merk dat deze plaat eigenlijk twee visies heeft, een groep en een groep , en daar kan ik inkomen.
                Het is nu eenmaal een andere soort opname van zwangerschap die ik heb trachten neer te zetten. Een ietwat ongewone pose, een enkele hand die het kindje ondersteund, de schaduwen en geen herkenning van wie het is. Voor de meer romantische zielen zal deze opname hen dan ook niet aanspreken, zoals ook blijkt.
                En dat is best OK.

                Wat ik hieruit leer is , wanneer men afwijkt van de algemene geldende norm van dit soort onderwerpen er vrij vlug een polarisatie optreedt.

                Mocht ik nu de context plaatsen, dan vraag ik me af als de visies zouden veranderen.

                Alleenstaande moeder in een moeilijke situatie, haar situatie ligt in bepaalde kringen nog steeds moeilijk. De papa is anoniem en onbekend. De algemene sociale situatie heeft weinig rooskleurige vooruitzichten (het kindje buiten beschouwing gelaten).

                Dat zijn zowat de inspiratie elementen die me dreven tot deze foto.


                Groet Flashs
                Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

                Comment


                • #9
                  Re: Zwangerschap anders, en hier ben ik echt op onbekend terrein.

                  Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
                  Mocht ik nu de context plaatsen, dan vraag ik me af als de visies zouden veranderen.

                  Alleenstaande moeder in een moeilijke situatie, haar situatie ligt in bepaalde kringen nog steeds moeilijk. De papa is anoniem en onbekend. De algemene sociale situatie heeft weinig rooskleurige vooruitzichten (het kindje buiten beschouwing gelaten).

                  Dat zijn zowat de inspiratie elementen die me dreven tot deze foto.
                  Mijn visie zou niet veranderen. Ik vind dit eigenlijk een heel somber beeld voor zo een heugelijke gebeurtenis. Met je verhaal zou ik - mijn visie - de buik en kind nog meer in het daglicht stellen als zijnde: ik ben misschien wel alleenstaande moeder, papa anoniem,.. , maar ik sta hier.. of je dat nu wil of niet...

                  My 2 cents. Maar zoals je zegt, het is een visie en smaak. Niet de mijne, maar ik vind je daarom zeker geen slechtere fotograaf
                  Al doende leert men...

                  Flickr

                  Comment

                  Working...
                  X