Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van boven dan

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Van boven dan

    Het leukste vind ik zelf nog de manier waarop we deze plaat gemaakt hebben. Levensgevaarlijk hangend/staand/balancerend boven het model, vastgehouden door je assistent en de mua...... EN dat je zoomlens dan niet vast zit en geleidelijk uitschuift.....
    Dat was weird zeg. Ik stel in... wil schieten... krijg ik het model er niet op. Ik denk .. hoe kan dat nou??? ... nog een keer uitzoomen... focussen... huh????
    Ding schoof steeds uit... nou goed. Hilariteit met een doordenkerje al om

    Misschien niet spectaculair vernieuwend, maar ik had m nog niet voor mijn port

    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

  • #2
    Re: Van boven dan

    Mooie foto

    Jammer alleen dat niemand een foto van u gemaakt heeft
    toen je er hing, die was nog spectaculairder dan deze denk ik

    gr
    Luc

    Comment


    • #3
      Re: Van boven dan

      Levensgevaarlijk hangend
      kom kom, het moet toch zacht vallen zijn in dit geval.

      Goede foto, maar ik vind de belichting nogal egaal. Ik vraag me af of het niet boeiender was geweest met zijdelingse belichting of zelfs strijklicht.

      Comment


      • #4
        Re: Van boven dan

        Ik weet dat ik soms demotiverend uit de hoek kan komen, maar ik hoop dat hij nog niet in uw port zit. Ik zou zeggen : nog eens opnieuw maken .
        Dat is dus opnieuw volle fun!

        Bovenste helft is zowat perfect (linkerhand is misschien iets te bleekjes in verg met rest, alsook rechterbovenarm mocht heel iets donkerder).

        Bij de onderste helft heb je een perspectivische vertekening van het rechterbeen, waardoor het dus uiteraard wat te kort lijkt.
        Ook was uw lichtbron iets teveel op het bovenste deel van het lichaam gericht, waardoor onderste helft wat somber lijkt t.o.v. bovenhelft.
        (Je ziet dat rechtervoet en onderbeen practisch geen highlights meer vangen)
        Ook het laken heeft eronder te lijden.
        Rechtervoet lijkt wel van was (zie tenen).
        Onderkant van rechterbips lijkt mij ook wat te donker en te plat (overgang tussen donker vlakje en rest)

        Buik/aangezicht/rechterdij zou ik ook wat opkuisen (wat vlekkerig nu)

        In principe kan je het allemaal in photoshop aanpassen. Goodluck!

        Comment


        • #5
          Re: Van boven dan

          Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht
          Ik weet dat ik soms demotiverend uit de hoek kan komen, maar ik hoop dat hij nog niet in uw port zit. Ik zou zeggen : nog eens opnieuw maken .
          Dat is dus opnieuw volle fun!
          Helaas, zit er al in

          Niet demotiverend hoor. Maar soms grenzend aan het perfecte Moet ook nog leuk blijven natuurlijk.

          Ik kan helaas niet zo goed shoppen als jij, maar ik zie wel wat je bedoelt Basis blijft natuurlijk het licht. (scheelt shoppen )

          thanks voor reacties en tips.
          Groetjes, Jörgen
          www.beautyshoot.nl

          Comment


          • #6
            Re: Van boven dan

            Mooie foto! Goede pose en goede belichting, behalve de linkerhand, die is wat te licht naar m'n zin. Logisch ook, je ziet hier de palm, die altijd wel lichter is dan de rug. 'k Vind ook het haar leuk hoe het er bij ligt.
            Ik ben enkel niet overtuigd van de achtergrond...

            Grtz,
            Palladio
            You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

            Comment


            • #7
              Re: Van boven dan

              Mooi prentje hoor.

              De praktische moeilijkheid om zo'n pose te fotograferen heb ik ook al ondervonden...

              Persoonlijk vind ik wel dat naakt beter werkt in een serene context en net als mij voorhanger heb ik wat twijfels bij de achtergrond.
              Ook het shopwerk zou ik beperkt houden en zelfs de makeup mag voor mij heel subtiel zijn.
              Persoonlijke visie weliswaar...

              Heb je al eens geprobeerd om er een zwart/witje van te maken?

              Comment


              • #8
                Re: Van boven dan

                Dat het hand lichter is... is normaal he. Voorganger gaf het al aan, je ziet de handpalm.


                De huid shoppen zou ik ook doen, ben fan van een gladde(re) huid.
                Wat mij wel opvalt: het gezicht lijkt me bleker dan de huid op de borst.
                Meestal is dit andersom. ( zon komt meer op je snoet dan op je borst/buik ). Dit komt waarschijnlijk doordat de lichtbron dichter bij het gezicht staat.
                Ik zou die toch ook met iets meer zijdelings licht proberen.

                Al bij al vind ik het wel een mooie foto. En gezien de omstandigheden waarin die genomen is ( met gevaar van eigen leven ) ....
                Een amateur maakt zich druk om scherpte
                een professioneel maakt zich druk in de verkoop
                een fotograaf maakt zich druk omwille van het licht

                Comment


                • #9
                  Re: Van boven dan

                  leuk shot met een nog leuker verhaal, vraag me wel af, hoe lang jullie met het draperen van het haar bezig zijn geweest.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Van boven dan

                    mooie opname alleen idd achtergrond is twijfelachtig en wat extra shopwerk zou geen kwaad kunnen denk ik want nu heb je hier en daar toch wel een vlekkerige huid en dat vind ik dan niet zo netjes bij zulke opnamen
                    al bij al mooi shot!
                    http://www.jvs-photography.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Van boven dan

                      Ik lees hier en daar iets over de achtergrond, maar begrijp niet wat jullie daarmee bedoelen?
                      Is deze niet mooi? Of gaat het om het licht?
                      Ik bedoel; model ligt op een satijn dekbed. Daar is toch niks mis mee?
                      Groetjes, Jörgen
                      www.beautyshoot.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: Van boven dan

                        niks mis met die ondergrond hoor, maar bij de bibs lijkt het wat te zweven, lees loskomen van de ondergrond.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Van boven dan

                          'k vind de achtergrond wat te pimpy en te glinsterend.
                          Ze leidt af.
                          Ik zou eerder voor een matte ondergrond gaan.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Van boven dan

                            Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                            'k vind de achtergrond wat te pimpy en te glinsterend.
                            Ze leidt af.
                            Ik zou eerder voor een matte ondergrond gaan.
                            mss was MadMax inspired by this ?

                            een technisch zeer mooie plaat ...maar meer doet het niet voor mij
                            Scotty... beam me up !!!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Van boven dan

                              Whoa. Iemand die op superdetails let!
                              (fantastisch... maar ook beangstigend )


                              Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht
                              Ik weet dat ik soms demotiverend uit de hoek kan komen, maar ik hoop dat hij nog niet in uw port zit. Ik zou zeggen : nog eens opnieuw maken .
                              Dat is dus opnieuw volle fun!

                              Bovenste helft is zowat perfect (linkerhand is misschien iets te bleekjes in verg met rest, alsook rechterbovenarm mocht heel iets donkerder).

                              Bij de onderste helft heb je een perspectivische vertekening van het rechterbeen, waardoor het dus uiteraard wat te kort lijkt.
                              Ook was uw lichtbron iets teveel op het bovenste deel van het lichaam gericht, waardoor onderste helft wat somber lijkt t.o.v. bovenhelft.
                              (Je ziet dat rechtervoet en onderbeen practisch geen highlights meer vangen)
                              Ook het laken heeft eronder te lijden.
                              Rechtervoet lijkt wel van was (zie tenen).
                              Onderkant van rechterbips lijkt mij ook wat te donker en te plat (overgang tussen donker vlakje en rest)

                              Buik/aangezicht/rechterdij zou ik ook wat opkuisen (wat vlekkerig nu)

                              In principe kan je het allemaal in photoshop aanpassen. Goodluck!
                              http://www.flickr.com/photos/timpirotte/ commentaren welkom !

                              Comment

                              Working...
                              X