Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergegeven resultaten: 26 t/m 38 van 38

Discussie: - xotob...?

Standaard Re: - xotob...?

Ik ga met bovenstaande twee een beetje akkoord

Voor mij hangt het af van de sfeer dat je wil geven,
    foto's zoals deze mogen voor mij gerust erover zijn.
    Het versterkt het beeld (in mijn opzicht)

Toon mij een ander portret met zo'n huid en ogen en ik ga er dikwijls niks aan vinden omdat het in die sfeer de foto voor mij wel verknalt... Het was niet nodig...

Dus je kunt niet echt zeggen of het mag of niet, of het kan of niet...
    Hangt af van de foto + visie van de kijker/fotograaf...

Is het daarom een domme opmerking, voor mensen die het anders zien wel ja...
    Voor gelijkgezinden niet

Dus laten we elk onze mening hebben en die verkondigen,
    maar stilstaan bij het feit dat iedereen anders kijkt en andere grenzen heeft...

Nu ik mijn zegje gedaan heb ga ik nog ne keer kijken

Djamila

Ja, ja, Djamila. Allemaal kijken. Want het is een plaatje, om je vingers van af te likken. Ik zou ook nog de spuit gevuld hebben met een kleurtje. Hoewel ik niet weet wat de kleur van botox is.
    Bedankt.
    Xavier
    Canon 60D + 5D MkII en enkele stukken glas (Ook een GSM...)
    En heel veel goesting om te leren.
    Laat de commentaren maar komen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FrozenTimes Bekijk bericht
    Vind het een erg domme opmerking van die man. Getuigt eigenlijk meer dat ie er de ballen verstand niet van heeft, dan van waarheid...

Wanneer is het authentiek?
    Als jij er niet (veel) meer aan doet nadat je op het knopje hebt gedrukt, of als je uberhaupt niet veel manipuleert om een bepaald beeld te krijgen?

Want visagie, verlichting, poses, kleding, sieraden, styling, expressies, al die dingen zijn tools om te manipuleren en daarmee een bepaald beeld te creeeren. Photoshop hoort in hetzelfde rijtje thuis. Dus waarom zou je alles vóór het knopje indrukken wel mogen manipuleren, maar alles daarna niet meer?
    De man is nochtans erg bekend (wereldberoemd) dus dat hij er niets van afkent???

Met authentiek bedoel ik vooral dat het model er nog uitziet als van vlees en bloed.
    Visagie, styling het kan allemaal. Maar als de persoon eerder eruitziet als een modelpop ... De expressie is ook erg belangrijk. Van de man wordt gezegd dat hij de persoon toont zoals hij/zij echt is. Dat doen er hem
    niet veel na. Ook zijn pree doen er hem niet veel na.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
    De man is nochtans erg bekend (wereldberoemd) dus dat hij er niets van afkent???

Met authentiek bedoel ik vooral dat het model er nog uitziet als van vlees en bloed.
    Visagie, styling het kan allemaal. Maar als de persoon eerder eruitziet als een modelpop ... De expressie is ook erg belangrijk. Van de man wordt gezegd dat hij de persoon toont zoals hij/zij echt is. Dat doen er hem
    niet veel na. Ook zijn pree doen er hem niet veel na.
    De meeste écht bekende fotografen zijn van vóór het digitale tijdperk. Ik durf ook bij hen te roepen dat ze op dat moment waarschijnlijk de ballen verstand niet van photoshop hebben
    En als hij er zo'n hekel aan heeft dan zal voor hem ongetwijfeld hetzelfde gelden. Mensen hebben van nature al een afkeur van dingen die ze niet kennen. En zo'n beetje 99% van alle fotografen kent photoshop niet. Dus zo heel vreemd is die opmerking in mijn ogen echt niet

Dat ie een goede fotograaf is, tsja, daar twijfel ik echt niet aan
    Look, Aim, Point, Shoot, Retouch, Print.

Ik vind niet dat je een systeem technisch moet kennen om een visie te mogen hebben op de resultaten. Toegegeven, Photoshop en verkeerd gebruik ervan worden wel door elkaar gebruikt. Maar deze zaken vallen wel wat samen in de tijd.
    Bovendien is het in Photoshop erg makkelijk om over de streep te gaan en al zeker via plugins. Om 'authentiek te bewerken' heb je toch al een pak ervaring nodig en ook een zekere visie naar welk beeld je wil
    brengen en welk niet. Sommige mensen zien soms zelf al niet m
    dat een model er
    nog nauwelijks menselijk uitziet. Ze werken gewoon een kookboek van glaour retouches af omdat het zogezegd hoort en gaan daarbij typisch over de streep. Zoals knalwitte ogen, ogen met enorm contrast en saturatie, een huid van zeep...
    In zekere zin heeft Photoshop het makkelijker gemaakt om met slechte foto's af te komen. Ook een zekere cultuur om minder goede foto's te 'redden' via Photoshop draagt daar toe aan bij.

Weet je dat er veel gebruiksvriendelijkere tools zijn om softe huid te krijgen, witte ogen en dergelijke?
    Bjina volledig geautomatiseerd.

Dat zijn de tools waarin ik je volledig gelijk geef. Maar photoshop is en blijft hét pakket voor volledige controle met fotobewerking.
    Dat je een foto er mee kunt verzieken staat buiten kijf, maar wat je met die geautomatiseerde tools niet kunt en met photoshop wel is écht retouchen.
    En inderdaad, de meeste fotografen weten / kennen dat niet. En dat schrikt af...

Dus om photoshop de schuld te geven van een stel fotografen wat niet weet waar ze mee bezig zijn vind ik erg dom.
    Je gaat de camera toch ook niet de schuld geven als de fotograaf een lelijke foto maakt?

Ik weet zeker dat ik veel meer tijd in photoshop besteedt dan 99% van dit forum. En daardoor ook veel meer van photoshop weet dan de meesten hier.
    Niets bijzonders, gewoon oefenen
    Maar, bij mij zie je geen plastic huid. Ik kan het wel, ook in photoshop, maar ik kies er voor om het niet te doen.
    Mijn keuze, niet die van photoshop
    Look, Aim, Point, Shoot, Retouch, Print.

Tja, als je niet thuis bent in een systeem dan heb je daar typisch een simplistische visie rond. Maar het is een punt dat de barbiepoppen zijn opgekomen sinds digitale bewerking zo een vlucht heeft genomen. En voor die mensen is Photoshop synoniem voor digitale bewerking. PS, plugins, portraiture, ... voor hen is dit één pot nat.

Zowiezo vind ik een tegengewicht tegenover die barbiepopperij belangrijk.
    Dat die mensen in de technische details de bal dan wat miskloppen vergeef ik met veel plezier. Het is de visie die telt...

Groetjes

Toch even benadrukken dat ik fotodan een man van verschillende visies vind...

Want hij heeft ook schoon natuurlijke modellekes
    http://forum.belgiumdigital.com/f41/...ng-382731.html

Ik blijf erbij, bij iedere foto hoort een sfeer die je kunt creëren... Ook door photoshop.
    In bovenstaand topic heeft fotodan er zelfs een verklaring voor gegeven waarom hij net niet gephotoshopt heeft aan zijn modellen op die foto

De sterkste fotografen voor mij zijn degene die uitproberen
    en de juiste sfeer proberen te creëren.

Amaai, er is hier op het forum nog niet veel veranderd precies

Toch even mijn commentaar op deze foto, hoewel ik me had voorgenomen niet te veel commentaar meer te posten. Maar bij deze toch even mijn gedacht zeggen.

Ten eerste en dat is het belangrijkste : Dit is één van de beste foto's die ik de laatste tijd hier op het forum heb zien verschijnen. En jawel, dan bedoel ik zowel fotografisch als de nabewerking. Het is een goed uitgedacht en zeer goed afgewerkt concept, en daar hou ik van. Het is inderdaad een beeld die perfect zou gesmaakt worden in de reclamewereld.

Ten tweede : photoshop en lightroom is nu eenmaal de digitale donkere kamer en daar mag je, als je dat wenst, gebruik van maken.
    Het is dan ook een misvatting dat photoshop een slechte foto kan redden...
    Wees gerust een geoefend oog zal een slechte foto steeds herkennen. Een goede foto komt voor 80% uit je camera gerold en die kan je dan gaan verbeteren in photoshop of extra accenten gaan inleggen. Het is dus de visie van de fotograaf die dat bepaald en waar je steeds respect voor moet hebben, ook al is het jou smaak niet.

Als ik zie naar werk van enkele collega's zoals Christophe Gilbert, Marc Paeps en anderen dan zijn dat toch wel topfotografen hoor die heel wat naam en faam hebben in de reclamesector anno 2011. Zijn dat dan geen "echte" fotografen ???

Let wel, ik volg wel de stelling dat photoshop ook zeer veel kapot kan maken mits ondeskundig gebruik, maar dat is in dit geval toch zeker niet het geval hé.

Voor mij dus een toppertje waar ik van geniet

Mvg. Peter

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Djamila Bekijk bericht
    Toch even benadrukken dat ik fotodan een man van verschillende visies vind...

Want hij heeft ook schoon natuurlijke modellekes
    http://forum.belgiumdigital.com/f41/...ng-382731.html

Ik blijf erbij, bij iedere foto hoort een sfeer die je kunt creëren... Ook door photoshop.
    In bovenstaand topic heeft fotodan er zelfs een verklaring voor gegeven waarom hij net niet gephotoshopt heeft aan zijn modellen op die foto

De sterkste fotografen voor mij zijn degene die uitproberen
    en de juiste sfeer proberen te creëren.
    De naam van het werk is hier natuurlijk niet toevallig gekozen.

Of het werk hier enkel op zichzelf staat, of ook een expliciete boodschap is naar plastische chirurgie op de Photoshop en non-Photoshop way ?
    De reikwijdte van wat bedoeld wordt, kan enkel fotodan op antwoorden.

Maar ik zie in dit werk wel een boodschap in tegenstelling tot klassieke barbiepopperij.
    En ja, klassieke barbiepopperij begint ook steeds meer voor te komen in main stream reclame. Gevaarlijke stuff voor jonge meisjes die zich daaraan spiegelen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
    Maar ik zie in dit werk wel een boodschap in tegenstelling tot klassieke barbiepopperij.
    En ja, klassieke barbiepopperij begint ook steeds meer voor te komen in main stream reclame. Gevaarlijke stuff voor jonge meisjes die zich daaraan spiegelen.
    Ik volg je daar zeker in, je ziet als naïef jong meisje al die mooie dames, maar ze zien niet de 'foutjes', want die zijn er niet meer. Maar dan nog, het is nu eenmaal een trend en de mogelijkheid is er. En je bent er voor of niet. Ik ben er heel soms voor Zoals bij deze...

Daarbij door programma's als Next Top Model hedendage zien meisjes ook dat al die dames niet zo knap zijn als op foto...

Wat is hier Mss mis met de PS bewerking??????
    Deze is tot in het detail zuiver tot op de naad

Natuurlijk om tot dit niveau te komen moet je al iets in je mars hebben
    en soms heb ik het gevoel dat hier op dat gebied toch wel veel jaloezie heerst

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
    Wat is hier Mss mis met de PS bewerking??????
    Deze is tot in het detail zuiver tot op de naad

Natuurlijk om tot dit niveau te komen moet je al iets in je mars hebben
    en soms heb ik het gevoel dat hier op dat gebied toch wel veel jaloezie heerst
    volledig mee akkoord man. topplaat & ditto bewerking!

Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2

Regels voor berichten