Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 36

Discussie: Zooitje ongeregeld

Standaard Zooitje ongeregeld

Vandaag een opdrachtje gehad waarbij 6 kinderen op de foto moesten voor oma.
    Het moesten spontane foto's worden. Geen idee hoe je 6 kinderen van 0 tot 7 geposeerd op de foto wilt krijgen, dus dat was niet zo lastig.
    Dikke pret en veel lawaai, maar niemand die op het papier bleef zitten...behalve Tessel dan, die had alleen oog voor haar pasgeboren nichtje (2 weken oud).
    Wat een chaos

Hier een fotootje die ik niet heb doorgestuurd naar ze, maar wel een grappig moment vond.

Standaard Re: Zooitje ongeregeld

[Mod RF] deze foto geldt dus voor vandaag maandag.

Grtz, RF
    Laatst gewijzigd door Red Falcon; 1 februari 2010 om 00:19
    ‘De beste foto's zijn foto's die tastbaar, uitnodigend en echt aanvoelen’

En waarom zou je deze dan niet doorsturen?? Hier kun je een heel verhaal bij verzinnen, echt geweldig. Ik had er gisteren elf in een veel te kleine studio waarvan 6 van deze kleintjes.... Dan ben je toch blij als je er een stel van deze bij hebt zitten?
    Henk
    Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
    (BD1383NL)

ik vind dit een heel mooi beeld.
    ze staan allemaal op de juiste plaats.

de gezichtsuitdrukkingen vind ik leuk, eentje volledig geconcentreerd, eentje verveeld, en drie nieuwsgierig naar kweet niet wat, en eentje wist van niks natuurlijk
    ze staan er alle zes leuk op

groetjes
    hilde

Zes kindjes, zes verschillende uitdrukkingen. Hier is zeker niet geroepen "allemaal lachen naar het vogeltje"
    Waarom zou je die niet doorsturen. Juist door de verschillende emotie's maakt dit deze foto net iets anders dan de traditionele kinderfoto's.
    Ook het feit dat de foto niet frontaal is genomen vind ik
    Dat deze compo's commercieel bruikbaar zijn heb ik mijn twijfels over door het ingebakken traditioneel denken van de mensen.
    Dat er toch liefhebbers zullen zijn daar ben ik zeker van.
    Het is eens de moeite om dit uit te testen dat zulke foto's ook bij de mensen aanslaan.
    Bij mij althans wel.
    Robby BB
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

Innemend mooi. Een pareltje!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk bericht
    En waarom zou je deze dan niet doorsturen?? Hier kun je een heel verhaal bij verzinnen, echt geweldig. Ik had er gisteren elf in een veel te kleine studio waarvan 6 van deze kleintjes.... Dan ben je toch blij als je er een stel van deze bij hebt zitten?
    Henk
    Ik heb hem niet doorgestuurd, omdat de foto op canvas afgedrukt moet worden en ik dus behoorlijk wat ruimte nodig heb om de kids heen. Gelukkig heb ik meer dan genoeg geslaagde foto's...zweet zweet

De kinderen keken overigens naar Beer, een van onze katers, die een speelgoed muis systematisch aan het mollen was

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
    Gelukkig heb ik meer dan genoeg geslaagde foto's...zweet zweet
    En wanneer krijgen wij die te zien?
    Al doende leert men...

Flickr

De kinderen keken overigens naar Beer, een van onze katers, die een speelgoed muis systematisch aan het mollen was
    Het meisje in roze vond dat precies wel dramatisch, terwijl kapoen helemaal rechts er precies heel veel plezier in had
    Al doende leert men...

Flickr

Off topic: Mijn website is bijna af (ik ben wat veeleisend geloof ik, mijn man word er gek van) Wel prettig hoor, want dan upload ik de foto's daarnaar toe en kunnen mensen vanaf de website foto's bestellen (onder eigen nummer dan vanwege privacy). Ik geef een brul als de site online is.

Chaos zeg je? Maar wel een heel leuke chaos.
    Ik vind dit een verduiveld heel knappe foto en dat zal de oma en veel BD-ers ook vinden.
    Prachtig, heel prachtig werk.

PS: Brul maar op tijd, ben namelijk nieuwsgierig.

Grtz, RF
    Laatst gewijzigd door Red Falcon; 1 februari 2010 om 09:05
    ‘De beste foto's zijn foto's die tastbaar, uitnodigend en echt aanvoelen’

Dit is gewoonweg een fantastische foto. Ik heb zelden zo'n tof groepsportret van kinderen gezien. Als dit niet in de HOF komt dan geef ik het op.
    Beauty need only be a whisper
    Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST

Ik heb hem niet doorgestuurd, omdat de foto op canvas afgedrukt moet worden en ik dus behoorlijk wat ruimte nodig heb om de kids heen. Gelukkig heb ik meer dan genoeg geslaagde foto's...zweet zweet

We willen de rest ook zien, dat is duidelijk.

Overigens zie ik toch nog een magentazweempje in de foto. Ik denk dat je twee verschillende lichtsoorten hebt gebruikt. Klik je met de pipet linksboven, dan verandert er niets. Maar klik je op de grond tussen de beer en het rechter kind, dan krijg je toch frissere kleuren....
    Tis maar een miniem verschil, maar jij gaat voor beter-best toch?

Henk
    Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
    (BD1383NL)

vroeg me inderdaad af waar de kids naar keken bedankt voor de info.
    alleen had die met de kleine, ook wel naar het gezichtje van de kleine mogen kijken, geeft een net wat meer vertederend effect.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk bericht
    We willen de rest ook zien, dat is duidelijk.

Overigens zie ik toch nog een magentazweempje in de foto. Ik denk dat je twee verschillende lichtsoorten hebt gebruikt. Klik je met de pipet linksboven, dan verandert er niets. Maar klik je op de grond tussen de beer en het rechter kind, dan krijg je toch frissere kleuren....
    Tis maar een miniem verschil, maar jij gaat voor beter-best toch?

Henk
    Hmmm....nee. Ik heb "jouw" 2 lampen gebruikt Ehm...er is altijd wel wat daglicht wat naar binnen valt, al doe ik de gordijnen dicht. Misschien is dat de oorzaak? Welk pipetje van de zovelen bedoel je dan Het wordt echt tijd voor een PS cursus vrees ik. Tx

@Bouk: Da's een waarheid als een koe....maar ik beloof geen beterschap wat dit betreft Je mag al blij zijn als ze er allemaal fatsoenlijk op staan.

Je mag al blij zijn als ze er allemaal fatsoenlijk op staan.
    of allemaal naar die kleine laten kijken.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Ik vind het ook een geweldige opname Monica. Niet zoals een standaard en toch kan ik hem smaken. Een andere tip: iets verder (half metertje) van de achtergrond laten plaatsnemen. Maar ja, ik denk dat kids niet zo zullen stilzitten he. Oja, je kater kan met de eer lopen he
    Je bent al goed op dreef, nu nog je materiaal updaten en je bent vlug gesetteld.

Groeten Nies

Dat je zelf al aangaf niet 100% tevreden te zijn over de technische kant (te krap in het kader voor op canvas - zie ook voetje van kindje rechts en die lijkt me wat bewegings?onscherp) kan ik inkomen.
    Maar dit is wél een prachtig beeld!
    Heel benieuwd hoe de "geslaagde" er dan wel uitzien.
    Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
    Oók wandelen met GPS?

Dit vind ik een betere foto dan de andere ongeregeld zooitje....de uitdrukingen zijn geweldig!
    maar over 1 ding breekt wel een beetje mijn klomp hoor.
    Niks wordt er gezegd over de scherpte...of ben ik nu blind?
    Ik zie deze foto op verschillende punten niet scherp.
    Er wordt zelfs gesproken over HOF...ik gun het je van harte hoor monica begrijp me niet verkeerd, maar technisch qua scherpte zit hij toch niet 100 % goed?
    Sorry als ik ernaast zit hoor, dan zal ik een nieuwe bril gaan kopen.
    Ben ook benieuwd naar de rest van je foto's

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moontje Bekijk bericht
    qua scherpte zit hij toch niet 100 % goed?
    Sorry als ik ernaast zit hoor, dan zal ik een nieuwe bril gaan kopen.
    Ach, ik durfde het niet te zeggen omdat ik met een slecht scherm keek en dacht dat het daaraan lag. Ik zie vooral het voorste meisje/jongetje niet helemaal scherp. Jij, Moon?
    Als ik even uitreken dan heb je een scherptediepte van 1 meter als je op 3 meter afstand stond, wat net te krap is als ik zie hoe breed de kindjes staan.
    Is dit zinnig wat ik zeg?
    Al doende leert men...

Flickr

Voor kinderen die lopen, opstaan en druk zijn....vind ik de foto's scherp genoeg. Ik zie iig geen vervelende onscherpte. Misschien toch een brilletje kopen?

Moontje: laat 6 kinderen van 0 tot 7 in je kamer los en probeer eens een foto te schieten waar alle kindjes 100% scherp zijn. Ik daag je uit (serieus!)

Sja...ik vond het lief dat diegene hem graag in de HOF had gezien en zie daarom niet in waarom je dat als punt moet aanhalen. Ik heb er al 3 in het HOF dit jaar en dat is onwijs tof, maar niet de reden waarom ik fotografeer

Bomen jullie nog even door over de scherpte , ik gaat maffen.

Tjuus

Bomen jullie nog even door over de scherpte , ik gaat maffen.

Tjuus
    Slaapwel

Ach, wat het ook zei, ik blijf het een mooie foto vinden hoor, ook al is hij misschien niet 'retescherp' (of hoe zeggen die hollanders dat?)
    Al doende leert men...

Flickr

Voor kinderen die lopen, opstaan en druk zijn....vind ik de foto's scherp genoeg. Ik zie iig geen vervelende onscherpte. Misschien toch een brilletje kopen?

Moontje: laat 6 kinderen van 0 tot 7 in je kamer los en probeer eens een foto te schieten waar alle kindjes 100% scherp zijn. Ik daag je uit (serieus!)

Sja...ik vond het lief dat diegene hem graag in de HOF had gezien en zie daarom niet in waarom je dat als punt moet aanhalen. Ik heb er al 3 in het HOF dit jaar en dat is onwijs tof, maar niet de reden waarom ik fotografeer

Ik zeg niet dat hij niet in het hof mag...en ik vind het heel tof dat je er al 3 hebt dit jaar, allereerst proficiat hiermee...mijn eerste moet nog steeds komen, en weet dat je daarom niet fotografeerd, maar tegen mij wordt altijd gezegd als je in showcase plaatst moet je zware kritieken kunnen verwachten.
    Ik probeer dan ook op dat vlak te beoordelen.
    Ik zelf ben er ook van overtuigd dat het heel moeilijk is om 6 van die krieoelende koters op foto te krijgen.

Maar ik heb sterkere foto's van je gezien, dat mag ik toch hopelijk wel zeggen?

Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste

Regels voor berichten