Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

White is white, black is black.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • White is white, black is black.

    Studio-shoot van een tijdje geleden

    Modellen : Leen & Clarisse.

    Enjoy.


  • #2
    Re: White is white, black is black.

    idee is goed, uitwerking ook, doch 2 opmerkingen:
    - rechts onderaan zie je de kreukels in het laken
    - linkerhand van het zwarte model ligt zowat slap op de schouder van het witte model
    verder is hij gewoon
    Nikon D80 - 70mm sigma + 18-200 nikkor | Foto

    Comment


    • #3
      Re: White is white, black is black.

      duidelijk een geval van....waar moeten we met de handen heen, het onderste gedeelte van de opname is te donker, tis net of het model geen onderbenen heeft, jammer dat er niet meer uit deze leuke modellen is gehaald.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: White is white, black is black.

        Duidelijk een geval van.........

        Dan ben ik mislukt in m'n opdracht Bouk.
        Iedere hand heb ik milimeter voor milimeter zo gezet zoals ik wou, zelfs de spreiding van de vingers heb ik nadrukkelijk bekeken alvorens de triggers over te halen.

        En op mijn scherm zie ik nog duidelijk de onderbenen hoor, en ik wou het zo hebben op die plaats. ( dat het daar van licht naar donker overging )

        Maat toch bedankt voor je mening

        Comment


        • #5
          Re: White is white, black is black.

          Ruis & achtergrond doek zijn een storende factor ... raar dat je deze ruis hebt in studio (vooral aan de bh van het "witte" model).

          Pose, blik enz zijn goed voor mij.
          www.fotofolio.be

          Comment


          • #6
            Re: White is white, black is black.

            hmmm, zoveel kritiek voor een in mijn ogen toch behoorlijke foto.

            @ bouk : volgens mij staat je scherm te donker. Ik zie zelfs de schoenen van Leen. Dus te donker is het imho niet (misschien zou ik zelfs liever hebben dat er nog meer opgaat in de achtergrond)

            wat ik wel als opmerking heb is dat het te geposeerd overkomt. Wat je zelf al zei : je hebt alle details in het oog gehouden. Ik denk dat dit niet altijd hoeft en zelfs niet altijd goed is. De modellen zijn dan op hun gemak. Laat ze ff 'spelen' en maak een 100-tal foto's, zal er wel eentje bij zijn die je goed vind ... allez, das mijn idee (maar ik ben dan ook maar een beginner )
            --
            Play Drakensang - a free online mmorpg

            Comment


            • #7
              Re: White is white, black is black.

              Nou ik had toch wel andere reacties verwacht op deze foto,,,
              Over het dichtlopen van de foto naar de onderkant toe moet ik toch zeggen dat dit hier niet te zien is en dat ik eigenlijk overal detail in kan bespeuren,,, Ook de kritiek over de ruis begrijp ik al helemaal niet???
              Ik denk dat de schrijver van deze kritiek het beeld op een LCD monitor moet bekeken hebben omdat er hier geen enkele vorm van ruis te bespeuren valt.
              Dan over de handen,, als ik die met enige interesse bekijk dan kan ik toch een mooie verbintenis bespeuren tussen de twee modellen,,, hoe de handen van het blanke model mooi het contact zoeken (naar achter) naar het donkere model, ik vind de handen toch wel een mooie natuurlijk houding hebben,,, zeker de donkere hand op de buik van het blanke model,,, ook hoe die hand de blanke taille nog maar eens benadrukt is zeer mooi gedaan.
              Eigenlijk kan ik wat deze foto betreft alleen maar lof uitspreken,,, en als enige minpuntjes zou ik toch wel de oen van het blanke model kunnen aangeven, eveneens de huidstructuur op haar billen zou mijn inziens toch wel enigszins mogen aangepast worden,,,


              Verder zie ik een foto die technisch een sterk staaltje van kunnen naar voor brengt,,, zwart is idd zwart en met detail,,, zelf in de zwarte slip kan ik de naad nog onderscheiden,, het zelfde kan ik zeggen van de witte BH,,, ook hoe het licht echt een mooi verloop heeft over de modellen heen vind ik prachtig,,, als je kijkt hoe de achtergrond mooi in een verloop naar diep zwart gaat…
              Hobby video maker
              www.allride.be/gibvideo

              Comment


              • #8
                Re: White is white, black is black.

                Ik bekijk deze foto ook op een LCD monitor van een laptop maar ik kan inderdaad ook nog zeer goed het detail zien, ruis . . . ? Sorry, totaal onzichtbaar hier. ’t Is toch niet de bedoeling van en relatief kleine foto onder een loep te bekijken en uit te vergroten. Ik zou wel graag eens een link zien met de originele grootte. Wat de houding betreft, da’s weeral een beetje subjectief he . . . wat de één mooi vindt is voor de ander weer minder . . . gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde smaak. Ik vind dit een technisch zeer goed uitgevoerde foto met ( in mijn ogen ) een correcte belichting in de juiste sfeer.
                Ik doe amper modelfotografie maar een wit en donker model ter beschikking hebben zoals deze 2 dames moet een droom zijn voor iedere fotograaf. . . bij deze shoot zou ik echt heel graag bijgeweest zijn . . . Zou ideaal geweest zijn om de Fuji S5 Pro grondig te testen.
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #9
                  Re: White is white, black is black.

                  Heb den indruk dat je foto gepost is (zoals velen hier doen) in AdobeRGB. HTML editors kunnen AdobeRGB als colorspace niet aan, hierdoor verbleken niet alleen de kleuren maar wordt ook de dynamiek van de foto verprutst.
                  Raad je aan je foto eerst om te zetten in sRGB en dan deze terug te posten.

                  Comment

                  Working...
                  X