Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tweeling Portret

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tweeling Portret

    Hier een foto van mijn nicht tijdens een portret opdracht voor de curus fotografie. Deze fotografie doe ik niet zoveel, dus alle tips zijn welkom.
    De foto is genomen met behulp van een spiegel, zwart doek en groot raam als belichting.



    Meer foto's: www.fotolorenz.be

  • #2
    Re: Tweeling Portret

    Het heeft wel iets, maar kon je het spiegelbeeld niet scherper krijgen?

    Comment


    • #3
      Re: Tweeling Portret

      Oorspronkelijk geplaatst door wim314 Bekijk bericht
      Het heeft wel iets, maar kon je het spiegelbeeld niet scherper krijgen?
      ik volg deels want ik heb het gevoel dat de ogen in het spiegelbeeld scherper zijn
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #4
        Re: Tweeling Portret

        Heb je ook geprobeerd eens scherp te stellen op het spiegelbeeld ipv op je model? Met een F8-F11 zou je dan meer dan waarschijnlijk je model zelf ook goed scherp hebben...
        www.brunodyserinck.be
        https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

        Comment


        • #5
          Re: Tweeling Portret

          Bedankt voor jullie reacties, zal proberen als ik nog eens met een spiegel werk dat het scherper is. Ja, met f 8-11 zal da wel moeten lukken

          Comment


          • #6
            Re: Tweeling Portret

            Bij dit soort opname heb je scherpte nodig van het meest naar voor staande lichaamsdeel (elleboog= punt A) tot de diepste reflectie in de spiegel (schouder= punt B).
            kan afstanden niet vinden gezien exif gegevens niet aanwezig zijn. Veronderstel dat voorste punt(A) op 1meter is en punt B op 3 meter dan heb je dieptescherpte nodig van 1 t.e.m 3 meter.Je instelpunt (manueel te doen en niet automatisch, kies je ergens halfweg A en B dus bv 2meter. Nu kies je een hoog diafragma 8, 11 of zelfs 16 en dan krijg je scherpte over het hele veld. Vergeet niet je belichtingstijd in te stellen. Alle instellingen kunnen perfect berekend worden of ook in het opnametoestel gecontroleerd worden als lens dieptescherpte weergeeft bij bepaalde diafragmawaarden aan weer'szijden van het instelpunt. Een andere mogelijkheid is een tabel te gebruiken die de dieptescherpte kan berekenen DOF calculator hier te vinden

            Henri
            lidnummer: BD0435BE

            Comment


            • #7
              Re: Tweeling Portret

              Bij dit soort opname heb je scherpte nodig van het meest naar voor staande lichaamsdeel,reëel beeld ,(elleboog= punt A) tot de diepste reflectie, virtueel beeld, in de spiegel (schouder= punt B).
              kan afstanden niet vinden gezien exif gegevens niet aanwezig zijn. Veronderstel dat voorste punt(A) op 1meter is en punt B op 3 meter dan heb je dieptescherpte nodig van 1 t.e.m 3 meter.Je instelpunt (manueel te doen en niet automatisch, kies je ergens halfweg A en B dus bv 2meter. Nu kies je een hoog diafragma 8, 11 of zelfs 16 en dan krijg je scherpte over het hele veld. Vergeet niet je belichtingstijd in te stellen. Alle instellingen kunnen perfect berekend worden of ook in het opnametoestel gecontroleerd worden als lens dieptescherpte weergeeft bij bepaalde diafragmawaarden aan weer'szijden van het instelpunt. Een andere mogelijkheid is een tabel te gebruiken die de dieptescherpte kan berekenen DOF calculator hier te vinden
              en ook hier te gebruiken

              ook in helpdesk van Belgiumdigital is dat te downloaden:DOF en Angel of View calculator voor GSm's en Smartphones
              (Java applet) photographer's screwdriver
              link
              Henri
              Last edited by kodachrome; 3 juni 2011, 09:10.
              lidnummer: BD0435BE

              Comment

              Working...
              X